• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies FLAC to mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Hoi,

de titel zegt het al, ik zoek een goede (beste) software om ".flac" bestanden te converteren naar mp3 of wav. Met mp3 bedoel ik niet zomaar mp3tjes maken, ik wil er zelf kiezen welke bitrate wil ik hebben. Dwz, meestal doe ik 320 kbps maar soms ga ik voor minder. Dus dat de software sowieso die optie heeft, dat er geen extra kwaliteitsverlies ontstaat en dat het clean/schoon is = geen troep die mee gaat. Alvast bedankt.
 
Even off topic. Waarom zou je van flac naar mp3 willen? Je hebt dus kennelijk kwaliteit audio bestanden en dan ga je deze verslechteren door ze te comprimeren naar mp3 :oops:...
 
Even off topic. Waarom zou je van flac naar mp3 willen? Je hebt dus kennelijk kwaliteit audio bestanden en dan ga je deze verslechteren door ze te comprimeren naar mp3 :oops:...
tja, dacht ik al.. voordat je zo iets vraagt, je zou ook zelf even kunnen nadenken. Ik heb nu gelijk twee goeie redenen en zal ongetwijfeld nog meer kunnen bedenken:
1. Ik reis vaak naar het buitenland, daar huur ik een auto's waar ik nooit de flac bestanden kan afspelen (geen USB). Mijn auto dus ook niet.
2. Als je goed leest, ik heb gezegd converteren naar mp3 of WAV. Daar blijft de kwaliteit hetzelfde maar geeft mij de mogelijkheid om een CD te branden voor thuis. Als je me nu wil vragen waarom zou ik een CD willen branden? Dan heb ik weer minimaal 2 goeie redenen voor je: ik ben een DJ en het is mijn hobby. Waarom brand ik CD voor draaien en niet direct via USB? Normaal draai ik platen (LP's, vinyl) en alleen muziek die ik niet heb op platen, zijn op CD gebrand.
 
tja, dacht ik al.. voordat je zo iets vraagt, je zou ook zelf even kunnen nadenken. Ik heb nu gelijk twee goeie redenen en zal ongetwijfeld nog meer kunnen bedenken:
1. Ik reis vaak naar het buitenland, daar huur ik een auto's waar ik nooit de flac bestanden kan afspelen (geen USB). Mijn auto dus ook niet.
2. Als je goed leest, ik heb gezegd converteren naar mp3 of WAV. Daar blijft de kwaliteit hetzelfde maar geeft mij de mogelijkheid om een CD te branden voor thuis. Als je me nu wil vragen waarom zou ik een CD willen branden? Dan heb ik weer minimaal 2 goeie redenen voor je: ik ben een DJ en het is mijn hobby. Waarom brand ik CD voor draaien en niet direct via USB? Normaal draai ik platen (LP's, vinyl) en alleen muziek die ik niet heb op platen, zijn op CD gebrand.
Je reageert nog al aangebrand..
Weet je wat je doet? Zoek het maar uit.
 
Zonder reden ga je natuurlijk niet converteren, nlreiniernl, dus uw vraag had nooit gesteld mogen worden. :)
 
Probeer de Any Audio Converter Free: een uitstekend programma.

Ik gebruik het al jaren.
Dank je Leono.
Ik heb deze geprobeerd maar ik kreeg eerst bij converteren flac naar mp3 alleen mp3 met 128 mbps. Was wel even zoeken maar ik heb het door. 320 doet ook prima.
 
Zulke termen vind ik hier ongepast. Je kunt ook gewoon schrijven dat het zuivere is van de goede kwaliteit. Dus ik vind de reactie van TS heel begrijpelijk en logisch.
 
Zulke termen vind ik hier ongepast. Je kunt ook gewoon schrijven dat het zuivere is van de goede kwaliteit. Dus ik vind de reactie van TS heel begrijpelijk en logisch.
Wat is er nu weer ongepast?
 
Ok ok, tot hier. Bedankt allemaal.
 
Berichten verwijderd en aangepast.
Hou het netjes en ga met respect met elkaar om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan