• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Films Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yannick

NCF rules!
Lid geworden
25 aug 2004
Waarderingsscore
0
Hey kent iemand een goed programma waar ik films
mee kan bewerken en stukken bij elkaar brengen ?
liefst freeware, Ik gebruikte vroeger altijd die Windows Movie Maker maar die is zo beperkt dus..

iemand een voorstel ?

greetz, yannick

Freeware zul je denk ik niets beter vinden dan dat windows ding van jou daar ...

Maar ik raad je aan als je begint met films te monteren stap dan over naar pinnacle studios...

( het is wel betalend)

Ik vind pinnacle ook fijn.

vraag aan alan, die weet er alles van.

Ik zei toch al ieder zijn keus ik ken pinnacle ook en heb deze ook maar is niet mijn favo.
Maar ik maak al jaren films dus weet er ook wel het 1 en ander van.
Maar mischien is het ietsje makkelijker als hij zegt wat hij met bewerken bedoelt en wat voor bestanden films die van het internet of gewone dvd's.

Hey

de bedoeling is allemaal apart opgenomen
stukjes film te bewerken en er 1 film van te maken
ik wou er van die effecten bij plaatsen of iets origineels
dus kent iemand een progja hiervoor ?? <_<

greetz, yannick

Weet je al of WindowsMediaEncoder het kan? Zo'n gratis ding zou ik beslist proberen. De paar proefjes die ik ermee nam (vrij primitief nog) verliepen vlekkeloos en je kunt iedere gebruikte sessie voor her-gebruik opslaan (biedt zich aan) als een zelfstandig programma met een eigen icoontje in bureaublad.

Ik heb de versie voor W98 maar de versie voor XP kan misschien nog wel meer dan het vele dat al mogelijk is met de 98-versie.

http://www.microsoft.com/downloads/search....?displaylang=en

Ik gebruik meestal windows movie maker. Daarmee kun je o.a. overgangseffecten tussen de scenes plaatsen, titels voor, achter of ergens in de film plaatsen, je kunt audiobestanden invoegen, de scenes inkorten, plaatjes/foto' s invoegen enz.

Daarna sla ik het filmbestand op op mijn harde schijf, open het in nero vision express waarna ik een mooi menuutje maak evt. nog achtergrondmuziek toevoeg en hoofdstukken maak.
Daarna branden maar, op dvd of cd.

Ik moest eens voor school een filmpje maken over de middeleeuwen (doet er niet toe :P ) en toen gebruikte ik pinnacle, dat is echt wel een goed programma om je filmpjes mee te bewerken... (vond alleen dat het nogal veel rekenkracht nodig had, het verliep niet altijd even vlot doordat mijn pcke niet snel genoeg was/is)

Als je ondertiteling ofzo wil bijvoegen of je beeld veranderen in resolutie of kleuren of maat dan is virtual dub wel een goede oplossing.
Het beste programma om mpeg's aan elkander te maken is TMPGenc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan