• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

FLAC naar MP3 converteren met VLC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tino

Gevestigd lid
Lid geworden
27 okt 2004
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Hallo,



Ik wil een map met FLAC-audiobestanden naar MP3 converteren mbv VLC.



Op zich lijkt het allemaal mogelijk, maar bij uitvoer, krijg ik de melding "Het uitvoerbestand bestaat reeds. Als het opnemen doorgaat, zal het bestand overschreven worden en alle inhoud zal verloren gaan", vervolgens krijg je dan 2 opties "Overschrijven" of "Bestaand bestand behouden".



Ik had 5 FLAC-bestanden in mapje "A" op mijn buroblad gezet, en een mapje "B" aangemaakt. In eerste instantie had ik 1 bestand geselecteerd om te converteren, en als doelbestand mapje "B" opgegeven. Echter als ik dan op 'start' druk krijg ik dus bovenstaande melding.



Het valt me ook op dat als ik 1 bestand wil converteren dat ik wél een doelbestand kan toewijzen maar als ik er 5 tegelijk wil doen, dan niet.



Is er iemand die ervaring heeft met converteren van FLAC naar MP3? Met VLC zou het een gratis optie zijn, ik heb inmiddels ook al andere converters gezien, maar dan ben je meteen 50 euro kwijt. Ik ben zeker niet van plan dit vaak te gebruiken, waarschijnlijk maar 1 keer. Andere trial versies, lieten me niet toe om muziekbestanden langer dan 3 minuten te converteren, dus dat schiet ook niet op. Langer dan 3 minuten betekent; betalen.



Groeten,



Tino
 
Ik heb zelf geen ervaring,dus kan jou geen goed advies geven.
Maar had jij het VLC op deze manier geprobeerd?

VLC kan audiobestanden afspelen, uitpakken, audio of elk audio-/muziekbestand eenvoudig converteren naar een ander mediaformaat. Een van de populairste bestandsconversies is FLAC naar MP3 bestandsconversies. FLAC en MP3 zijn eigenlijk beide vergelijkbare audio bestandsformaten. Maar als het op populariteit aankomt, is MP3 de indeling met de meeste voorkeur om overal naar muziek te luisteren. Door deze stapsgewijze zelfstudie te volgen, kun je FLAC bestanden converteren naar MP3 met VLC mediaspeler.

Stap 1: Start de VLC Media Player en selecteer "Media" in het Hoofdmenu. Selecteer in de "Media" tab "Converteren/Opslaan".

flac naar mp3 converteren met vlc


Stap 2: Toevoegen FLAC Bestanden. Je kunt meer FLAC bestanden indien nodig.

hoe flac naar mp3 converteren met vlc


Selecteer de ‘Converteren/Opslaan’ knop onderaan het ‘Open Media’ scherm.

vlc converteren van flac naar mp3


Stap 3: Kies Audio MP3 als outputformaat. Een ander dialoogvenster instellingen wordt geopend als je de knop "Converteren/Opslaan" selecteert. Selecteer onder de instellingen de optie "Converteren". Kies daarna MP3 als outputformaat uit de Media Profiel lijst. Kies daarna een doelbestand door de optie "Browse" te selecteren.

converteer flac naar mp3 vlc


Meestal worden gebruikers geconfronteerd met problemen zoals een 'niet-reagerend programma' na de conversie. Daarom is het belangrijk om een professionele audioconverter te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan