• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fingbox alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak snor

Vaak hier
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
730
Waarderingsscore
3
Beste leden,

Een vriend van mij heeft een Fingbox(Fingbox) gekocht, echt een pracht apparaat.
Vele van jullie zullen de app Fing wel kennen, dat is aan app voor je smartphone waarmee je apparaten in het netwerk kan zien.

Nu is een optie van de Fingbox om meldingen te geven als er een nieuw apparaat in het netwerk komt, en dit apparaat ook gelijk van internet verbinding te blokkeren.
Ook maakt de Fingbox maar gebruik van 1 netwerk kabel, in tegen stelling tot vele andere gateways.

Ik zelf heb een TPlink router, deze heeft wel een MAC adress filter, en een access control. Daar ben ik van op de hoogte, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.

Mijn vraag is of iemand software kent die dezelfde trucjes kan als de Fingbox kan doen. Het liefst die ik op een RPI kan draaien met maar 1 internet kabel.
Het gaat mij echt alleen om het krijgen van een melding, en het blokkeren van nieuwe clients in mijn netwerk.

Vriendelijke groet,
Sjaak
 
Begrijp niet zo goed waarom je dit in een thuisnetwerk zou willen. Je wifi is beveiligd en niemand kan zomaar een kabel in een apparaat steken.

Alleen als je gehackt wordt heeft het misschien een voordeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan