• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foto's presenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unplugged

Nieuw lid
Lid geworden
27 okt 2010
Waarderingsscore
0
Geregeld moet ik wat presentaties geven, waarin ik vertel van vakantiereizen. Vroeger was dat eenvoudig: een diaprojector, een slee met dia's en als je aan de volgende dia toekwam dan drukte je op het knopje van de a.b.

Mijn vraag is: kan dat nu ook op een eenvoudige manier met een computer en een beamer?
Als ik bijvoorbeeld in Picasa een presentatie start, zit ik vast aan een aantal seconden, waarna automatisch de volgende foto verschijnt. Datzelfde geldt ook voor het diapresentatie-programmaatje in Windows XP.

Uiteraard bestaat de mogelijkheid om dit te regelen in Powerpoint, maar dat is nu niet bepaald het meest ideale programma om foto's in te laden. Ten eerste moet je ze altijd verkleinen, netjes in de dia zetten etc.

Ik zoek dus een programma met het gemak van Picasa (een map met foto's presenteren) maar op de manier van Powerpoint (zelf aangeven wanneer hij verder mag). Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik weet niet zeker of ik op het goede forumdeel zit. Mijn vraag heeft te maken met het (laten) bekijken van foto's in een presentatie, en niet zozeer met de bewerking van foto's. De moderator moet hierin maar naar goeddunken handelen.

Misschien is het programma proshow iets voor je

Mijn vraag is: kan dat nu ook op een eenvoudige manier met een computer en een beamer?
Als ik bijvoorbeeld in Picasa een presentatie start, zit ik vast aan een aantal seconden, waarna automatisch de volgende foto verschijnt. Datzelfde geldt ook voor het diapresentatie-programmaatje in Windows XP.

Waarom zet je die dan niet op pauze ?
Met een simpel druk op de pijltjes toets of de muis gaat hij naar de volgende.
Als je een draadloze muis heb kan je zelfs van de computer weg loppen.

Als ik bijvoorbeeld in Picasa een presentatie start, zit ik vast aan een aantal seconden, waarna automatisch de volgende foto verschijnt.

Natuurlijk onjuist, immers het is in Picasa diapresentatie starten en vervolgens kun je dan met het muiswieltje of scrollknop afbeelding na afbeelding weergeven. Je kan vooruit en achteruit en niets gaat per seconde e.d., het gaat volledig handmatig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan