• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Firefox kleur menubalk aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
513
Waarderingsscore
8
Ik heb een update van Firefox gehad en nu is mijn menu balk grijs hij was zwart en wil die graag weer zwart krijgen. Het lukt me niet wie kan mij helpen?

 
Heb je al gekeken of het aan te passen is via instellingen-algemeen-taal en vormgeving-lettertypen en kleuren?
 
Ja maar daar kan je het niet veranderen?
 
Je moet daar op kleuren klikken, dan heb je verschillende opties op aan te passen.
Of bedoel jij dat wat jij wil er niet tussen staat?
 
60b8f7235caf2-3232.jpg
 
Alles veranderd maar niet de kleur in de menu balk van Firefox?
 
Zelf heb ik ivm lichtgevoeligheid van mijn ogen (virus) "Dark mode" in Windows ingesteld. Dan zijn alles menu's en borders bij mij zwart.
Daarnaast gebruik ik nog twee add-ons van FF:
Dark Mode
en
Dark Background and Light Text
Die laatste 2 heb ik even uitgeschakeld omdat er 'n site van de overheid was die verkeerd werd weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Alles veranderd maar niet de kleur in de menu balk van Firefox?
Ik ben er denk ik achter, dus hopelijk is dit wat jij zoekt.
Klik in de werkbalk met de rechtermuis knop, kies voor werkbalk aanpassen, klik onderaan op thema`s, daar kun je voor zwart en Alpen glow kiezen, maar ook voor meer kleuren kiezen
 
Het hele thema is veranderd in Firefox 89. Via een extensie Firefox Color kun je dit aanpassen. Dit heb ik voor mezelf ook al gedaan. Alleen de lichtblauwe rand die verschijnt bij het openen van een 2e tabblad en als ik vervolgens daar ga zoeken (na geklikt te hebben) heb ik nog niet kunnen weg maken.

Er zijn daar ook andere thema's te downloaden of wederom via een extensie.
 
@Leono: inderdaad het werkt, nou nog bij mijn vrouw aanpassen
verry bedankt

 
Worden hiermee ook de extra veiligheid die met deze versie is ingebouwd uitgeschakeld?
Volgens mij niet. Maar ik geef toe dat ik niet in veiligheid geïnteresseerd ben.

(Doe gewoon veilig).
 
Super het is gelukt bedankt
 
@Leono Hartstikke bedankt! Ik vond er ook geen bal aan. Eigenlijk raar dat ze niet gewoon ergens een optie "oud thema" beschikbaar hebben.

Ik ben ook nog op zoek naar de favicons weer op de maat te krijgen zoals dat in Firefox 88 en voorgaande versies was.
Nu zijn deze een stuk kleiner geworden met een boel wit er omheen. Beetje onzinnig want al dat wit er omheen maakt dus die icoontjes kleiner.

Ik bedoel dus de favicons van de veel bezochte sites op de startpagina.
Als je daar toevallig ook een oplossing voor tegen komt...... graag!
 
Als je daar toevallig ook een oplossing voor tegen komt...... graag!

Zelf heb ik altijd een lege pagina als ik een nieuwe open.

Misschien kun je eens onder 'Proton enabled' alles op disabled zetten. Dat wordt ook (zie hier>) op diverse forums aangeraden.

Ik heb nu ‘browser.proton.enabled’ en ‘browser.proton.contextmenus.enabled’ uitgezet.

Want ook de lijsten met bladwijzers als je een bladwijzermap opent zijn in de nieuwe versie onnodig uitgerekt. Zodat je maar een klein deel ziet.
 
Bedankt voor de tip, had ik volgens mij echter al geprobeerd.
Ik ging er trouwens van uit dat als je de hoofd proton uit zet (dus Proton false) dat dan het gehele Proton gebeuren uit zou staan omdat de "hoofdschakelaar" uit staat zal ik maar zeggen.

Ik zie echter wel dat als ik bij de bladwijzers kijk op de manier zoals ik dat voorheen deed, het er toch nog anders uit ziet. Ik heb geen last van een klein deed, maar de kleuren zijn anders.

Misschien ligt het er aan dat ik Firefox niet opnieuw gestart heb met testen, dus dat gaan we nog eens proberen, thanks!
 
Geprobeerd, alles uit gezet, Firefox herstart, maar maakt verder geen verschil. Niet bij de bladwijzers (mapjes zijn nog wit i.p.v. geel) en ook niet v.w.b. de topsites favicons op het hoofdscherm.
Toch bedankt, aangezien er meer mensen over klagen en de oude layout terug willen zal er op een gegeven moment toch wel zoiets komen neem ik aan.
 
aangezien er meer mensen over klagen en de oude layout terug willen zal er op een gegeven moment toch wel zoiets komen neem ik aan.

Daar zou ik zeker maar niet op rekenen: ik heb juist gelezen dat men de mogelijkheid om Proton uit te zetten spoedig zal verwijderen uit de configuratie.

Laten wij dus nog even genieten van de min of meer “klassieke vormgeving”, nu het nog kan. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan