• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Folders kiezen in Virtual Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb op mijn laptop met Windows 7 Ultimate Virtual Windows XP geïnstalleerd.
Dat werkt prima. De bedoeling is om in een MS-Dos window dBase IV te gebruiken.
(Een deel van) de desktop ziet er uit zoals bijgevoegd.
Met dBase IV lijkt het niet mogelijk om een file in een subfolder van D: on CVP-PC te opnenen.
Hoe doe ik dat? dBase IV acccepteert niet (b.v.) "CD D on CVP-PC\data\File.exe".
Daar geeft ie een foutmelding op.
Hoe doe ik dat?
perloc
P.s. waarom kan ik hier geen keuze van een "Vraag" kiezen?
Staat XP niet meer open voor vragen?
 

Bijlagen

  • XP-Desktop.png
    XP-Desktop.png
    12 KB · Weergaven: 3
Ik heb weer het XP-forum aangepast.
Nu is voorvoegsel Vraag geworden.

Waarom kopieer je die bewuste map niet naar een locatie in de virtuele XP?
 
Dat is heel eenvoudig te verklaren!
Om iets te veranderen moet ik de map/file van Win7 naar V-W XP copieëren en daarna weer terug naar Win7. Als je dat vaak moet doen is dat erg lastig en veel werk!
Als ik gelijk de map in Win7 kan aanspreken hoef ik niets te copieëren.
Mijn hele programma verplaatsen naar WinXP heeft het bezwaar dat ik niet zeker weet of mijn compiler en Notepad++ in WinXP werken. Zó vaak heb ik dBase nou ook weer niet nodig!
perloc
P.s. eerste keer wilde ie niet uploaden! Dat gebeurt wel vaker.
 
Ik zit natuurlijk niet stil. Van deze site:
https://www.bleepingcomputer.com/tutorials/use-windows-xp-mode-in-windows-7/#install
ben ik in staat geweest om Virtual Windows XP te installeren. Uitstekende handleiding!
Daar wordt ook verteld dat je 2 HD's kunt toevoegen aan de (tot nu toe) enige C: drive.
Dat kun je veranderen in "Settings" van V-WinXP.
Daarvoor moet je WinXP afsluiten.
Dan moet je in het start menu "Windows Virtual PC" aanklikken.
In het scherm wat dan verschijnt staat (alleen bij mij) " Windows XP Mode.vmcx", Rechts daarop klikken geefft een dropdown met o.a. Settings. Daarop r-klikken zou settings moeten openen om veranderingen aan te brengen.
En daar loop ik stuk. Settings opent niet! Er gebeurt niets.
Win XP is afgesloten, zeker weten.
Wat moet ik doen?
perloc
 
gebruik je de gratis versie van VMWare...daar ik hier de volledige versie gebruik en gewoon een nieuwe hdd kan toevoegen in een draaiende virtuele Windows 10
om een extra schijf toe te voegen klik ik gewoon op op de tap VM en open ik vervolgens "settings "
vervolgens klik ik verder op "add" en er verschijnt een nieuw venster..
in dit venster selecteer ik "hard disk" en klik ik op "next"
bij select a disk type hou ik het standaard aanbevolen aan en klik ik gewoon op "next"
in het daarop volgende scherm klik ik ook gewoon verder op "next" en kies ik dus voor "create a new virtual disk "
ik geef de gewenste grootte in en kies om deze aan te maken als zijnde "1 single file " daarna pas klik ik op "next"
ik geef deze de naam "Windows 10 x64-1.vmdk"en klik verder op " Finish"
vervolgens dien ik deze enkel via schijfbeheer in de opgestarte virtuele Windows 10 te initialiseren en toe te wijzen ..
 
@Emie: Mooi dat het bij jou wel lukt.
Ik moet van beide systemen, 7 en XP eenzelfde folder (met databases) gebruiken. In Win XP kan ik gewoon de HD's in Win 7 openen, maar niet in een MS-Dos venster en dan al helemaal niet in dBase IV.
Als dat echt niet kan ben ik er wel wat- maar niet zoveel mee opgeschoten met deze XP Virtual Machine....
perloc
 
Niemand meer? eenmaal, andermaal, afgelopen.
Virtual Windows XP wordt "verkocht" (is gratis) als een volledig werkend systeem.
Meer en meer merk ik dat er veel beperkingen zijn.
Harddisks van Windows 7 zijn alleen maar aanspreekbaar met Windws Explorer, niet vanuit een willekeurig programma.
Met de voortreffelijke Search van de werkelijk Windows XP is niets terug te vinden met Virt. WinXP. We moeten ons nu behelpen met de opvolgers van XP.
Ik kan er (V W-XP) zeer beperkt mee werken, maar het valt wel erg tegen, na alle lovende woorden.
Maar.... een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Niet?
perloc
 
De enige manier om folders/HD's te delen met Win7 in WinXP is via de USB mogelijkheid.
Je kunt een flash key of ext HD aansluiten. Wel moet je de zaak in share mode zetten.
Maar het is een halve oplossing....
Kan worden gesloten
Dank voor de reactie's.
perloc
 
Dan doe ik er een slotje op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan