• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foto kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

corb

Junior lid
Lid geworden
13 jan 2022
Berichten
30
Waarderingsscore
7
Wie kan mij verder helpen het lukt mij maar niet.
Wat is het geval. Ik heb veel foto's op geslagen in Google Foto's.
Nu wil ik van Google Foto's foto's kopiëren naar een map in Afbeeldingen en dat lukt niet.
Als ik een foto wil kopiëren zie ik dit niet meer staan (kopiëren). Als ik hem nu download komt hij in de map downloads te staan, maar krijg de foto niet in een map van afbeeldingen.
Wat doe ik fout. In Windows 10 kon je hem zo kopiëren en in een map plakken
Gr. Cor
 
Kun je niet de foto/foto`s naar de map afbeeldingen slepen?
Dus aanklikken, vasthouden en dan naar de goede map slepen.

En anders de foto aanklikken met de rechtermuis knop, dan onderaan naar meer opties weergeven, daar kiezen voor kopiëren. kunt het daarna in de goede map plakken.
 
Dat kopiëren met de rechter muisknop gaat niet, omdat onderaan kopiëren niet staat in windows 11
 
Vreemd bij mij wel.
Wel eerst op meer opties weergegeven?
 
Ik ga naar Google foto's klik een foto aan en ga naar de 3puntjes rechts boven aan. Daar staat meer opties, dan kan ik kiezen uit de volgende opties.
Diavoorstelling, Downloaden, Toevoegen aan album, Linksom draaien, Canvasprint bestellen, Fotoafdrukken bestellen, Gebruiken als albumomslag, Uit album verwijderen, Weggooien.
En niet kopieren
 
Tien tegen een dat Google foto's een website is die je in een browser bekijkt. Dat je de foto dus niet kan in een keer kan kopiëren naar de map afbeeldingen klopt.

Dus eerst downloaden naar downloads. Open daarna twee verkenner vensters, een met de downloads map en de andere met de map in afbeeldingen. Dan kan je de foto's selecteren en daarna verslepen naar de map in afbeeldingen.
 
Die foto's staan in Google Foto's en dat is een webpagina zoals @Enigma147 al beschrijft.

Dus inloggen b.v. via gmail en dan naast je account op de 9 puntjes klikken en google foto's selecteren, vervolgens kun je volgens mij alleen per dag alle foto's die er die dag genomen zijn, en dan ze allemaal langs lopen en dus selecteren. Hierna klik je op de 3 puntjes bovenin, downloaden. Het wordt dan een zip bestand, die je kunt uitpakken in b.v. afbeeldingen op je computer.

Een andere optie is nog instellingen (radarwieltje), vervolgens onder.
Je gegevens exporteren
Maak een kopie van je foto's en video's om te gebruiken voor een service buiten Google of als extra back-up

Backup maken, je komt in

Google Takeout​


Je ziet dit als je doorklikt
Producten

photos_32dp.png

Google Foto's
Je foto's en video's uit Google Foto's. Klik op volgende stap
Laat in de volgende stap staan Downloadlink verzenden via Email.

Loop de instellingen na.
Klik op Export maken.

Het kan even duren voordat het klaar is, maar je krijgt vanzelf een bericht in je email. Als het er erg veel zijn, kunnen het meerdere downloadlinks zijn.
 
Ik ga naar Google foto's klik een foto aan en ga naar de 3puntjes rechts boven aan. Daar staat meer opties, dan kan ik kiezen uit de volgende opties.
Diavoorstelling, Downloaden, Toevoegen aan album, Linksom draaien, Canvasprint bestellen, Fotoafdrukken bestellen, Gebruiken als albumomslag, Uit album verwijderen, Weggooien.
En niet kopieren
Ik denk dat wij elkaar niet goed begrijpen.

Ik had het over de foto's die jij al op de computer had gedownload en die in Verkenner onder download staat.
 
Dat kopiëren met de rechter muisknop gaat niet, omdat onderaan kopiëren niet staat in windows 11
Dat kan je aanpassen en net zo maken als in Windows 10.
Voer de stappen uit die staan in deze Handleiding <-- klik hierop.
 
Scherp abbs, had ik niet aangedacht. Standaard heb je alleen dat kleine menu met die kleine pictogrammen onderaan voor knippen plakken en kopiëren.
Na het toepassen van bovenstaande is het menu weer zoals eerder.
 
Dank voor jullie hulp, ik ga hiermee aan de slag.
Ik zal laten weten of het gelukt is.
Groet Cor
 
Let op, als je in de verkenner van Windows 11 iets wil kopiëren en plakken, krijg je een ander menu dan in Windows 10. In W11 kan je dan gebruik maken van de icoontjes die bovenaan het menu staan. Of je kiest onderaan in meer opties weergeven en dan heb je terug het "oude" W10 menu.
 
Het is gelukt, wel wat omslachtig maar toch. Met de andere antwoorden ga ik zeker aan de slag.
Zo heb ik het gedaan.

Ga naar Google foto's-- selecteer een foto of meer -- op de 3puntjes rechts boven aan-- klik op downloaden-- naar map downloads-- foto's selecteren-- met de rechter muisknop naar Meer opties weergeven-- afdrukken en dan zie je het afdrukmenu en printen maar
 
Dus het werkt wel zoals ik had omschreven.
Ben het wel met jou eens dat het omslachtig is.
Maar hopelijk werkt het prettiger als jij de tip van Abbs hebt gevolgt en het weer werkt zoals in Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan