• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Fout bij update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Hallo,

Ik krijg volgende foutmelding:
"2018-11 Update voor Windows 10 Version 1803 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4023057) - fout 0x80070643".
Hoe kan ik dit verhelpen?
Bovendien schijnt dat versie 1809 reeds beschikbaar is, een update hiervan vindt ook geen plaats.

Mvg,
 
Over de mislukkende update (KB4023057): FIX for: KB4023057 Fails - Error 0x80070643 (Windows 10 v1803) - Windows 10 Forums

Het probleem en de oplossing worden beschreven in de startpost van Intrepid1.
---------------------------------------------------------------------
Wat betreft versie 1809 van Windows 10: aangeraden wordt om te wachten totdat die spontaan wordt aangeboden.
Wil je versie 1809 per se nu al hebben, dan ga je naar deze website: Download Windows 10
Klik daar op de blauwe knop met daarop de tekst Update nu.

5c4064022bc4e-Update_nu.png
 
Ik krijg die fout ook

wat moet ik doen aub

Naamloos.jpg
 
Doe wat ik in post #2 schreef. Als je moeite hebt met Engels, dan moet je dat vertellen. Dan zal ik de instructies voor je vertalen.
 
Nee, dat hoeft niet.
Klik op de volgende link: FIX for: KB4023057 Fails - Error 0x80070643 (Windows 10 v1803) - Windows 10 Forums
Daar lees je de oplossing voor je probleem:
FIX: An older version of the update for some unknown reason ended up in the Programs and Features section of the Control Panel in Windows (instead of the "View Installed Updates" section). Uninstall KB4023057 from Programs and Features (it's NOT in Installed Updates). Reboot. The newer update KB4023057 will now install successfully from Windows Update. Note: After installation, it will still appear in Programs and Features for some odd reason.


Wat denk je? Kun je dat uitvoeren?
 
Geeft niks; dan vertel ik in het Nederlands wat je kunt doen om dit probleem op te lossen. Het probleem doet zich alleen voor op computers die nog draaien op versie 1803 van Windows 10. Gebruikers van versie 1809 hebben geen last van dit probleem.

De oorzaak van dit probleem: er staat al een andere versie van KB4023057 op je computer. Daardoor mislukt de installatie telkens.

Ik geef je twee manieren om het probleem op te lossen. Kies 1 van die 2 manieren.

Manier 1:
Ga via Configuratiescherm naar Programma's en onderdelen (het mag ook via Start > Instellingen > Apps) en zoek dan Update KB4023057 op.
Updates voor Windows staan normaal nooit in de lijst Programma's en onderdelen, maar deze update dus wel. De programma's staan op alfabetische volgorde. De update vind je dus onder de U van Update:

5c40fa0c1a843-update_staat_bij_Programma_s.png


Bovenstaande afbeelding is van een van mijn pc's. Ik heb natuurlijk andere programma's dan jij, maar het is enkel om aan te geven waar je die update moet zoeken.

Heb je de update gevonden, klik er dan op en kies Verwijderen.
Nadat de update verwijderd is, moet je de computer opnieuw opstarten. Doe dat via Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten.
Nadat de computer opnieuw is opgestart, klik je op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging. Klik dan op Naar updates zoeken. Update KB4023057 zal dan gevonden worden en geïnstalleerd worden. En deze keer zal dat goed gaan.

Manier 2:
Voer de upgrade uit van versie 1803 naar versie 1809. Ga daarvoor naar deze website: Download Windows 10
Klik daar op de blauwe knop met daarop de tekst Update nu.
Je downloadt dan de Update-assistent.
Wanneer de download klaar is, dan ga je naar de map waar je downloads worden opgeslagen.
Klik met de rechtermuisknop op het zojuist gedownloade bestand met de naam Windows10Upgrade9252.exe en kies dan Als administrator uitvoeren.
Dit zet de upgrade naar versie 1809 in gang.
Let op: wanneer je voor methode 2 kiest, moet je daar ruimschoots de tijd voor nemen. Bij een zeer snelle pc is het in minder dan een uur gebeurd, maar bij oude of trage pc's kan het makkelijk 3 uur of langer duren.
 
Hallo,

Ik krijg volgende foutmelding:
"2018-11 Update voor Windows 10 Version 1803 voor op x64 gebaseerde systemen (KB4023057) - fout 0x80070643".
Hoe kan ik dit verhelpen?
Bovendien schijnt dat versie 1809 reeds beschikbaar is, een update hiervan vindt ook geen plaats.

Mvg,

Bedankt, de update is inmiddels gelukt. Wat de versie 1809 betreft denk ik dat het beter is nog een beetje te wachten, vermits Microsoft volgens jou daar mee bezig is en binnenkort zal worden aangeboden.

Mvg,
 
vandaag update opnieuw gedaan en het is deze keer wel gelukt, voor mij is het in orde nu
merci
 
Bedankt, de update is inmiddels gelukt. Wat de versie 1809 betreft denk ik dat het beter is nog een beetje te wachten, vermits Microsoft volgens jou daar mee bezig is en binnenkort zal worden aangeboden.

Mvg,


Fijn dat het is gelukt, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
Wat betreft de 1809 update, die kan in de komende weken van zelf worden aangeboden.
 
Merci, ik heb hem deze morgen gekregen de 1809
 
Dan zou het zonder problemen moeten werken.
Is hij nu helemaal geïnstalleerd?
 
Dan is het dus nog even spannend of alles zonder problemen gaat.
Maar gezien dat Microsoft de upgrade alleen uitgeeft, als het zonder problemen zou werken, komt het vast goed :)
 
ja idd, ik laat wel iets weten............
 
Mooi dat het gelukt is, kieken10.
Waar dient update KB4023057 eigenlijk voor? Die update moet ervoor zorgen dat het proces van Windows Update beter verloopt, waardoor ook de upgrade van versie 1803 naar versie 1809 makkelijker uitgevoerd kan worden.

Voor de geïnteresseerden hier wat weer informatie over KB4023057: Mysterious update KB4023057 got released again: What it is for?
 
Voila, versie 1809 installeert en tot nu toe alles normaal enkel alle herstellen zijn weg en was uitgeschakeld, opnieuw ingeschakeld en er eentje aangemaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan