• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Format 1 TB UsbStick

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Waarderingsscore
8
UsbStick van 1 TB aangeschaft.
Zet ik wat films op, voor afspelen op tv, via de daarop aanwezig zijnde: Usb Aansluiting.
Naar aanleiding van wat probleempjes waar ik tegen aanliep, de volgende vraag:
* Kan een tv (Panasonic van ± 5 jaar oud), wel een: 1 TB UsbStick, met films erop, aan ?

Deze vraag vloeide voort uit het volgende:
Ik had alreeds twee UsbSticks van: 500 GB. Maar die liepen aardig vol, dus vandaar
aanschaf van één: 1 TB UsbStick erbij.
Na die: 1 TB Stick, vol gekopieerd te hebben (Duurde zo'n 7 uur op mijn PC. Maar goed), had ik nog
een 300 Gb over. Dus dat die 1 TbStick té vol zou zijn, dat lijkt althans, mij niet.

Nou. Toen ermee naar de tv, waar ik hem inplugde.
De eerste keer deed ie het goed. Geen probleem- en ik was blij (Ik had weer ruimte).

De volgende dag zette ik de tv weer aan, maar gaf ie bij elke film aan dat ie het bestand of zoiets,
niet herkende. Hij springt dan door, naar de volgende file. Maar daarbij steeds dezelfde meldingen.
Toen tv uitgezet. Daarna weer aan- en toen deed ie het wél weer goed.
Maar (En jullie raden het al), bij een daarop volgende keer, weer niet.
De beide 500GB stick gaven en geven nooit problemen.

Nu denk ik erover, om die 1 TbStick een volledige format te geven.
- Maar helpt dat ?
- En zo ja: hoe moet ik hem dán, formatteren- en in: ExFat ?

Als het kan ? Graag advies hierover.

Van het WWW geplukt :

Het belangrijkste verschil tussen FAT32 en exFAT is de maximale bestandsgrootte. FAT32 heeft een limiet van 4 GB per bestand, terwijl exFAT geen limiet heeft voor de bestandsgrootte. ExFAT is ook ontworpen voor grotere opslagmedia zoals flashdrives en geheugenkaarten en is sneller bij gegevensoverdracht dan FAT32. FAT32 is echter breder compatibel met oudere apparaten en besturingssystemen.

Dat ligt er echt aan wat je TV herkent, dat zou ik eerst met een kleinere stick en een of twee films proberen.
Het beste zou zijn exFAT als dat kan maar niet elke TV wenst NTFS of ExFat te willen lezen.

Ik hoop dat je die stick niet bij Ali gekocht hebt?

UsbStick van 1 TB aangeschaft.
Zet ik wat films op, voor afspelen op tv, via de daarop aanwezig zijnde: Usb Aansluiting.
Naar aanleiding van wat probleempjes waar ik tegen aanliep, de volgende vraag:
* Kan een tv (Panasonic van ± 5 jaar oud), wel een: 1 TB UsbStick, met films erop, aan ?

Nu denk ik erover, om die 1 TbStick een volledige format te geven.
- Maar helpt dat ?

Als het kan ? Graag advies hierover.
Als we dit letterlijk moeten nemen (de "hoe' vraag) : in de verkenner de usb selecteren, rechts klikken en vervolgens kiezen voor formatteren.

Wat die 1 TB en herkenning ervan door de TV betreft : ik kocht een 2017 een nieuwe (Duitse) auto en daar zat een ultra modern Navigatie / Audiosysteem in. Echter usb devices met een grotere capaciteit dan ........ (en dat getal ben ik nu net even vergeten :cautious: ) slikte die auto niet. Was ook wel weer op te lossen door gewoon partities aan te maken op die USB, maar toch.

Ik zou zoals ook uit de WWW tekst in mijn 1e reactie blijkt, liever gaan voor ExFat, maar idd zoals ook Black Tiger schrijft, doe een klein testje met 2 filmpjes op achtereenvolgens FAT en ExFat geformatteerde USB.

Black Tiger:
Komt van: Bol.Com - € 93. Waarmee ikzelf (Maar dat kán persoonlijk zijn ?), nooit problemen heb gehad, bij alles wat ik daar in de loop der tijden aangeschaft heb.
Verder:
De twee 500 GB Sticks zijn ook: exFAT, en geven geen problemen.
Puntje is ook dat ik maar twee USB ingangen heb op de tv. Had ik er drie ? Dan had ik kunnen volstaan met bijkopen van een: 500 GB Stick, waar ik dus nog geen problemen mee heb gehad.

Maar goed. Ik neem jullie adviezen zo goed als altijd serieus, dus ik zal eens wat gaan proberen.
Beide, dank voor meedenken (Black Tiger & quandor).

USB hubje aanschaffen voor een enkel tientje? Alleen niet tegelijk de TV aan willen sturen vanaf 2 usb-devices.

enne, je schrijft dat de TV zo'n 5 jaar oud is. Da's niet splinternieuw, maar zéér zeker ook niet stokoud. Kijk eens onder de menuknop bij instellingen en laat eens zoeken naar een update. Mijn Sony flatscreen kon wel tot 10 jaar voorzien worden van updates.
Voor een peuter van 3 is iemand van 10 stokoud, voor een puber van 16 is iemand van 35 stokoud. De volgende 2 bespaar ik je...........

Laatst bewerkt:
USB Hubje aanschaffen.
Já. Geen probleem.
Alleen (Ik heb daar nog geen ervaring mee), dan het volgende:
Nadat ik dan de USBHub, via de USB-Ingang van de tv aangesloten heb, doe ik daar dan drie USBSticks in, van: 500 GB.

Uiteraard staan op die drie USBSticks verschillende zaken die ik normaliter gewoon moet kunnen afkijken op televisie.
Hoe gaat dat lopen, als ik één van die drie USBSticks wil selecteren op de tv ?
Kan ik dan kiezen voor USBStick 1, 2 of: 3 ?
En als ik dan wil stoppen met: USBStick 1 ? Kan ik dan zo overschakelen naar: USBStick 2 of 3 ?

Ik bedoel: gaat dat alles wel goed wel werken op de tv ? Omdat die USBHub met één USB A connector, aangesloten zit. Hoe herkend de tv, welke van die drie, ik via die USBHub wil ?
Of is dit een domme vraag ?

Dat is (voor mij) koffiedik kijken want ik ken de software niet die 'draait' op jouw TV. Het zou zomaar kunnen dat die software, wanneer je overschakelt, de 3 USB sticks ziet en je een keuze mag maken welke actief moet worden, maar voor hetzelfde geld is die software daarvoor niet geschikt en gebeurt er helemaal niets, m.a.w. dan zou je bal aan zo'n hub hebben.

Zijn er ook (Bij een snelle, zoektocht kon ik ze niet vinden), zijn er ook adapters, connectoren- of hoe ze ook heten ? Waarmee je USB A Stick, in "iets ?", kunt steken, met een HDMI connector aan de andere kant, die ik dan in een HDMI aansluiting op mijn tv kan drukken ?
Want dan zou ik ook geholpen zijn.

Waarmee je USB A Stick, in "iets ?",
Als het gewone USB stick is, dan is misschien zoiets een oplossing.
echter ik kan niet garanderen dat dit goed gaat werken.

Komt van: Bol.Com - € 93. Waarmee ikzelf (Maar dat kán persoonlijk zijn ?), nooit problemen heb gehad, bij alles wat ik daar in de loop der tijden aangeschaft heb.
Bij Bol moet je ook opletten. Van Bol zelf zou geen probleem moeten opleveren.
Maar ze hebben tegenwoordig ook "partners", waar ook dropshippers en andere cowboys tussen zitten die aliexpress meuk doorverkopen.

Welke tv heb je pressies?

Kan het zijn dat je de tv de stick moet laten indexeren?

Heb inmiddels een vaag vermoeden dat ie het nu goed doet.
Heb 'em eerst geformatteerd NFTS.
Daarna nogmaals. Maar nu: exFAT.
Daarna alles er weer opgezet. Duurde weer enige uren, maar de PC dat 's nachts laten doen.
Vanmorgen was alles oke- en ik heb met tussenpozen (Want ik heb overdag meer te doen dan alleen maar TV kijken), de 1 TB Stick geactiveerd.
Tot nu toe beter dan voorheen.

Het lijkt nu dus prima allemaal.
Loopt het toch weer mis ? Dan vernemen jullie dat.

En opnieuw mijn hartelijke dank voor het meedenken.
Prima inzet van jullie, hier op dit forum (Was trouwens, altijd al zo).

Gefeliciflapstaartteerd, nu maar duimen dat 't zo blijft.

Laten we hopen dat wij jou hier niet meer terugzien..................................................

aangaande dit topic / probleem : Format 1 TB UsbStic :ninja:;)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan