• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Foutmelding Visual C++ Runtime Library

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.547
Waarderingsscore
157
Zodra ik een streamadres wil plakken in de VLC mediaspeler komt de onderstaande foutmelding. Ik heb de VLC speler reeds opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

Hoe los ik dit op?

5ab6b021d8331-Foutmelding.PNG
 
Op welke wijze ben je erachter gekomen dat deze melding van VLC is? En wat is er veranderd voordat je deze melding kreeg?
 
De melding lijkt mij eerder afkomstig van Microsoft. Hij komt zodra ik in de VLC speler klik op Media/Netwerkstream openen.

Ik zou niet weten wat er veranderd is, want kort geleden ging alles nog probleemloos.

Inmiddels heb ik ook dit Visual C++ pakket opnieuw geïnstalleerd, maar ook dit bracht geen oplossing.
 
Welke Visual C++ runtimes heb jij in jouw Windows zitten?
 
Inmiddels heb ik ook dit Visual C++ pakket opnieuw geïnstalleerd, maar ook dit bracht geen oplossing.

Heb je gekeken of het niet door een virus is gekomen?
 
Hallo arie25,

Je zegt dagelijks: "Virus Detected" :), maar in dit geval is dat, zeg maar gerust, uitgesloten.

Hallo Abraham,

Onderstaand een schermafbeelding vanuit de Geek Uninstaller.

5ab772a49ad5f-Visual_C%2B%2B.png
 
Hallo arie25,
Je zegt dagelijks: "Virus Detected" :), maar in dit geval is dat, zeg maar gerust, uitgesloten.

Hallo Leono,

Mooi dat het niet daar aan ligt, want als je Googeld op jou melding kom je dat wel vaak tegen.
 
Hallo Leono,

Mooi dat het niet daar aan ligt, want als je Googeld op jou melding kom je dat wel vaak tegen.

Ik googelde op VLC player and Visual C++ en dan zie je dat Leon niet de enigste is en dat deze melding al meerdere jaren kan komen als je de Visual C++ runtimes niet compleet hebt.
Want de VLC player zal waarschijnlijk bij uprades gebruik maken van de laatste of voorlaatste Visual C++ versie.
 
Dat zeker de oorzaak kunnen zijn, aangezien al meerdere versies achterloopt.
 
1. Visual Studio 2015

Na een verplichte aanmelding bij Microsoft, kwam ik uit bij deze tekst (zie afbeelding).

5ab797e2b9db9-2015.PNG


2. Visual Studio 2017

Die had ik gisteren al geïnstalleerd en dat loste de fout niet op. Maar, voor de volledigheid heb ik het nog maar eens gedaan (de x64). Daarna een herstart. Ook nu is de fout niet opgelost.

Sfc /scannow is (gelukkig) in orde.
 
Visual Studio 2015 (x86) heb ik nu wel kunnen installeren. Als ik Visual Studio 2015 (x64) kies, kom ik uit bij hetzelfde setup bestand als Visual Studio 2017 (x64).

Het lijkt er op dat ik nu alle versies heb.

Maar, de fout blijft.

5ab7a6d2ceac4-2015.PNG
 
Inmiddels is de lijst nu wel compleet, denk ik. Maar de fout blijft. Op YouTube zag ik nog deze tip:

Opdrachtprompt als administrator. Dan: bcdedit /set increaseuserva 2800. Zegt je dat iets?

5ab7b0c4ed724-2010.PNG
 
Mij zegt het niets.
Heeft het op Youtube geholpen?
Zo ja dan kun je altijd eerst een herstelpunt maken voor je dit gaat uitvoeren.
 
Of het geholpen heeft, wordt niet gezegd.

Minder vertrouwenwekkend vind ik het vervolg van de video, namelijk: "Als dit niet helpt, installeer dan een nieuw stuurprogramma voor de grafische kaart". Waar slaat dat nu op?

Overigens kwam ik de opdrachtpromp-tip ook nog tegen in een andere video.
 
VLC 64 bits, 3.0.1 Vetinari.
 
Ik heb nu dezelfde VLC player geïnstalleerd en krijg geen runtime foutmelding als ik een mediastream wil openen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan