• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Flikkerend beeld tijdens gamen. Graag hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hazetom

Nieuw lid
Lid geworden
16 jul 2012
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo,

Mede dankzij wat advies van de forumleden hier, heb ik deze week een Sapphire Radeon HD7850 2GB OC videokaart gekocht. Games draaien nu lekker vlot, op vrij hoge instellingen, dus zijn werk doet ie zeker. Tch heb ik een heel vervelend probleem. Tijdens het gamen krijg ik een licht flikkerend beeld, zie in dit filmpje: http://youtu.be/I1a8Z8vnFv0. Zowel Assassins Creed als Battlefield 3 even uitgeprobeerd en bij beide dezelfde 'flikkering' in ongeveer dezelfde mate.

Ik heb de meest recente versie van DirectX genstalleerd, evenals de laatste drivers voor mijn videokaart. Het lijkt me dus niet dat daar het probleem in zit, een paar dingen die het wellicht wel kunnen zijn, maar die ik niet zo makkelijk zelf kan checken:

- Te lage voeding. Ik heb 480 Watt voeding, terwijl ik eigenlijk 500 W. nodig heb, volgens mijn videokaart. 480 Watt zou volgens een aantal kenners die ik sprak ook voldoende moeten zijn, dus ik heb niet meteen nieuwe voeding gekocht. Mogelijk is dit de oorzaak?

- De monitor zlf. Ik heb voor nu even een Samsung Syncmaster E2220, die ik wel wil gaan verbeteren uiteindelijk: Specs Syncmaster E2220. Geen bijzonder schermpje, bijv. ook geen HDMI-ingang. Misschien probeer ik te mooie graphics op een te beperkt scherm te draaien, en is dat de oorzaak van het flikkeren?

- ? Wellicht zijn er andere oorzaken. Ik hoor graag jullie input! Hier nog even mijn specs. Enige dat niet klopt aan de specs is de videokaart, die is inmiddels vervangen: http://speccy.piriform.com/results/AIQEJj8sO0vyYrtl6rQv524

Thanks en ik ben benieuwd!
Grt,

Tom
 
Thanks voor je reply braband. Ik denk dat je gelijk hebt en dat de fout daar zit. Ik kan mijn monitor helaas niet hoger krijgen dan 60Hz, waarschijnlijk dus toch toe aan een nieuwe monitor?
 
Jammer dat je de ferquentie niet hoger kunt krijgen.
Maar heb je alles geprobeerd? als je een hoger schermresolutie instelt kun je ook een hogere frequentie instellen.
 
Als ik bij Catalyst Control naar de eigenschappen kijk van mijn monitor, zou hij 75 Hz aan moeten kunnen. Mijn schermresolutie staat nu op maximaal (1920 x 1080), maar ik kan 'm niet hoger krijgen dan 60Hz, die keuze krijg ik niet als ik naar de geavanceerde instellingen van 't scherm ga...
 
Als je niet niet gamed is dan je beeld normaal?
ALs je gamed en het beeld flikkerd zal de monitor niet helemaal geschikt zijn voor gaming en te weinig Hz
Aangezien je de geavanceerde instellingen hebt gebruikt zal je de beeldfrequentie waarschijnlijk niet hoger krijgen.
 
Yes, ik denk het ook. Als ik niet game, is mijn beeld namelijk normaal. Ik heb die monitor niet met het oog op gamen gekocht, dus waarschijnlijk ben ik toe aan een nieuwe.
Bedankt voor je hulp, want de oorzaak van 't probleem is nu helemaal helder. Mocht je (of anderen) nog een goede suggestie hebben voor een scherm van rond de €150, dan hoor ik het graag!
 
Asus VE247H een geweldige monitor voor een goede prijs van 155 ;)

heb je al geprobeerd v-sync in te stellen bij games?

---------- Bericht toegevoegd op 15:09 ---------- Vorige bericht was op 15:06 ----------

tijdens het spelen van league of legends, had ik een fps rond de 500-600 en dat veroorzaakte flikkering (en niet weinig ook) na v-sync ingeschakeld te hebben werd de frame rate gestopt op de refresh rate in dit geval 60, hierdoor was mijn probleem opgelost ;)
 
Heb je via VGA je monitor aangesloten? Dan kan daar het probleem liggen. Ik had dat ook, eerst monitor via vga, flikkerde. Daarna via digitaal (dvi of hdmi) en weg was het. Kijk of je ergens zo'n kabel kan vinden (bv van de spelcomputer) om het te testen en kijk of dat het oplost.

Wat braband zegt, slaat helemaal nergens op. 60hz is genoeg voor een niet-flikkerend beeld. Ik snap niet waar hij dat vandaat haalt.
 
Wat braband zegt, slaat helemaal nergens op. 60hz is genoeg voor een niet-flikkerend beeld. Ik snap niet waar hij dat vandaan haalt.

Braband gebruikt misschien kennis van vroeger. Hij schreef in post 2: "75Hz is toch wel vereist voor een niet flikkerend beeld."
Dat gold inderdaad voor CRT monitors. Je weet wel, die zware monitors, met een enorme toeter aan de achterkant.
 
Heb je de laatste drivers en/of gebruik je een omvormer?
 
Heb je via VGA je monitor aangesloten? Dan kan daar het probleem liggen. Ik had dat ook, eerst monitor via vga, flikkerde. Daarna via digitaal (dvi of hdmi) en weg was het. Kijk of je ergens zo'n kabel kan vinden (bv van de spelcomputer) om het te testen en kijk of dat het oplost.
Er zit geen hdmi aansluiting op die monitor

---------- Bericht toegevoegd op 14:06 ---------- Vorige bericht was op 14:04 ----------

.

Wat braband zegt, slaat helemaal nergens op. 60hz is genoeg voor een niet-flikkerend beeld. Ik snap niet waar hij dat vandaat haalt.
Dit slaat nergens op,zo heb ik het niet gezegd.
 
Ik vond het al vreemd, braband, want ik heb op 60 hz nergens last van ^_^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan