• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Foto printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corb

Junior lid
Lid geworden
13 jan 2022
Berichten
30
Waarderingsscore
7
Hallo ik heb een vraag over foto's printen.
Ik heb een HP Envy 6400serie printer en gebruik de originele inkt cartridges van HP.
Maar heb foto's afgedrukt op glans fotopapier van Action en deze al een week of 2 laten liggen.
Echter als ik over de foto veeg dan gaat de inkt er nog af en de foto's zijn ook nog pikkig.
Komt dit door het goedkope fotopapier of is er iets anders aan de hand.
Wie kan mij verder helpen.
Groet Corb
 
Het gaat grotendeels om het absorbsie vermogen van het papier. Als je gewoon papier neemt dan zuigt dat de inkt meer op dan "inkjet papier" omdat dat een coating heeft. Fotopapier heeft nog een dikkere en glanzende coating, zodat kleuren nog beter zijn.

Ik heb zo'n vermoeden dat het papier van de action te weinig inkt opneemt en / of dat de printer teveel inkt op het papier spuit. Gebruik je een fotostand om fotos te printen? probeer dan eens een hoge kwaliteit document stand, dan zou hij minder inkt moeten gebruiken. En anders eens vergelijken met ander papier.
 
Bedankt voor je reactie Enigma 147.
Ik ga eens ander foto papier proberen. Ik gebruik gewoon Windows 10 foto afdrukken via Hp smart lijkt het nergens op.
Groet Corb
 
Mijn advies, foto's laten afdrukken door een foto centrale. Er zijn online genoeg aanbieders te vinden, ik ben zeer tevreden over Albelli (als er iets mis is, 100% vervanging)

En anders wellicht in de winkel bij Hema of b.v. Kruidvat (geen ervaring mee).

Printer inkt is in verhouding best prijzig, voor 1 foto uiteraard wel te doen.
 
Klopt inkt is duur. Maar heb een half jaar gratis inkt. Vandaar.
Gr. Corb
 
welk papier heb je?
van de Action kan van alles zijn daar hebben zo ook vaak topmerken voor een bescheiden prijs.

fotopapier heeft een voorkant en een achterkant heb je de goede kant gebruikt?
 
Ik heb glans fotopapier en de inkt zit op de glanszijde
 
Heb je tijdens de print-instructie ook je papier gewijzigd naar "glossy photopaper"?
 
Ja naar glans ander fotopapier
 
Ik heb de oplossing gevonden.
Afdrukken op HP fotopapier gezet ipv ander fotopapier.
Deze zijn niet pikkerig en je veegt de inkt er niet meer vanaf.

Bedankt voor het meedenken.
Groet Corb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan