• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foto uit Google afbeeldingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
Als ik een foto pak uit google afbeeldingen en ik click erop
Dan kan ik die afbeelding opslaan
Maar waar wordt hij dan opgeslagen?
Ik kan het niet terug vinden
 
Kun je geen locatie aangeven?
Waar heb je allemaal gekeken?
 
Als ik een foto pak uit google afbeeldingen en ik click erop
Dan kan ik die afbeelding opslaan
Maar waar wordt hij dan opgeslagen?
Ik kan het niet terug vinden

Met welke webbrowser download jij die foto?
 
Als ik een foto pak uit google afbeeldingen en ik click erop
Dan kan ik die afbeelding opslaan
Maar waar wordt hij dan opgeslagen?
Als antwoord op je vraag en tevens als reactie op wat Abraham54 in het bericht hiervoor schreef:

als je rechtsklikt op de foto, dan verschijnt toch een menuutje met meerdere opties waaronder 'Afbeelding oplslaan ALS'. Als je deze optie kiest, dan opent de verkenner. Imho is je probleem dan 'over'?

Wat de browsers betreft : ik heb er hier 3 in gebruik (althans op de machine staan) en bij alle 3 opent dat menuutje waarin je kunt kiezen wat je me een afbeelding wil gaan doen.
 
Een foto gaat meestal als png op de schijf of jpg.
Als je zoekt op .jpg of .png zie je waar in welke map de .png's en .jpg's zitten.
 
Alhoewel ik het best wel met je eens ben is m.i. het 'zoeken' naar een .png of .jpg redelijk overbodig. Slechts het rechtsklikken op een afbeelding en kiezen voor 'opslaan als' (zoals ik mijn vorige bericht schreef) levert al de "opslaglocatie' op.
 
Ik heb alle downloads naar de map downloads als opslaglocatie.
Maar heel vaak belanden mijn downloads heel ergens anders.
Soms gaat een download van een video naar de map downloads en een andere keer weer naar de map video's.
Met foto's hetzelfde.
Soms is een download in downloads te vinden de andere keer zit ie in ¨pictures¨.
Waarom en wanneer wel en wanneer niet, is me onduidelijk.
Als je de downloads naar de map ¨Downloads¨ stuurt is het maar de vraag of de download daadwerkelijk naar de map downloads gaat.
Mijn videos gaan soms meteen daar de map videos en vaak ook niet.
Dan moet ik handmatig slepen.
Zo ook bij afbeeldingen.
Als ik download naar de map ¨downloads¨ komen de foto's in de map ¨afbeeldingen¨ ipv de map ¨downloads¨.

Indien je download naar foto's, maar de download is niet te zien in de map afbeeldingen,
kan je nog even de map ¨downloads bekijken¨.
Zie de afbeelding ook niet in de map downloads, kan je de download van je png of jpg zoeken door
.jpg of .jpg als zoekopdracht in zoeken in te vullen.
Om niet alle jpg's en png's van usb'stickjes te moeten screenen, zoek je alleen in je harde schijf.
Niet in deze computer.
 
Begrijp ik volkomen, maar ik blijf toch een beetje volharden in de stelling dat wanneer je in Google rechtsklikt op iets (waarbij het mij dan even niet uitmaakt of het een foto, een (andersoortig) bestand of whatever betreft) je een pulldown menuutje te zien krijgt waarin je
A. te zien krijgt / de keuze voorgelegd krijgt, hoe jouw selectie wordt weggeschreven en
B. op welke lokatie (keuze is mogelijk, standaard wordt voorgesteld) je selectie wordt weggeschreven.
 
Als ik een download naar de map download derigeer, maar zie dat die daar niet is in opgeslagen,
is de werkelijke locatie een andere dan werd aangegeven.
Het maakt dus wel uit wat de download als extentie heeft.
Een download van een JPG naar de map downloads wordt overruled.
Afbeelding is niet naar de map Downloads gegaan, want is een jpg bestand en is dus in de map ¨afbeeldingen ¨ geplaatst.
 
Zou goed kunnen, alleen wanneer je in Google rechtsklikt op een afbeelding (dat was / is de vraag van TS) en je kiest vervolgens voor 'afbeelding opslaan als' en je bevestigt de keuze die in het popupje wordt getoond, dan wordt de afbeelding toch echt met de voorgestelde naam opgeslagen op de lokatie die in het popupje te zien is TENZIJ JE DAAR ALS GEBRUIKER EEN ANDERE LOCATIE KIEST!

Daarnaast, als je op whatever wat voor een Google hit pagina klikt en je klikt vervolgens rechts op 'iets' op die pagina, dan geldt wederom ik hetgeen in de eerste alinea schreef.
Probeer het maar uit. Als je 'iets' rechtsklikt en je kiest voor 'opslaan als' en je accepteert de standaard locatie in de popup dan WORDT het daar ook echt opgeslagen.

Natuurlijk wel even in het popupje goed lezen WAT dan de voorgestelde opslaglocatie is / wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan