• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foutmelding bij overstap naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik de HDD uit mijn laptop (na de mislukte W10 installatie) aan een andere PC koppel zie ik 2 partities tevoorschijn komen op deze schijf. Een hele kleine en de eentje met de rest van de opslagruimte. Zie onderstaande 2 foto's:





Wat is MBR?

De laptop is tijdens de installatie alleen aangesloten op het stroomnet. Alle andere stekkers zijn er uit. Ook de SD-kaart is uit de lezer. Via een netwerk opstarten kan daarom niet.

De foutcode zal ik nog nakijken zometeen bij een nieuwe installatiepoging. Volgens mij was het "De PC kon niet correct worden uitgeschakeld (...) 0xc0000001. De voorgestelde herstelhulpprogramma's kunnen geen oplossing bieden.

De HDD heb ik nu schoongemaakt op de manier van @erikdenhouter Vreemd dat de HDD nu weer als 1 gezien wordt? Of worden partities op 1 schijf niet apart vermeld?



 
Laatst bewerkt:
Dit krijg ik bij de installatie te zien. Opvallend is dat de "apparaten voorbereiden" status (na de installatie) voorheen lang op 32% bleef hangen en dat daarna de PC opnieuw ging opstarten, nu bleef deze stap lang op 34% hangen (paar minuten wel), om vervolgens in 1 keer door te gaan naar 100%, met direct daarna (nog steeds) de volgende schermen:



 
Waaruit maak je op dat het de chipset moet zijn?

Intel is van de processor toch? Ik zie graphic driver staan maar dat is de grafische kaart en die is van Nvidia.

De Toshiba Satellite P200-1A4 stamt (nog) uit het Vista tijdperk. Dat er geen specifieke W10 drivers meer voor zijn gemaakt had ik wel verwacht. Maar voor mijn andere PC (Compaq van 10+ jaar oud) zijn die ook niet gemaakt en die draait goed op W10.
 
Laatst bewerkt:
Er zit een GPU in de chipset en die werkt eerst, aan de adapter kun je de nVidia laten werken in Windows.
En dat die oudere wel wil zegt niets, zal op een generieke driver werken en geen GPU in de chipset.

Maar goed, W10 werkt vrijwel op alle oude hardware maar soms niet zoals nu en bij niet meer actieve merken chippies.

Zet er Linux op en kijk of dat wel wil, neem een distributie met een wat oudere kernel.
 
Dat laatste snap ik niet.

Ik neem aan dat de chipset ook in Speccy te zien is? Dan zal ik hem hier even tonen.

De GPU is dus niet de NVIDIA GeForce Go 7600?

Kan ik een andere grafische kaart in de laptop zetten?
 
Laatst bewerkt:
De onbekende termen en afkortingen als GPU en chipsets maken het niet makkelijker. Ik weet niet alles van een PC en hoe alle componenten samenwerken.

Daarom snap ik nog niet wat je precies bedoelt in je laatste reacties.
 
64bit geprobeerd ? Je zegt dat hij dat niet trekt, maar waarom denk je dat ?
 
Af fabriek was Vista 32-bits (voor)geïnstalleerd. Daarom ga (ging) ik er van uit dat 64-bits in dat geval niet werkt.

Maar met de Media Creation Tool van Microsoft is een 64-bits installatie USB zo gemaakt. Ik zal het morgen even uitproberen.
 
64bit maakt qua computerkracht niet uit. Het heeft met het adresseren te maken, elk adres (van geheugen en databus e.d.) is dubbel zo lang. De hardware moet het alleen ondersteunen, maar dat doen de modellen van de laatste 15 jaar of zo allemaal.
Wel loop je kans dat er een fabrikantdriver niet in 64bit te vinden is, maar dan heeft Windows misschien een generieke.
En als het lukt heb je ook 1 GB aan geheugen er bij, want 32bit kan maximaaal 3 GB adresseren, en er zit dacht ik 4GB in ?

Proberen, nee heb je.
(Maak die schijf vooraf nog een keer schoon)
 
Weer wat geleerd! Ik ga het morgen zeker proberen! Niet geschoten is altijd mis.
 
Er zijn geen W10 drivers voor de chipset, 32 of 64bit maakt toch geen ... uit dan.
Blijft trekken aan een dood paard.
Ik geef het op, succes.
 
:rolleyes: Ik denk ook echt wel dat je gelijk hebt, maar het aantal verschillende manieren waarop die installatie met een fout eindigde vraagt om een elke mogelijkheid eens te proberen.

En misschien ook een LAN kabel insteken ? Wie weet gaat Windows zoeken. Ik hou wel van een droompje op z'n tijd.
 
Ik ook 👍🏻

Een nieuwe laptop vinden vandaag de dag is ook een flinke uitdaging door de grote vraag.
 
64-Bits gaat in ieder geval niet werken: bij het selecteren van het opstartmedium krijg ik een regenboog aan kleuren te zien en verder niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan