• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Foutmelding 0x80070002 kan niet kopiëren naar desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefken

gepensioneerd ingenieur
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
513
Waarderingsscore
2
Hi,
Ik worstel met een probleem dat zich voordoet bij het installeren van programma's en het updaten ervan.
rxp13.png
rxp4.png

Deze programma's willen shortcuts installeren op mijn bureaublad en op een of andere reden weigert windows dit toe te laten
ik heb gegoocheld op die foutcode en er wordt aangeraden om verschillende ingrepen te doen via het prompt programma cmd of de windows powershell (als administrator)
Ook Menno Schoone geeft een aanwijzing om volgende commando's ui te voeren
ik citeer:
Start om te beginnen de Windows PowerShell (Admin) (via het Win-X menu) en geef het commando SFC /scannow. Is Start hiermee nog niet hersteld, geef dan het commando DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth. Levert dit ook geen verbetering op, geef dan het commando Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

In de logboeken bij fouten vind ik hier niks van terug als ik zoek opUitzonderingscode: 0x80070002
Ik zelf kanwel kopieren naar mijn bureaublad en naar mijn map documenten en bureaublad op de c: schijf dus de map die niks toelaat van de buitenwereld.
Tot nu toe heb ik hiervoor geen oplossing.
Het doet zich voor in verschillende programma's.
Ik weet ook niet of ik dat ergens in de settings kan aanpassen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem want ik zal geen uitzondering zijn.
 
Heb jij in jouw Windows via Windows Defender de bescherming tegen Ransomware ingeschakeld?
Indien ja - krijg jij dan geen melding in de systray daat bestanden geblokkeerd zijn?
 
Heb jij in jouw Windows via Windows Defender de bescherming tegen Ransomware ingeschakeld?
Indien ja - krijg jij dan geen melding in de systray daat bestanden geblokkeerd zijn?

Ja ik heb dat ingesteld bij de laatste update;
Ik merk wel dat sommige programma's wel een desktop konden maken maar ik denk dat die van voor dat ik de ransomware bescherming heb ingesteld;
Wat bedoel je met de systray is dat het meldingen vak rechts onderaan de taakbalk waar je kan op klikken?
 
Ja ik heb dat ingesteld bij de laatste update;
Ik merk wel dat sommige programma's wel een desktop konden maken maar ik denk dat die van voor dat ik de ransomware bescherming heb ingesteld;
Wat bedoel je met de systray is dat het meldingen vak rechts onderaan de taakbalk waar je kan op klikken?

ik heb de ransomware uitgeschakeld en blijkbaar krijg ik onderstaande setup fout niet meer en heeft het programma een shortcut op mijn bureaublad geplaatst.

Nu de vraag mag ik dat uitgeschakeld laten?


1543060365424.png
 
Wat ik doe vooraf aan de installatie van software doe, is de Ransomware bescherming deactiveren en na de installatie schakel ik deze weer in.

Daarna kan het volgende gebeuren dat de ransomwarebescherming meldt dat er problemen zijn.

Ga dan weer naar de Ransomware bescherming en klik dan op Een app toestaan via Controlled Folder Acces.

5bf93e79cf27d-Controlled_Folder_Acces.png


Klik op Een toegestane App toevoegen en klik dan de nodige plusjes aan, dan worden die toegevoegd aan de lijst en zullen de tools gewoon als vanouds werken!
 
dank uwel
ik werd weer ferm geholpen

windows 10 wordt meer en meer een nagel aan de doodskist.
 
windows 10 wordt meer en meer een nagel aan de doodskist.

Dat kan ik niet met jou eens zijn, hoe de Ransomware beveiliging werkt moge duidelijk zijn, ransomware zal waarschijnlijk wel aangepast gaan worden aan de nieuwe beveiliging van Windows Defender, want nu heeft het bij ingeschakelde beveiliging ertegen geen kans in Windows!
Een en ander betekent wel wat extra werk voor gebruikers, maar dat is overkomelijk vind ik.
En ik vermoed dat de Ransomware beveiliging nog wel weer verbeterd zal worden in de toekomst.
Per slot van rekening, indien Windows Defender de downloadcontrole heeft gedaan, dan vind ik dat het dan zo geregeld moet kunnen worden, dat daarna de installatie en het gebruik van de software ook goedgekeurd kunnen worden.
 
Menno Schoone raadde aan eens een ander account te maken als administrator en effectief nu schrijft ie wel naar mijn documenten ook naar mijn eerste account


dus problemen zijn van de baan

groetjes
jefken
 
Mooi dat je de oplossing hebt gevonden, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Even nog dit, dat jij in het nieuwe account geen probleem hebt met opslaan, ligt aan het feit dat de ransomware beveiliging niet geactiveerd is in dat nieuwe account.
 
Even nog dit, dat jij in het nieuwe account geen probleem hebt met opslaan, ligt aan het feit dat de ransomware beveiliging niet geactiveerd is in dat nieuwe account.
Ik dacht van wel, want het staat daar ook aangevinkt. En nu worden de logfiles ook geschreven naar mijn oud account. Misschien is dat omdat ik alle meldingen in de lijst heb gezet om te negeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan