• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

favorieten in edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

lambik65

Gevestigd lid
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
214
Waarderingsscore
5
Weet iemand waar de favorieten in windows edge zich bevinden, op de harde schijf.
Kan ze zelf niet vinden, ook iemand die een ict opleiding doet, kan ze niet vinden, en begrijpt er niets van.

Wil Windows10 opnieuw installeren, maar dan wil ik eerst de favorieten kopiëren naar mijn externe harde schijf, zodat ik ze later terug kan zetten.

Van IE kan ik ze wel vinden, maar die gebruik ik bijna nooit meer.
 
eerst dien je ervoor te zorgen dat dus ook de verborgen mappen en bestanden worden weergegeven ...
*rechts klik op "snelle toegang " en kies opties >en open de tap weergave ..
scrol naar "verborgen bestanden, mappen en stations weergeven en zet deze optie aan >bevestigen met toepassen en ok

open nu de C door deze dubbel aan te klikken .
klik verder op gebruikers/daarna op je eigen gebruikersnaam/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/AC/MicrosoftEdge/User/Default/en open de map Favorites je zou hier al snelkoppelingen betreffende je opgeslagen favorieten moeten vermeld zien ...
 
Poeh.

Gevonden, dank je wel.
 
In de laatste versie van windows 10 kan in de Edge zelf al je favorieten exporteren naar een bestand zodat je ja nieuwe installatie dit terug kan importeren vanuit dat bestand.
Werkwijze: klik rechtsboven op de drie puntjes ... en kies voor instellingen. Daarna kies je voor "importeren uit een andere browser". Daar klik je op "naar bestand exporteren". Je krijgt een klassiek scherm waar je dat bestand kan opslaan (kan je zelf kiezen, best ergens op een andere schijf/stick dan de C:). Na de herinstallatie oe je hetzelfde maar dan kies je uiteraard voor (uit bestand importeren" en warempel, je krijgt al je favorieten in een extra map (onder de gewone favorieten) "geimporteerde favorieten". Dit systeem werkt ook wanneer je je favorieten vanuit Edge naar een andere browser wil overbrengen.

Dit werkt veel beter dan de manuele backup handeling zoals in post #2 (met alle respect). Dit laatste lukt trouwens niet bij elke installatie, bij vb is die map onder appdata volledig leeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan