• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Forward naar Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeps foutje, bedankt voor de uitleg @gouwepeer

Misschien hier iets aan dan?

Maar geen idee hoe dit precies werkt, want dat heb ik nog nooit gedaan. Sorry voor de verwarring.
 
Nou ik heb het volgende gedaan. En het lijkt te werken alleen komt wel alles in dezelfde inbox aan. Maar hij replyed wel met het juiste adres afhangend van waar het vandaan komt.

Dus als ik van piet@site.nl mail naar info@mijnsite.nl dan komt hij uit bij jan@gmail.com. En als jan op reply drukt gaat hij naar piet met als afzender info@mijnsite.nl


1. Forward in DirectAdmin info@mijnsite.nl naar jan@gmail.com

2. In jan@gmail.com tandwiel >> settings >> see all settings >> Accounts and Import >> Send mail as:
Add another email address >>
Name: Jan
Email address: info@mijnsite.nl
Treat as an alias aangevinkt >> next step
SMTP Server: Port: 465
Username:
Password:
Add Account en dan het naar info@ gemailde nummer verifiëren.
 
Laatst bewerkt:
Nadeel is dat de mail ook bij de hosting in de inbox van info@mijnsite.nl terecht komt.
Voordeel is dat je die gewoon ongestraft kan deleten, dus ze blijven dan ook in de Gmail aanwezig.
Gaat een hoop ruimte schelen op die hosting iig.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn heel veel smaken te kiezen als het gaat om E-mail. Zo heb je de forward waar hier al over wordt gesproken. Dan wordt er wel een E-mailadres aangemaakt, maar zoals al aangegeven wordt er dan geen box aangehangen. De mail wordt enkel doorgestuurd naar een willekeurig opgegeven mailadres.

Anders dan je bijvoorbeeld bij een Alias op een Exchange kan instellen, ondersteunen de meeste providers niet dat je met deze Alias ook nog mail kan versturen.

Dan heb je de Doorstuur adressen. Je hebt dan een "gewoon" mailadres inclusief mailbox. Je stelt dan een regel in die ervoor zorgt dat er een kopie van alle mail die je in deze mailbox ontvangt wordt gestuurd naar een opgegeven adres. Je hebt de mail dan dus dubbel.
 
Probleem is dat die mailboxen steeds vol lopen op de hosting van hun domein. En mensen willen toch replyen met info@mijnsite.nl

Steeds grotere hosting pakketten kopen heeft geen nut want dan is het einde zoek.
 
Een eigen mailserver op bijvoorbeeld een Synology NAS. Is misschien een optie?

Dat kan dan via je domein, maar je kiest ervoor de mail zelf af te handelen. Voor jou bestaat het grootse voordeel eruit dat je zoveel mail op kan slaan als je wilt. Een van de nadelen is dat zelf verantwoordelijk bent voor de backupvoorziening.
 
Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik. Maar die kennen wel de berperkingen waar je nu tegenaan loopt.
 
naar jan@gmail.nl kan je dan die forward replyen vanuit Gmail met als afzender jan@site.nl terwijl je normale mail gewoon met jan@gmail.nl blijft beantwoorden?
Hoe je het nu doet is het wel terug te vinden en je kunt evt. tegen spamfilters op lopen.

Eigen mailserver op een NAS zou ik tegenwoordig zeker niet meer aan beginnen, tenzij je echt een vast ip hebt maar zelfs dan. Er wordt veel gecontroleerd op het PTR/rDNS record, op onze servers krijg je daar al meteen een score -50 of -70 voor. Nog een beetje erbij en je mail wordt al als spam geweigerd.

Andere optie is een hosting account met wat meer ruimte. Is meestal wel wat duurder maar er zijn ook goedkopere te vinden die ook goed zijn.

Nog een andere optie. Als je niet alle mail van mijnsite.nl wilt bewaren, waarom dan niet gewoon een pop3 account daarvoor gebruiken? Wordt het automatisch ook verwijderd op de server waar je site draait en loop je daar ook niet tegen limieten op.
 
Nog een andere optie. Als je niet alle mail van mijnsite.nl wilt bewaren, waarom dan niet gewoon een pop3 account daarvoor gebruiken? Wordt het automatisch ook verwijderd op de server waar je site draait en loop je daar ook niet tegen limieten op.
Gaat dat wel in Gmail? Er staan 3 poorten waar je uit kan kiezen.
 
Eigen mailserver op een NAS zou ik tegenwoordig zeker niet meer aan beginnen, tenzij je echt een vast ip hebt maar zelfs dan. Er wordt veel gecontroleerd op het PTR/rDNS record, op onze servers krijg je daar al meteen een score -50 of -70 voor. Nog een beetje erbij en je mail wordt al als spam geweigerd.

Echt een kwestie van aandacht besteden aan de installatie en configuratie. Er zijn complete bedrijven die Synology Mail als mailserver gebruiken. Dat werkt over het algemeen als een tierelier.
 
Hoe je het nu doet is het wel terug te vinden en je kunt evt. tegen spamfilters op lopen.

Eigen mailserver op een NAS zou ik tegenwoordig zeker niet meer aan beginnen, tenzij je echt een vast ip hebt maar zelfs dan. Er wordt veel gecontroleerd op het PTR/rDNS record, op onze servers krijg je daar al meteen een score -50 of -70 voor. Nog een beetje erbij en je mail wordt al als spam geweigerd.

Het is maar hoe je het inricht. Gewoon een pop connector gebruiken op je mailserver om mail op te halen in combinatie met een smarthost voor het versturen en je hebt de belangrijkste problemen al getackeld. Veel routers hebben de mogelijkheid om een domeinnaam te koppelen aan het dynamische ip van je computer thuis, dus het communiceren met je mailserver waar je ook bent is ook geen probleem.
Ook als je mailserver eens uit staat of onbereikbaar is wordt de mail gewoon afgeleverd bij de mailbox van de provider en die pikt mijn mailserver weer op als hij in de lucht is.

Andere optie is een hosting account met wat meer ruimte. Is meestal wel wat duurder maar er zijn ook goedkopere te vinden die ook goed zijn.

Nog een andere optie. Als je niet alle mail van mijnsite.nl wilt bewaren, waarom dan niet gewoon een pop3 account daarvoor gebruiken? Wordt het automatisch ook verwijderd op de server waar je site draait en loop je daar ook niet tegen limieten op.
Als het zakelijk is kan het aantrekkelijk zijn om een office 365 abbo af te sluiten met een eigen Exchange. Dan heb je en Office en een mailserver die voor je beheerd wordt. Misschien heb je voor het opzetten even iemand nodig die er wat meer verstand van heeft maar voor de rest werkt dat gewoon probleemloos.
 
Ongeveer wat ik ook al schreef, een eigen mailserver vraagt om een goede, gedegen opzet.

Vergeten toe te voegen mocht je last hebben van een dynamisch IP ik kan mij voorstellen dat @glompie een bedrijf heeft, dan kan hij een zakelijke internetverbinding aanvragen met een vast extern IP.

Mocht je die mogelijkheid niet hebben dan kan je altijd nog kiezen voor DDNS.
 
Wacht ik quote mezelf ff...

Toch, wanneer je in het bezit bent van een Synology zou je het kunnen overwegen. Heel moeilijk is het ook weer niet.

En we kunnen je natuurlijk altijd helpen.
 
Wacht ik quote mezelf ff...
Misschien is het handig als je eens begint met wat het probleem is wat je nu hebt. Want je mail forwarden is een oplossing, maar de kans is groot dat het niet de juiste/beste oplossing is voor jouw probleem.

Alvast wat vragen om mee te nemen in je antwoord:
- Is het zakelijk, vereniging/goed doel of privé?
- hoeveel gebruikers/mailboxen gaat het over.
- Hoeveel mails per week gemiddeld
- Als het zakelijk is, is er budget om het goed aan te pakken?
 
Ik heb geen NAS. 't Is ook voornamelijk voor een bedrijfje wat in Afrika zit, die gebruiken het meeste mail, dus gedoe met spamfilters en mails die niet arriveren hebben we genoeg gehad. Ik denk dat ie daar het beste een mannetje kan zoeken voor de mail. Dan hou ik het wel bij websites in elkaar draaien. Of hij moet meer betalen voor een business mail oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan