• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Favorieten Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik heb bij de installatie van Windows 10 geen favorieten van Edge geëxporteerd.
Kan ik in Edge de bookmarks zoals die staan in C:\Gebruikers\ inlognaam\ AppData\ Local\ Microsoft\ Edge\ User Data\ Default\ Bookmarks kopiëren en dan in de nieuwe map plakken (en dus de oude overschrijven)?
 
Bij mij is dit in ieder geval niet gelukt.
Ik maak telkens mijn favorieten wijzigen een backup van de favorieten in een html bestand zodat ik deze altijd kan terugzetten of in firefox en chrome importeren.
 
@Rubensky
Ik heb al meerder malen ondervonden als ik favorieten uit een andere browser laat importeren dat er af en toe favorieten ontbreken en dat gebeurt zowel in Edge als Firefox en Chrome. Als ik mijn favorieten importeer via een html bestand zijn deze wel volledig overgezet. Dus ik ben er meer gerust in als ik deze volledig handmatig bewerk en dan heb ik ook een backup (deze gebruik ik ook voor mijn laptops).
Van de vermelde technieken ben ik ook op de hoogte.
Bedankt voor de info.
 
Ze staan trouwens ergens anders, las ik: In Edge, the Favorites folder is now located at %UserProfile%\AppData\Local\Packages\Microsoft. MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites. Inside the folders, you can see all the Internet shortcuts of all Favorites added in Edge.
Ik heb de "oude" Windowsmap nog, dus ik zal eens testen of het werkt.
 
Welke versie van Edge gebruik je? Bij de "nieuwe" Edge Chromium staan de bookmarks: c://gebruiker/AppData/Local/Microsoft/Edge/User Data/Default. Maak eerst van de bestaande file "bookmarks.bak", just in case.
 
Als je de oudere versie van Edge nog gebruikt dan is het tijd om je Windows eens flink te updaten.
 
Ik heb hier eens de test gedaan en het de file "bookmarks" van mijn werk pc gecopieerd naar een usb-stick. Daarna op de test-pc alle favorieten verwijderd uit Edge Chromium. Vervolgens de file "bookmarks" gaan zoeken en vervangen door die van de usb-stick. Daarna Edge gestart en alle favorieten staan er perfect in zoals op de hoofpc. Gelukt, dus, en dus antwoord op de vraag in #1: volmondig JA, dat kan.
 
Als je de oudere versie van Edge nog gebruikt dan is het tijd om je Windows eens flink te updaten.
Op de vorige Windows 8.1 installatie stond waarschijnlijk een oudere versie. Op de huidige Windows 10 (versie 2004) staat natuurlijk de nieuwste versie.
 
Importeren vanuit een html bestand werkt altijd correct. Het is enkel soms een probleem als je de browser zelf rechtstreeks uit een andere browser favorieten wil laten exporteren.
 
Die staan niet opgeslagen maar zijn cookies en die zitten in de cache van windows/edge. Dus die ben je - vrees ik - allemaal kwijt. Dat wordt weer starten van nul. Je kan best al je wachtwoorden bijhouden/beheren met een app in de stijl van WordPass ( klik hier ) of iets dergelijks. Ikzelf heb een exel-bestand aangemaakt met al mijn wachtwoorden en log-ins en versleuteld met één (ingewikkeld) paswoord.
 
Nee hoor, alhoewel het onverstandig is wachtwoorden in de browser op te slaan, kan je ze exporteren. Dat kan op de volgende manier: How to export passwords from Edge?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan