• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Force logoff voorkomen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pascal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pascal

Gast
Hoi,

In windows 7 als ik mn computer vergrendeld heb staat er altijd een knop Andere gebruiker als je daarop klikt wordt het actieve account en alles wat daarin openstond eruit geknikkerd. Mijn neefjes zijn hier vaak en als ik even weg bent grijpen ze altijd de kans om op die knop te klikken. En ik heb altijd zoveel openstaan. Is er een manier om die knop Andere gebruiker weg te halen of dat er niks gebeurd als je er op klikt?

Wellicht een alternatief: windows toets + L lockt je systeem tijdelijk. Moet je wel een wachtwoord op je account hebben.

Bij windows 7 werkt windows + L niet. Teminste bij mij niet.

Ja oke, maar ik bedoel eigenlijk:

De computer is al vergrendeld en in dat scherm staat dus een knop met Andere gebruiker en die knop wil ik uitschakelen of weghalen.

kijk:

Als ik dus op die knop klik, wordt alles wat ik open heb staan eruit gegooit en dat wil ik juist voorkomen.

Je zou haast denken, dat jouw computer meerdere gebruikers-accounts heeft!

In ieder geval, gebruik een wachtwoord/wachtwoorden om inte kunnen loggen!

en als je op andere gebruiker klikt,
kom je dan op je inlogscherm, of wordt je direct terug aangemeld?
als je direct wordt aangemeld zou ik eens proberen om de gast-account te activeren,
zodanig dat windows verplicht is om het inlogscherm te tonen, want dan zal je moeten kiezen tussen je eigen account en de gast,
misschien dat hij dan je eigen account niet zomaar afsluit

De andere gebruikers in windows 7 ook een wachtwoord geven. dan is je probleem opgelost......

p.s. "windows toets" + L werkt ook onder windows 7

en als je op andere gebruiker klikt,
kom je dan op je inlogscherm, of wordt je direct terug aangemeld?
als je direct wordt aangemeld zou ik eens proberen om de gast-account te activeren,
zodanig dat windows verplicht is om het inlogscherm te tonen, want dan zal je moeten kiezen tussen je eigen account en de gast,
misschien dat hij dan je eigen account niet zomaar afsluit

Het gast-account staat niet voor jan-met-de-korte-achternaam uitgeschakeld, denk ik?

TS: heb het zojuist geprobeerd. Windows 7 Ultimate, account met wachtwoord, computer vergrendeld. Klik op "Andere gebruiker", maar mijn huidige account wordt niet afgemeld! Het lijkt wel of er iets gebeurt, maar als ik vervolgens op mijn eigen account weer aanmeldt, staan alle programma's nog open...

Mijn account is de enige account op deze computer. Ik wil alleen maar voorkomen dat mensen op "Andere gebruiker" kunnen klikken, dat is alles.

Schakel gewoon schermbeveiliging in, beveiligd met wachtwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan