• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Fijn, die update KB4490481.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Veng, ik zat met het probleem dat de systeemupdates niet geïnstalleerd konden worden.
Ik heb eerder vanavond een nieuwe installatie stick via Rufus gemaakt met dezelfde Windows 10 1809 versie die geïnstalleerd was.

Door de stick te openen en setup.exe met adminrechten op te starten heb ik gekozen voor een upgrade met bhoud van bestanden en apps.

Dat heeft een klein uurtje geduurd, maar het resultaat is nu dat Windows 10 inmiddels geheel uptodate is, inclusief laatste cumulatieve update KB4493509
 
Ah en je bedoelt dat ik zo "veilig" een schone update kan doen?
En blijven mijn koppelingen naar de data hd dan ook zeker bestaan. Daar staan nl. de database van vooral Thunderbird. Die van Office staat er ook maar is geen probleem.
Ik huiver echter. Natuurlijk heb ik altijd mijn images achter de hand.
Het loont natuurlijk de moeite om het te proberen. Ik ga er morgen eens over nadenken.
Bedankt voor de tip.
 
Alles is behouden - dus ook Thunderbird doet het zoals deze voorheen werkte.
Enkel wat ik opnieuw moest installeren waren de Win 7 games voor Windows 10.
 
Die heb ik ook ja. Dat lukt nog wel.
 
Bij mij staat het installeren nu klaar maar deze optie zie ik niet "heb ik gekozen voor een upgrade met behoud van bestanden en apps. "
Ik kreeg alleen de vraag of ik updates wilde downloaden. Daar heb ik ja op gezegd. Anders had ik moeten kiezen voor "Niet nu".
Heb ik de juiste keuze gemaakt?
(Hij staat nu in het venster met de licentievoorwaarden. Ik neem aan dat al ik die accepteer hij direct met de installatie begint?)
Ik denk dat ik met de stick had moeten booten. Dat heb ik nl. niet gedaan omdat je aangaf de setup.exe op te starten.
 
Ik heb via het media creation tool de iso 1809 gedownload en met Rufus op een stick gezet. De instellingen van Rufus het ik default laten staan.
 
Ik moet over een paar minuten wel een uurtje de deur uit.
 
Van uit jouw opgestarte Windows 10 open je de USB -stick.
Daarin vind jij dan de setup.exe.
Klik dit bestand met rechts aan en kies voor "Als administrator uitvoeren" en dan verschijnt de mededeling dat eerst een en ander voorbereid moet worden.

Vervolgens krijg je dan de mogelijkheid de upgrade uit te voeren met behoud van bestanden en geïnstalleerde apps.

Zo heb ik het gedaan.
 
Zie hier mijn keuze mogelijkheid.
Ik zal doorstarten om te zien of er nog meer keuzes komen.
Ja. Ik krijg nu de juiste keuzes
Stom. Ik kan de keuze niet wijzigen omdat ik de verkeerde taal gekozen heb. Ik dacht dat het NL moest zijn.
Dus alles opnieuw.
 

Bijlagen

  • Moetweg.jpg
    Moetweg.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 12
Zo'n venster heb ik nog niet eerder gezien - komt dit venster nadat je gekozen voor de upgrade?
 
Dit venster komt als eerste als hij klaar is met de voorbereiding.
Daarna de licentieovereenkomst en dan de keuze
Ik ben nu de Engelstalige iso aan het downloaden.
 
Ik zie nu waarom jij het bedoelde venster niet ziet. Heeft met de taalversie te maken. In de Eng versie krijg ik het ook niet te zien.
Ik ga de installatie nu opstarten. Zou het niet durven als ik geen image had.
 
Mijn Windows is NL en de upgrade was de nieuwste NL-versie.
 
De versie die Microsoft aan geeft is Eng. Hoe dit zit weet ik niet maar dat kwam uit de analyse. Die heb ik gekozen en ben ik nu aan het controleren. Ondanks dat hij zich Engels noemt blijft mijn taal echter NL, dus daar geen probleem. Mss heb ik ooit een Engelstalige Win7 met een taalpakket omgezet naar NL en later geupgrade naar Win 10. Dat herinner ik me niet meer.
Ik zie wel dat mijn nieuwe versie de tweaks mist die ik had aangebracht. Zoals ik al vreesde moet ik dus toch het e.e.a. uitzoeken maar het meeste lijkt ok.
Eerst maak ik een image van de nieuwe situatie en dan ga ik de pijltjes van mijn desktop iconen afhalen. Vervolgens wat programma's checken en weer later Office updaten om te zien of dat probleem is opgelost, want daar ging het om.
 
Zo'n venster heb ik nog niet eerder gezien - komt dit venster nadat je gekozen voor de upgrade?
Kan wel kloppen zo (voor mij). Dit venster heb ik ook gezien toen ik Windows 10 kaal op mijn nieuwe laptop wou installeren nadat de harde schijf verdwenen was. Na de installatie werkte alles weer normaal en nu nog. Dit had wel het voordeel dat alle bloatware ook weg was. Drivers voor de hardware moest ik ook niet meer zoeken want alles werkte, alleen de videokaartdriver heb ik bijgewerkt naar de laatste versie van nvidia.
 
Helaas. Met deze nieuwe installatie is het grafiekprobleem in Excel niet opgelost.
Ik vraag me ook af hoe schoon de installatie is als je je apps en instellingen wilt behouden.
Ik heb even met Ccleaner in het register gekeken en het krioelt nog van de .dll fouten.
Mijn nieuwe image is ook net zo groot als voorheen.
Mijn Installermap is ook net zo groot als voorheen.
Ik vermoed dus dat alleen versie 1809 over mijn oude installatie is heengezet. M.a.w. geen toegevoegde waarde van deze installatie omdat het geen schone installatie betreft.
Ik ga er vannacht even over nadenken of ik geen image van voor de installatie wil terugzetten. Dan weet ik ten minste dat ik later niet alsnog voor verassingen kom te staan.
 
Laat nu eerst de Windows Update draaien en wacht af.
Bovendien zal er ook een Windows.old in Verkenner staan!
 
"Bovendien zal er ook een Windows.old in Verkenner staan! "
Ik heb schijfopruimen al gedraaid. De mappen staan er idd. nog maar er zit niet veel in.
Heb ondertussen de Office update via een verse image teruggedraaid want ik moet excel kunnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan