• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fout bij installeren HP 2540 Deskjet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeinRich

Gevestigd lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
371
Waarderingsscore
2
Goedemiddag
mijn HP printer HP2540 Deskjet draaide op de Pavilion onder Windows 10 (Creators). Windows heb ik (met behoud van bestanden) opnieuw moeten installeren vanwege een hardnekkig virus. Nu kan ik de printersoftware, die eerder wel heeft gewerkt, niet meer installeren, want hij loopt vast met foutmelding: Aanroep van DriverPackageInstall heeft fout 1603 opgeleverd voor pakket C:\Program Files...hpvyt11.inf. Op mijn laptop heb ik precies hetzelfde gedaan en daar werkt de printerinstallatie wel.

Ik heb de door HP voorgestelde oplossingen uitgevoerd, echter zonder resultaat.
Ook heb ik met Microsoft gechat om het probleem op te lossen, Helaas zonder resultaat.
Ze willen wel meekijken maar voor € 85,-

En ik weet nu ook niet of het probleem nu ligt bij Windows 10 Home 1703 of bij de HP software.
Kan iemand mij uit de brand helpen?
 
Hallo Heinrich
Lukt het downloaden wel?
Heb je de driver die je via jou laptop hebt gedownload nog in verkenner staan?
Kun je die eens op een usb stick zetten en het zo eens proberen?

Wat moest je van Hp allemaal doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond dit nog over de foutcode.
Kan het zijn dat Windows aan het updaten is in tussen tijd?

When you install the HP software on your computer, the error message 'Error 1603: A fatal error occurred during installation' displays on the computer. The text 'ERROR_INSTALL_FAILURE' might also accompany this error message.
This error usually results when the Microsoft Installer is attempting to install more than one program at a time. This can include system updates (Windows Update), startup services, or other installations.
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik moest systeemconfiguratie openen.
Vervolgens op taakbeheer onder algemeen Opstartonderdelen laden uitschakelen.
Onder Services Alle Microsoft Service verbergen en tenslotte alles uitschakelen.
In de tussentijd lijstjes maken om te weten wat later weer in te schakelen.
Vervolgens opnieuw opstarten
Computer bijwerken en opnieuw HP software installeren.
Misschien dat ik onderweg iets heb gemist maar het lukte niet

De gedownloade software van de laptop heb ik via OneDrive op mijn PC gezet en gedraaid. Zonder resultaat
 
Vreemd, is de computer helemaal up to date?
Niet dat hij aan het downloaden is.
Dus heb jij versie 15063-540?

Zijn er bestanden van Hp achter gebleven na de herinstallatie?
Misschien moet je die eerst verwijderen en dan het opnieuw proberen.
Krijg je weer de zelfde foutmelding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja deze versie. en hij is niet aan het downloaden. Kan het niet zo zijn dat er bestanden verminkt zijn geraakt tijdens het herinstalleren van windows en mocht dit het geval zijn is dat dan te checken?
 
Moest je trouwens dit doen?

To start, make sure the printer is plugged directly into a wall outlet and not a surge protector. Once done:

  1. In your search bar type in cmd and open the Command Prompt.
  2. Type in "msiexec /unregister" (no quotes) and press Enter.
  3. Type in "msiexec /regserver" (no quotes) and press Enter.
  4. In your search bar type in msconfig and open MS Config.
  5. Click on the Services tab.
  6. Click on Hide All by Microsoft.
  7. Click on Disable All.
  8. Click on the Start Up tab.
  9. Click on Disable All.
  10. Press OK and restart your PC.
 
Windows bestanden wel, door het volgende te doen.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

De scan laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %.
Aan het eind zie je of er fouten zijn gevonden en gerepareerd.
 
Hij geeft terug (inderdaad) DriverPackageInstall is not recognized as an internal or external command, operable program or batchfile (niet uitgevoerd als administrator.
Als Administrator uitgevoerd en dan komt er tekst wat scannow allemaal doet. Als daarna met de rechtermuisknop op de prompt klik dan geeft hij alleen DriverPackageInstall
Screenshot via IMGDUMP geüpload.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de scan al helemaal laten lopen?
Kun je de printer ook via kabel aansluiten of alleen via wifi?
Als het ook via kabel kan, doe dat eens met de printer aan.
Sommige printer laten alleen software installeren als hij aangesloten is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Foutje gemaakt, sfc /scannow ipv sfc/scannow. Nu loopt hij met weergave van percentage. Ik wacht tot hij klaar is

Resultaat: Windows Resource Protection did not find any integrety violations.

(Ik heb de windows 10 64 bit versie )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij moet wel met een spatie er tussen.
We wachten het af.
 
@ Aarie25 dit is helaas niet zo voor HP printers.

Hallo Bert,
Toch moet de printer aan staan, zie nu dat het wel zonder usb kabel moet.
Maar hij moet wel de printer eerst herkennen.

  1. Zet de printer aan.
  2. Als de printer met een USB-kabel op de computer is aangesloten, koppelt u de USB-kabel los van de printer.
  3. Ga naar HP Klantenondersteuning - Software en drivers downloaden.
  4. Selecteer een methode om het printermodel te identificeren als hierom wordt gevraagd en volg de instructies op het scherm om naar de downloadpagina te gaan.
  5. Klik op Downloaden naast het stuurprogramma met volledige functionaliteit (aanbevolen) of klik op Basisdrivers voor andere stuurprogrammaopties.
 
@aarie25
Dat bedoelde ik ook;

Bij herinstallatie ook de usb kabel pas aankoppelen als daarom gevraagd wordt.
Euvel bij HP printers.
 
Helaas is Ts daar nog niet gekomen.
Maar bedankt voor de goede aanvulling :)
 
Hallo Bert,
Toch moet de printer aan staan, zie nu dat het wel zonder usb kabel moet.
Maar hij moet wel de printer eerst herkennen.

  1. Zet de printer aan.
  2. Als de printer met een USB-kabel op de computer is aangesloten, koppelt u de USB-kabel los van de printer.
  3. Ga naar HP Klantenondersteuning - Software en drivers downloaden.
  4. Selecteer een methode om het printermodel te identificeren als hierom wordt gevraagd en volg de instructies op het scherm om naar de downloadpagina te gaan.
  5. Klik op Downloaden naast het stuurprogramma met volledige functionaliteit (aanbevolen) of klik op Basisdrivers voor andere stuurprogrammaopties.
Zo heb ik het gedaan maar dat werkt dus niet,
 
@aarie25
Dat bedoelde ik ook;

Bij herinstallatie ook de usb kabel pas aankoppelen als daarom gevraagd wordt.
Euvel bij HP printers.
Dat is inderdaad de instructie die bij het (her)installeren van deze printer wordt gegeven. Volgens deze instructie heb ik proberen te installeren.
 
Op mijn laptop heb ik precies hetzelfde gedaan (herinstallatie van dezelfde Windows versie en met dezelfde printersoftware geïnstalleerd. Daarop werkt de printer wel.

Als ik sfc/ scannow draai (dus met spatie) krijg ik het resultaat zoals in het geüploade bestand.
Hij meldt direct DriverPackageInstall. Dat kan toch geen toeval zijn. Wat er aan mankeert wordt mij niet duidelijk.
Dus ik denk nog steeds dat daar een probleem zit, maar wat?
 
Dan is het wel vreemd dat je het niet werkend kunt krijgen.
Wordt de printer wel herkent?
Want dan kan het ook nog aan de usb driver liggen.
De SFC nog fouten gevonden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan