• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fout in antvirusprogramma (BitDefender)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Met de desktop PC van mijn vriendin gaat nog wel eens iets mis, wat ik moet oplossen. Zij heeft Windows 10 .
Ik werd weer gevraagd: de inbox van Gmail stond open met een boodschap dat er een storing zit in BitDefender met 'Strongly recommended' de fout door te geven aan de ontwikkelaar van het programma (wie o wie en waar?). De fout zou opgeslagen zijn in het bestand C:\Windows\TEMP onder de naam BitDefender Threat Scanner.dmp. En daar vond ik hem ook, maar dan kan ik er verder niets mee.
BitDefender staat niet rechtstreeks in haar PC, maar ingebouwd in het antivirusprogramma Qihoo, ooit aangeraden door Abraham54.
Ik heb eerst de computer opnieuw opgestart (dat werd ook aangeraden). Daarbij komt de melding dat de schijf onderzocht en gerepareerd wordt. Het Bureaublad verschijnt, maar op de taakbalk rechtsonder verschijnen geen icoontjes.
Opnieuw opgestart en dan verschijnen er op die plaats wel een paar.
De inbox van Gmail kan ook geopend worden (dus er is internetverbinding) , maar vult niet het hele scherm. Afsluiten met het Xje rechtsboven lukt bijvoorbeeld niet.
IWat nu? Qihoo opnieuw installeren? Ik vind dat griezelig omdat ik Qihoo eerst verwijderen en dan opnieuw installeren moet. In die tussentijd is de PC onbeschermd. Kan ik dat rustig doen? Moet ik voorzorgsmaatregelen nemen?
Bedankt alvast voor het antwoord
 
Inderdaad gewoon de nieuwste versie van Qihoo installeren!
 
Je kunt veilig en zonder problemen Qihoo verwijderen en dan gelijk herinstalleren.
Ook gaat dan tijdelijk Windows defender automatisch aan, dus heb je toch iets van bescherming.
 
Het her-installeren van Qihoo ging razend snel, maar het andere probleem blijft helaas. Als ik de een of andere internetlocatie open, zie ik maar een deel van het beeld, waardoor informatie weg blijft en sommige functies onbereikbaar zijn. Moet ik daarvoor een nieuwe topic openen?
Misschien was de beschadiging van BitDefender maar een symptoom van een ander probleem. Er zijn nog meer onregelmatigheden. Ik moest LibreOffice opnieuw installeren (Microsoft Office heb ik niet meer).
 
Ik denk dat je beter even de browser kunt restten.
Welke browser gebruik jij?
Kan het niet zijn dat er een virus aanwezig is?
Aangezien jij meerdere problemen ervaart.
 
Wij (Johke en ik) gebruiken Chrome.
'De browser resetten', wat bedoel je daarmee? Chrome de-installeren en weer installeren? Of kan ik Chrome over het bestaande programma installeren? Blijft de inhoud van Gmail behouden?
Ik ga ondertussen Johke's PC scannen op virussen
 
Dit kun je doen via de instellingen van Chrome. Je gaat dus naar instellingen-geavanceerde instellingen-resetten.
Chrome wordt dan gereset en hopelijk werkt het weer zo als het hoort.
 
Scan je ook met Malwarebytes?
 
Ik heb Qihoo laten scannen. Ik kan het ook met Malwarebytes doen.
Nu dat resetten nog. Ik ga naar instellingen (het tandwielte), dan weer naar instellingen. Geavanceerde instellingen staat er niet bij. Dan kom ik in het scherm met bovenin een balk met
Instellingen

Algemeen
Labels
Inbox
Accounts en import
Filters en geblokkeerde adressen
Doorsturen en POP/IMAP
Chatten
Labs
Offline
Thema's

Een scherm dat ik wel vaker gebruik. Hier kan ik niet verder. Ik zoek naar 'Resetten, maar hier vind ik het niet. Is dit wat je bedoelt Aarle25?
 
Goedemorgen,
Ik had het over Google Chrome om die te resetten. Gebruik jij Chrome als standaard browser?
Ja scan ook even met Malwarebytes, kijken of die wat vind.
 
Inderdaad, ik heb problemen met de browser, niet speciaal met Gmail . Ik zie nu dat ik dan niet het tandwieltje moet gebruiken, maar de drie stippeltjes (verticaal). Ik ben er uit
Bedankt voor je hulp, Jov
 
Is het probleem verholpen door de reset?
Hadden de scan nog dingen gevonden?
 
Ja, de pagina's zijn weer schermvullend!
Malwarebytes vond wel het een en ander. Die zijn opgeruimd
 
Oke mooi dan is dat opgelost!
Was het veel wat Malwarebytes had gevonden?
 
Drie dingetjes, Aarle25
 
Oke dat is niet veel.
Werkt de computer nu weer helemaal goed?
 
Voor zover ik dat kan beoordelen is hij in orde.
 
Goed om te horen!
Mocht je toch iets tegen komen dan horen wij het hier wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan