• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firefox vs Chrome

Ja zoals ik al zei, kan cache van Firefox zijn of een addon. Ik weet bijv. van Adblock plus dat die bij mij ook van dat soort rare kuren veroorzaakte, dat was met uBlock Origin meteen voorbij.
De tip van Aarie kan ook nog wel eens helpen.
Waar staat dan dat ik met een shitload aan plugins enzo tot deze constatering ben gekomen?
Ik neem aan dat jij wel snapt dat ik vergelijk met schone installaties en niet met tweaks, addins en andere gekkigheid.

EDIT: misschien test ik het v/d week wel ff in een VM. Hoewel Edge ook prima functioneert.

Laatst bewerkt:
Waar staat dan dat ik met een shitload aan plugins enzo tot deze constatering ben gekomen?
Waar staat dan dat ik zeg dat je plugins hebt?
Dus nee ik snap niet dat je vergelijkt met schone installaties eerlijk gezegd. Teveel (ook ervaren) mensen die dat niet doen in eerste instantie en gezien ik nog geen glazen bol heb... ;)
En voor een echte schone installatie moet je inderdaad verversen of testen in een VM.

Van Firefox is bekend dat ie wel eens kuren heeft, zelfs na het verversen. Zo blijft hij bij mij standvastig Blacktiger (zonder spatie) aangeven in mijn inlogscherm, geen andere namen, niet voor gevraagd en dat dus nadat ik hem ververst had.
Maar ja, die Edge moet ik niet en als ik al zie hoe vaak Chrome ernstige gebreken gefixed heeft alleen al in de afgelopen 2 weken, dan nee dank.

Waar staat dan dat ik zeg dat je plugins hebt?
Dus nee ik snap niet dat je vergelijkt met schone installaties eerlijk gezegd. Teveel (ook ervaren) mensen die dat niet doen in eerste instantie en gezien ik nog geen glazen bol heb... ;)
En voor een echte schone installatie moet je inderdaad verversen of testen in een VM.

Van Firefox is bekend dat ie wel eens kuren heeft, zelfs na het verversen. Zo blijft hij bij mij standvastig Blacktiger (zonder spatie) aangeven in mijn inlogscherm, geen andere namen, niet voor gevraagd en dat dus nadat ik hem ververst had.
Maar ja, die Edge moet ik niet en als ik al zie hoe vaak Chrome ernstige gebreken gefixed heeft alleen al in de afgelopen 2 weken, dan nee dank.
Dat zei je zelf. Post 16 laatste zin.
Dat het in mijn PC zit is duidelijk want ik gebruik meer dan 1 PC. Maar hoezo het zich beperkt tot 1 browser is mij dan wel een raadsel.

Dat zei je zelf. Post 16 laatste zin.
Nee hoor. Er staat "het kan een issue zijn met addons" dat wil dus zeggen dat als je een addon hebt dat het daaraan kan liggen. Niet per definitie dat je er ook hebt.

Heb je al geprobeerd die Firefox te verversen? Zoals gezegd kan die ook rare cache kuren hebben. En je dacht zelf ook al aan de cache.

Nee hoor. Er staat "het kan een issue zijn met addons" dat wil dus zeggen dat als je een addon hebt dat het daaraan kan liggen. Niet per definitie dat je er ook hebt.

Heb je al geprobeerd die Firefox te verversen? Zoals gezegd kan die ook rare cache kuren hebben. En je dacht zelf ook al aan de cache.
Ja nou ja ik heb FireFox gewoon vers geïnstalleerd nadat uBlock uit de Chromestore is gegooid.
FireFox stond wel op de PC maar ik gebruikte het maar sporadisch. Nooit persoonlijke tweaks of plugins geïnstalleerd/gebruikt.

Ik zou geheel dé-installeren voor een verse installatie:

Wat wil wel helpen in Firefox is via Instellingen >Privacy & Beveiliging:
alle vinkjes weghalen bij Firefox-gegevensverzameling en -gebruik

Wat wil wel helpen in Firefox is via Instellingen >Privacy & Beveiliging:
alle vinkjes weghalen bij Firefox-gegevensverzameling en -gebruik
Ga ik proberen, thnx.

Verder mag er een slotje op. Stap voorlopig over naar Edge.

Ik denk dat een volledige de-installatie en herinstallatie zoals Erik aangaf beter is.
Maar dat kan t.z.t. ook nog. Veel plezier met Edge.

Maar wat is dat dan precies "volledige" herinstallatie? 'T enige wat er in die link staat is je de AppData nog moet verwijderen en eventuele leftovers in program files. Dat laatste check ik sowieso altijd. AppData heb ik inderdaad niet gedaan.

In appdata staat je profielmap met daarin bookmarks, history, passwords and cookies. Dit blijft bewaard na dé-installatie om je volgende verse installatie te dienen, maar als die volgende installatie een probleem geeft (en des te langer geleden je oude Firefox geupdate is des te groter de kans op problemen), dan is het logisch om vers te beginnen, en al die dingen te wissen. Een eeuwenoud cookie kan wel eens door een vorige generatie geschreven zijn.

Je kan overigens vooraf nog wel je bookmarks opslaan mocht je dat willen.

En dan dit nog:

"What information is stored in my profile?​

Note: This is not a complete list. Only important information is described."

Laatst bewerkt:
In appdata staat je profielmap met daarin bookmarks, history, passwords and cookies. Dit blijft bewaard na dé-installatie om je volgende verse installatie te dienen, maar als die volgende installatie een probleem geeft (en des te langer geleden je oude Firefox geupdate is des te groter de kans op problemen), dan is het logisch om vers te beginnen, en al die dingen te wissen. Een eeuwenoud cookie kan wel eens door een vorige generatie geschreven zijn.

Je kan overigens vooraf nog wel je bookmarks opslaan mocht je dat willen.

En dan dit nog:

"What information is stored in my profile?​

Note: This is not a complete list. Only important information is described."

Dat was inderdaad mijn zelfde gedachtegang.
Export heb ik niet gedaan. Gewoon handmatig overgezet.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan