• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

firefox neemt ontzettend veel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.973
Waarderingsscore
79
Hoi, het laatste jaar merk ik dat mijn firefox bijzonder veel geheugen eist van mijn pc. Ik heb 1gb ram geheugen en daar eist firefox zomaar even 230mb van terwijl er maar 2 pagina's geopend zijn. Ik heb al wat updates uitgevoerd maar deze helpen niet echt.
Weten jullie misschien een oplossing? Ik dacht misschien aan een andere internetbrowser, maar ik weet niet welke veilig/goed zijn?
 
Al eens verwijderd en opnieuw genstalleerd? Met 2 pagina's heb ik hier nu 36MB in gebruik. Opera is een goed alternatief.
 
mja dat is ook zo'n beetje het probleem als ik een andere versie of opnieuw installeer is mijn hele geschiedenis weg... mijn bladwijzers en tabbladen, waar ik toch zeer veel van gebruik maak. Heeft Opera ook al deze functies?
 
Ik heb toevallig gisteren Opera genstalleerd -> Perfect !! :biggrin: Even kijken hoe het zit met bijvoorbeeld de bladwijzerwerkbalk, maar dat lukt best. Je kunt trouwens de bladwijzers van Firefox importeren. En er is een goede online tutorial.
Ik gebruik Opera dus nog maar pas, maar ik vind het stukken beter dan IE en beter dan Firefox.
 
Ik vergat nog: als je Firefox opnieuw installeert,(of een andere versie) worden de instellingen gewoon overgenomen.:idea:
 
Met mozbackup kun je een backup maken van je firefox bookmarks etc. Kun je later weer terugzetten. En dan kun je firefox wel herinstalleren, zonder die dingen kwijt te raken.

http://mozbackup.jasnapaka.com/
 
oke dat backup programma is wel handig idd, bedankt hiervoor.

Heb hem ondertussen opnieuw geinstalleerd, heb nu opnieuw 2 pagina's geopent staan en nu neemt ie nog 62mb van mijn geheugen. Eigenlijk vind ik dit nog veel, niet?
 
heb nu opnieuw 2 pagina's geopent staan en nu neemt ie nog 62mb van mijn geheugen. Eigenlijk vind ik dit nog veel, niet?

Bij mij, met 2 pagina's open, is dat 45mb - ik denk dat 62mb dus nog wel meevalt. :)
Kreeg je na het opnieuw installeren je bookmarks gewoon weer terug?
 
Welke pagina's zijn het? Geheugengebruik kan bij bepaalde pagina's natuurlijk wel hoger zijn. Ik heb nu drie pagina's open van NCF, 58MB.
 
mja ok dan zit ik toch weer normaal idd.
Bedankt voor de goede raad makkers ;-)

Kreeg je na het opnieuw installeren je bookmarks gewoon weer terug?
Jep dat is ook goed gelukt.
 
ik heb enkel deze pagina open en ik zit met opera aan 115MB ...



HELP ? :D
 
@ Blomme:

Ik heb ook alleen deze pagina open met Opera en ik zit op 44.1 MB - wel een beetje veel bij jou, Blomme
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan