• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firefox alle add ons verouderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Al een tijd is het niet meer mogelijk om een flink aantal add on's te gebruiken. Ze zijn allemaal verouderd en updaten gaat ook niet. Ik heb al een tijd versie 55.03 (32-bits). Een video downloaden bijv. gaat niet meer. Is dat allemaal in afwachting van Firefox 57?
 
Pas vanaf Firefox 57 worden deze met verouderd gekenmerkte add-ons automatisch verwijderd in Firefox of geupdated naar de nieuwste versies.
Het is voor ontwikkelaars van deze Add-ons vermoedelijk hard werken om aan de nieuwste eisen van Mozilla te voldoen.

De add-on Video Download Helper werkt bij mij nog steeds - ook al is deze add-on als verouderd gekenmerkt.
Gebruikersinformatie voor mig :: Add-ons voor Firefox
 
Dat achter sommige add-ons nu "verouderd" staat heeft inderdaad te maken met Firefox 57. Lees er hier meer over: Add-on-technologie van Firefox wordt gemoderniseerd | Hulp voor Firefox

Het betekent dat die add-ons niet meer zullen werken met Firefox 57, wanneer de makers van die add-ons ze niete voor die tijd hebben aangepast aan de nieuwe eisen.
"Verouderd" achter een add-on betekent niet dat die add-on nu al niet meer werkt, al kan dat wel voorkomen. Ik had dat probleem een paar dagen geleden met ublock origin. Daar stond 'verouderd' achter. Hij was ingeschakeld, maar werkte niet meer.
Verwijderen van die add-on en weer opnieuw installeren hielp wel, maar slechts gedurende 1 sessie. Wanneer ik Firefox afsloot en opnieuw opstartte, dan zag ik alle advertenties weer.
Ik heb toen ublock origin verwijderd en gekozen voor adblock plus als alternatief. Daar staat ook 'verouderd' achter, maar hij werkt tenminste nog. Ik heb overigens gelezen dat ublock origin is gewijzigd door de maker en weer gebruikt kan worden in Firefox.

Het is nu aan de makers van add-ons om die aan te gaan passen aan de eisen van Mozilla.
 
De Video Download Helper nogmaals geïnstalleerd, maar die werkt niet meer. De FDH (Flash Download Helper ) soms nog wel.

Ik gebruik ook nog steeds AdBlocker for YouTube en de AdBlock Plus - add on's maar die zorgen dus niet voor het probleem.
Zit niets anders op dan te wachten tot die nieuwe FF-versie...
Dank jullie!
 
Auto update uitgezet! En Youtube Downloader (weer!) geïnstalleerd. Evenals YTD video downloader. Helaas externe downloaders maar ik kan daar wel even mee vooruit totdat FF die nieuwe versie uitbrengt.
:)
 
Bij mij werkt downloadhelper nog steeds.
 
Vreemd! Bij mij dus niet. Het geel/blauw/rood vignetje is al enige tijd verdwenen, maar staat wel nog steeds als add on in de lijst.
 
Het vignetje staat bij mij ook nog gewoon. Zit je ook op Win 10?
Anders kan daar het verschil zitten. Er staat bij mij wel bij dat hij verouderd is.
 
Aha...! Daar zit de knobbel wellicht... ik heb nog Win7!
Bij mij staat bijna alles op verouderd.
 
Bij mij ook hoor. Zelfs Kaspersky
Alleen Ghostery en Google Analytics zijn blijkbaar OK.
 
Dan weet ik het niet. Misschien is het bij de komst van versie 57 allemaal opgelost...
 
Ik internet momenteel met de bèta versie van Firefox 57 (Info - Firefox_57.0b6_64.)
Natuurlijk zijn er nu een hoop add-ons uitgeschakeld.
Maar uBlockOrigin & Disconnect werken als vanouds.
 
Lange Pier, Dank je. Je hebt gelijk! Er zijn veel heel handige en bruikbare add-ons beschikbaar. Ik maak er al dankbaar gebruik van....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan