• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fout 0x800703f1 bij Windows updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

rollo

Nieuw lid
Lid geworden
18 dec 2011
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met windows 10 updates. Ik krijg geregeld foutcode 0x800703f1 terug.
Heb ff een screendump gemaakt van de laatste update melding waarbij ook andere foutcodes in voorkomen.
Heb op foutcode 0x800703f1 gegoogled maar er komen verschillende oplossingen in beeld zoals het herstellen van de PCm tot aan compleet herinstalleren vna w10 toe.

Is er geen software om dat op te lossen zonder dat ik het risico loop dat er wat verloren gaat ?

OS = W10 pro


0x800703f1.JPG
 
Probeer deze eens eerst, je hebt versie 1803? die is al erg oud.
 
Doe eens een reparatie.

Open CMD als administrator. Voer het volgende commando in:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Druk op Enter, en wacht tot de pc klaar is. Herstart hem daarna en probeer het opnieuw.
 
Doe eens een reparatie.

Open CMD als administrator. Voer het volgende commando in:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Druk op Enter, en wacht tot de pc klaar is. Herstart hem daarna en probeer het opnieuw.
Hi Ruben, Dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik deze melding die afgebeeld staat in de attachment.
 

Bijlagen

  • configbeschadigd.JPG
    configbeschadigd.JPG
    54,2 KB · Weergaven: 22
Probeer deze eens eerst, je hebt versie 1803? die is al erg oud.
In ieder geval daar zijn we mee bezig geweest en het blijft hangen op 99% .
Gisteravond begonnen om ong. 20.00 uur maar vanmorgen stond deze op 99% ;-(
Ik heb daarna eens geprobeerd in veilige modus maar dan krijg ik een foutcode 0xc0020036.
Dat heeft schijnbaar te maken met een activatie en daar wordt ook aangegeven om in de cmd sfc /scannow in te geven. Dan krijg ik deze melding : Windows Resource Protection could not perform the requested operation.
Daarna moet ik dezelfde suggestie doen als wat Ruben voorstelde en dan krijg ik de melding :
Image Version: 10.0.17134.286

[== 4.5% ]
Error: 1009

De configuratieregisterdatabase is beschadigd.

The DISM log file can be found at C:\WINDOWS\Logs\DISM\dism.log
 

Bijlagen

  • foutcodenasafemodus.jpg
    foutcodenasafemodus.jpg
    83 KB · Weergaven: 18
Een mogelijke oplossing is het volgende: ga naar de volgende pagina KLIK HIER en kies "hulpprogramma nu downloaden", het gaat hier over het Media Creation Tool. Je krijgt nu "we bereiden een paar dingen voor". Zorg ondertussen voor een stick van ministens 8Gb die leeg mag. Kies akkoord en vervolgens voor "installatiemedia...". Volgend scherm NL - Windows10 - 64bits. Volgende scherm "usb-flashstation" en kies je usb-stick. Nu gaat ie een opstartbare USB-stick aanmaken met quasi de laatste versie van windows 10. Als die klaar is, lanceer je die stick vanuit windows. Er wordt een nieuwe windows over de bestaande gegoten met behoud van apps en data. Gaat even duren maar dit loopt meestal wel goed. Wat nooit kwaad kan, is op voorhand je persoonlijke gegevens backuppen naar een externe schijf. PC gaat verschillende keren herstarten en in procenten tellen, laten doen. Uiteindelijk heb je een herstelde goed werkende versie. Doe nog enkele updates via instellingen, kijk of je drivers nog up-to-date zijn. Als alles goed werkt ga je via Schijbeheer je systeembestanden opschonen, zo haalt ie de oude update/install bestanden eraf om plaats te besparen.
 
wat artstudiog bedoeld gaat nooit lukken aangezien versie 1803 niet meer ondersteund word ...de TS dient voor een geheel verse installatie te gaan met name dan voor de 20H2 ..
 
@Emi heeft helemaal gelijk; op 12 november 2019 heeft Windows 10 1803
de allerlaatste updates gehad.

@rollo - ga naar

en klik daar op de blauwe knop Update nu.

Succes ermee.
 
wat artstudiog bedoeld gaat nooit lukken aangezien versie 1803 niet meer ondersteund word ...de TS dient voor een geheel verse installatie te gaan met name dan voor de 20H2 ..
:cool: alleen een complete nieuwe install los dat probleem op, de 1803 is verouderd
 
Mijn uitleg doelt op een volledige nieuwe installatie over de bestaande met behoud van programma's. Ik heb dit al verschillende keren gedaan en telkens met succes. Aan TS de keuze welk traject te volgen. En met mijn uitleg heeft ie in ieder geval al een bootable USB met een Windows 10 install.
 
@Artstudio - ik had jouw stukje ook moeten lezen!
Maar ik denk dat wat ik gepost heb, gewoon de makkelijkste weg is om weer een up-to-date Windows te krijgen.
 
Een "microsoft agent" zegt over een vergelijkbaar probleem:
"Hallo,

Dank voor de uitgebreide informatie bij het stellen van jouw vraag.
Als het niet lukt om via de opdrachten;

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
en druk op Enter

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
en druk op Enter

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
en druk op Enter

het systeem te repareren, is de enige optie om de beschadigde database te repareren een Hersteloptie.

Deze pc opnieuw instellen zal Windows 10 opnieuw installeren en de persoonlijke bestanden behouden. Stuurprogramma's en apps zullen echter wel verwijdert worden. Voor meer informatie hierover bekijk onderstaande link. Mocht de pc opnieuw instellen het probleem niet oplossen moet er wellicht naar een andere Hersteloptie gekeken worden waarbij Windows volledige verwijdert en geherinstalleerd moet worden."
 
Mijn uitleg doelt op een volledige nieuwe installatie over de bestaande met behoud van programma's. Ik heb dit al verschillende keren gedaan en telkens met succes. Aan TS de keuze welk traject te volgen. En met mijn uitleg heeft ie in ieder geval al een bootable USB met een Windows 10 install.
In ieder geval geprobeerd maar helaas.... we konden het altijd proberen ;-)
Denk dat we gaan naar een compleet nieuwe install ;-(
 

Bijlagen

  • usbboot.JPG
    usbboot.JPG
    38,3 KB · Weergaven: 13
Mochten er ook problemen zijn met een schone installatie, waar we niet van uit gaan.
Dan kun je met Heidoc bijvoorbeeld eerst versie 1903 installeren en dan weer een nieuwere versie.
 
Laatst bewerkt:
Een schone, nieuwe installatie is inderdaad de snelste en beste keuze maar ik weet niet of TS veel programma's heeft staan die hij/zij wil behouden, vandaar mijn voorstel voor die in-place-repair, is mij in het verleden al vaker gelukt (usb-stick is wel aangemaakt op een andere pc). Ik veronderstel trouwens dat het hier toch over een iets oudere pc gaat, we hebben geen specificaties gehad over het toestel zelf.
@erikdenhouter: dit is een zeer goede tutorial (hierboven) voor een in-place-repair die je ons meegeeft, bedankt.
 
ik weet dat het hier over een in-place upgrade (repair ) gaat doch dit zou lukken mocht het versie 1809 of 1903 of 1909 geweest zijn maar de 1803 is gewoon niet meer te updaten ( lees upgraden ) naar een hogere versie met name nu de 20H2.
*dit werd zelfs al door MS meegedeeld.

**mogelijk dat artstudiog eerder een 1809 of hoger onderhanden had .. dat hem dit lukte ..
doch een 1803 kan zelfs niet via een in-place upgrade naar een hogere versie gebracht worden .
 
Vraag mij wel af waarom de automatische update uit staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan