• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foutmelding bij overstap naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik gedaan. Ik heb ook een foto gemaakt van dat scherm, maar die kan ik niet posten omdat de foto te groot is.
 
Welke hardware heb je precies?
Dus niet 2Ghz dualcore, maar Intel i3-4000,
Western digital WD40EFRX, ipv 1 TB Harddisk,
enz.

welk moederbord?

Als het een merk PC/laptop is, Merk en precieze typenummer. Ja het is lastig en geneuzel, maar bij problemen hebben we in dit soort situaties dat gewoon nodig.


Heb je een rollback folder op de harddisk staan? Daarin zou een bestandsetupapi.dev.log moeten staan. Kan je die hier delen?
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan. Ik heb ook een foto gemaakt van dat scherm, maar die kan ik niet posten omdat de foto te groot is.
Afbeeldingen kunt je met Imgdumper hier plaatsen.
 
@Enigma147

Geen probleem zoveel vragen, uiteindelijk gaat het om de oplossing.

Het gaat om een Toshiba P200-1A4 laptop. Zie voor de specificaties: Satellite P200-1A4 - dynabook

Hieraan heb ik de volgende hardware gewijzigd:
2 x 2 Gb DDR2 667 Mhz (PC2-5300) Kingston So-Dimm
1x 1T Seagate Barracuda Compute 2.5" harddisk

De HDD heb ik inmiddels geformatteerd (voor een nieuwe poging) via een andere PC met W10 (nu staat er alleen niet toegewezen ruimte voor de HDD dus dat moet goed zijn), dus de rollback folder heb ik niet (meer).
 
Heb je Windows voor 64 bit of voor 32 Bit gedownload?
 
32 Bit. 64 Bit trekt mijn laptop niet.
 
Hierbij wat foto's van wat ik allemaal tegen kom en gedaan heb. Als je ze vergroot zijn ze scherp.

2 Partities voorafgaand aan het installeren van W10


1 Partities voorafgaand aan het installeren van W10


Error na upgrade van W7


Error na schone installatie van W10
 
Laatst bewerkt:
Na de installatie van Windows 7 heb je toen wel alle (!) updates geïnstalleerd voordat je de upgrade deed ? Steeds weer opnieuw checken voor updates dus ?
 
Nee, Windows update gaf namelijk een foutcode. Dat heb ik ook bij een verse installatie van Vista (uiteraard beide geactiveerd).

Ik heb het idee dat Microsoft geen updates meer aanbiedt aangezien de ondersteuning is verlopen.
 
Even het BIOS op defaults gezet ? Want:
" 0xc0000001 A required device isn't connected or can't be accessed. "

Zorg ook dat er niets op aangesloten is, b.v. ook geen SD kaart in de lezer.
 
de foutcode 0xc0000001 heeft inderdaad betrekking op het niet kunnen benaderen (lees opstarten van het besturingssyssteem ) er word nergens vermeld of het hier om een desktop pc gaat of eerder een laptop .. betreft het een desktop dan kan mogelijk de sata aansluiting het probleem veroorzaken .. is deze aansluiting goed dan dient men voor een opstartherstel te gaan .
 
Het gaat om een laptop. Er is niks op aangesloten, alleen de oplader. Verder zijn alle stekkers er uit.

Er zit wel een SD kaart in de sleuf, maar deze zit er los ingeschoven en is niet doorgedrukt tot de klik.

Bios op default zetten heb ik nog niet geprobeerd. Dat kan gewoon door tijdens het opstarten op F2 te drukken en dan in het bios default op te zoeken?

Opstartherstel ook al geprobeerd, maar dat werkt niet (“systeemherstel / opstartherstel heeft het systeem niet kunnen repareren”)
 
In mijn oude Toshiba (ESC tijdens opstarten) moet je in het BIOS op Home drukken, maar dat staat daar beschreven.
 
Ik ga het morgen even bekijken. Ik heb inmiddels wel via de Media Creation Tool (zo heet ie volgens mij) van Microsoft een installatie USB stick gemaakt van W10. Die had ik vanmiddag al even geprobeerd en het werkt via USB in ieder geval een stuk sneller dan via een DVD. Dat maakt het uittesten en proberen ook wat minder tijdrovend.
 
Nog even een vraagje voordat ik de bios herstel naar de default:

Ik gebruik de laptop nog bijna dagelijks met (uiteraard) de oude HDD er in. Als ik de bios terug zet naar default, krijg ik daar dan problemen mee als ik de oude HDD er weer inzet en er mee wil gaan werken?
 
Ik denk het niet, maar dat is niet genoeg voor je...
Maar ik snap het niet helemaal, want ik lees hier uit dat de oude schijf onaangeroerd gewoon opstart ? Windows 7 ?
En nieuwe schijf een SSD ?

Dit is overigens je Engelstalige foutmelding:

"Your pc couldn't turn off properly, the operating system on your pc failed to turn off properly and needs to be repaired. Error code 0xc0000001 "

Hier iemand met hetzelfde, maar die had een nieuw mobo nodig:
 
Ik heb gewoon een nieuwe HDD gekocht (geen SSD) waarop ik W10 wil zetten. Bestanden zet ik dan zelf over als W10 draait.

Op de oude HDD staat van alles en nog wat en door elkaar. Bovendien heeft die minder capaciteit.

Windows vista draait op de oude HDD.
 
Zou de error tijdens het installeren (bij het opnieuw opstarten) te maken kunnen hebben met de kleine partitie die W10 zelf aanmaakt tijdens het installeren?

Ik begin zoals op de foto uit post #20 met een volledig lege HDD met "niet toegewezen ruimte". Na de error aan het einde van de installatie zie ik (als ik de HDD aan een andere PC hang) dat er 2 partities op de HDD staan: een kleine van 50Mb en de andere met de rest van de opslagruimte.

Ik kan mij voorstellen dat herstarten op de kleine partitie een error geeft, want Windows staat op die andere partitie. De kleine partitie heeft uit mijn hoofd als omschrijving "door systeem gereserveerd volume".
 
Je kan eens met diskpart op een andere PC de schijf echt schoonmaken om opnieuw te beginnen. (Je kan dit ook in een Herstelomgeving van b.v. een installatiemedium doen)
Maar wel opletten dat je diskpart exact gebruikt, want één foute schijf kiezen en je wist de verkeerde, zonder herstelmogelijkheid.

Als de schijf aangesloten is:

open een opdrachtprompt als Administrator
type diskpart wat de diskpart prompt start om opdrachten in te voeren
type list disk en kijk goed in de lijst om welke schijf het gaat, onthoudt het nummer ( # )
type select disk # (met uiteraard het juiste nummer voor # )
type clean ( ! dit wordt zonder bevestiging uitgevoerd)
type exit om diskpart af te sluiten.

Dit wist de hele opstartsector.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan