• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

foto's in Dpreview website slecht weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Bij de website Dpreview zijn vaak (goede) foto's in "challenges" te vinden. Op mijn scherm staan ze in de website helaas in zichtbare pixels; als ik ze eventueel download zijn ze prima. Ik heb al eens een vraag gesteld ergens bij Dpreview, maar daar komt niks uit.
2jfhj7t.jpg

en
1zm0360.jpg

mooi te zien aan de snorharen bijvoorbeeld
 
Welke browser?
Met mijn Firefox heb ik geen enkel probleem:

57b04662cf942-dpreview.com_sample-galleries.png
 
ik gebruik FG.F. als 1e browser.
En is jouw prent wel een (printscreen van) Dpreview? het kan zijn dat andere fotowebsites zoals Flickr bij mij ook prima zijn: zie daar bij Flickr in eerste instantie niet veel verschil met een foto op de website en dezelfde foto na downloaden.
 
de hyperlink werkt niet. Img-dumper komt mij bekend voor; ik gebruik Tinypic, maar het verschil in kwaliteit van hermelijn+muis is duidelijk toch.
Ik kan de foto's op Dpreview wel bekijken, maar de kwaliteit is dus zichtbaar "geblokt"
 
Ik heb even met Google chrome gekeken en ik krijg gewoon een scherpe foto te zien ( ik heb er meerdere bekeken)
Op volle grote geen blokken te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ abraham: in Dpreview zijn een aantal mogelijkheden in eerste instantie foto's te bekijken, o.a. in diaserie.En inderdaad, als ik dan op "full size"klik komt er een fraaie foto.
@ aarie25: ik denk ook niet dat het aan de browser ligt bij mij.
Kortom: ik jaag wellicht hersenschimmen na, maar zo af en toe wil ik zo'n foto wel eens nader inspecteren, exif-data zien etc.
Er zijn in Dpreview nogal wat manieren waarop een foto gepresenteerd wordt: bij finished challenges > de uitslag van de wedstrijd > de foto als ik op n speciale R klik > via de slideshow > of Full Size > of in e gallery van de inzender met keuze uit small/medium/large. Behalve op "full size" zij alle geblokt. Hangt natuurlijk ook af van de grootte waarme hij ge-upload is naar de site. Enfin, ik red mij er mee.
 
Ik heb even gekeken hoe jij dit hierboven beschrijft, maar ik zie weer geen blokken.
Maar het zal goed kunnen, zoals jij al zegt dat de foto te klein wordt ge-upload en hij dan blokken vertoont, als te groot wordt gemaakt.
 
dan zal of kan het natuurlijk ook aan mijn pc of scherm liggen. In ieder geval dank voor de moeite.
 
Dank je wel. Aldus gedaan, maar helaas blijven de blokjes in de Dpreview pagina, en niet als ik de desbetreffende foto bij de afzender bekijk of download. Er valt mee te leven.
 
Vreemd - is het voor jou mogelijk daar een afbeelding over te posten?
 
Dat is/ worden precies dezelfde als in mijn eerste post met die hermelijn/wezel en muis. Of wil je de instellingen van Firefox?
 
dit is een printscreen - met tekst nu - van de eerste post. Ik zie het duidelijk: bovenste foto met, onderste foto zonder blokjes. Zo is het nog steeds
w2wpl.jpg

ook oog van hermelijn en daaronder: duidelijk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik nu begrijp wat jij bedoeld: de snorharen zien er niet strak uit maar rafelig.

Geef een link naar die foto op Dpreview indien dat nog mogelijk is.
 
Afbeelding gedownload en de eigenschappen bekeken
Digitale diepte van de foto bedraagt 24 dpi.
Dat si de verklaring waarom deze foto's ook een beetje vervormd overkomen - ik vermoed dat dit gehel bewust zo laag is gezet.
Normaal voor webfoto's is en digitale diepte van 72 dpi.

Ter vergelijking: de digitale diepte van foto's gemaakt met mijn camera bedraagt 350 dpi.
 
en inmiddels is het zo als ik op "full size"klik van de foto van deze website er een prima prent verschijnt. Misschien heeft je "truc" in FF toch geholpen? .In de dia-serie zelf zijn ze nog "rafelig"; misschien iets van flashplayer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan