• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firefox

• Onderwerp starter Onderwerp starter jetje
  • Startdatum Startdatum

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Waarderingsscore
9
Ik gebruik firefox en als ik 1 tabblad open heb krijg ik links de bladwijzers. Als ik een nieuwe open heb ik geen bladwijzers hoe zet ik dat vast?

Zet in de instellingen het vinkje aan bij Zijbalk tonen.

Als een nieuwe browser opent moet je eenmalig op het knopje drukken.
Zie rode kader in de afbeelding.

681dd3fe59321-Schermafbeelding_2025-05-09_120436.png

Ik bedoel de favorieten vast zetten nu moet ik steeds naar beeld en daar bladwijzer aanvinken.

Volgens mij werkt dat door het vinkje zijbalk tonen aan te zetten.

Klopt, of gewoon bovenin je Firefox op het icoontje klikken, dan blijft de zijbalk met favorieten ook zichtbaar totdat je het weer uit klikt.
1746793363367.png

Ik open de gewenste bladwijzers via het pictogrammetje "Uw bladwijzers tonen", sterretje met een bordje eronder, heb ook de werkbalk in gebruik waar ze ook staan.
Waarom moet het perse links?

Het hoeft niet perse links hoor maar voorheen als ik firefox opende stonden de bladwijzers er direct misschien dat het door een update veranderd is?

Zolang als ik Firefox gebruik, en dat is al vele jaren, staat de bladwijzerbalk stabiel bovenaan de pagina. Wat is daar mis mee? Waarom wil iedereen die bladwijzerbalk opeens ergens anders hebben? Is het verveling? 🙂

Ook hier al jaren bovenaan, dit zijn de eerste dingen die ik aanpas bij een nieuwe laptop en het installeren van Firefox. Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen instellingen en gewoontes :)

staat de bladwijzerbalk stabiel bovenaan de pagina.
Ook hier al jaren bovenaan
Klik eens op Ctrl-B en dan zie je het verschil tussen de kleine bladwijzerbalk boven in en wat je dan links te zien krijgt als je die toetsen drukt.
Er is echt wel een aanzienlijk verschil tussen de bladwijzer balk en de bladwijzerkolom.

Er is echt wel een aanzienlijk verschil tussen de bladwijzer balk en de bladwijzerkolom.
Klopt, maar dit vind ik zelf niet prettig om mee te werken, bovenaan werkt voor mij het beste.
Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren.

In post #3 word bedoeld favorieten vast zetten, ik kan dit icoontje ook nergens terug vinden
ik weet dat het een tijd geleden gewoon in werkbalk aanpassen zat nu is het niet meer te vinden,

maar dit vind ik zelf niet prettig om mee te werken
Ik ook niet, maar er zijn er wel veel die dat zo gebruiken en volgens mij is dat wat de TS bedoelde, gezien hij het over de bladwijzers links had.

@Johannes1956 Staat hij dan niet misschien al ergens in beeld bij jou? Want normaliter is hij alleen iet meer zichtbaar bij "werkbalk aanpassen" als hij al in gebruik is.
Overigens heet dat icoontje ook niet "favorieten" maar "zijbalk tonen".

Klik met de rechtermuisknop naast de extensies en je Persoonlijke Firefox pictogram.
Er klapt een klein menu uit, en klik op werkbalk aanpassen.

Ik voeg 2 afbeeldingen toe.

Waar de pijl staat zie je het pictogram die verschijnt nadat je het hebt toegevoegd. Klik in dat gedeelte met de rechtermuisknop om het bijbehorende menu te openen.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan