• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

fotoprogramma installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans365

Junior lid
Lid geworden
5 mrt 2018
Waarderingsscore
3
Het lukt mij niet op mijn nieuwe computer Microsoft Digital Image Starter Edition 2006 te installeren. Ik krijg de melding „Setup could not lounge the MS Internet Explorer 6.0 installation". In de bijlage heb enkele schermprints gezet.

Hier wat gegevens over mijn computer:
editie: Windows 11 Home
type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor
versie: 23H2

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijlagen

Niet.

Het programma gebruikt Internet Explorer 6 en die haal je echt nergens meer tevoorschijn.

@Enigma147: ik vind wel dit: "https://internet-explorer-6.softonic.nl/", maar of het verstandig is die van softonic te downloaden, met alle meuk van dien, is nog maar de vraag. Tweede punt is of het überhaupt wel kan gaan werken omdat ik niet weet of het een SP is of een volledige versie.
En dan heb ik het nog niet over veiligheid van zo'n oude software.
Het zijn allemaal teksten uit 2007!!

Internet Explorer 6.0 krijg je niet geïnstalleerd onder Windows 11.

Ik had hetzelfde probleem toen ik Microsoft Picture It! Photo 7.0 (uit 2002) wilde installeren op mijn Windows 11 pc.
Microsoft Picture It! is de voorganger van Microsoft Digital Image. En Picture It! vereiste ook de installatie van Internet Explorer 6. En dat gaat dus niet onder Windows 11.
Toch gaf ik het niet direct op. Ik wist die eis voor IE 6.0 te omzeilen en even later was Microsoft Picture It geïnstalleerd. Ik moet wel toegeven dat niet alle onderdelen van het programma even goed werken als onder Windows XP en Windows Vista en Windows 7.

Het verdient absoluut aanbeveling om uit te gaan kijken naar modernere software voor fotobewerking. Software die geschikt is voor Windows 11.
Maar ben je echt enorm gehecht aan Microsoft Digital Image en wil je toch een poging wagen om die software geïnstalleerd te krijgen onder Windows 11, dan moet je klikken op de volgende link: https://www.elevenforum.com/t/microsoft-digital-image-pro-10-wont-install.11480/#post-369327

Lees daar post #10 van mb1, geplaatst op 11 november 2023.

Op ongeveer dezelfde manier heb ik destijds Microsoft Picture It geïnstalleerd op mijn Windows 11 pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan