• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost FPS Drops Train Sim World en Trainsimulator 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Bullguard genomen omdat hij een zeer goede gaming modus heeft, hij sluit alle achtergrondprocessen tijdens gamen, ik heb de scanlog van malwarebytes bij dit bericht bijgevoegd
 

Bijlagen

  • malwarebytes log.txt
    1,4 KB · Weergaven: 5
Sorry voor men late reactie @ Abraham54 maar heb vandaag van laatste mooie weer genoten, voorlopig goed maar was de malwarebytes log in orde. Wat ik wel merkte is dat Norton minder system ressources verbruikt kan dat ?
 
MBAM heeft geen problemen gevonden in jouw Windows.

Zou je enkel op Windows Defender vertrouwen - dan zal jouw game ervaring nog beter zijn.


Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

GroupPolicy: Restrictie ? <==== AANDACHT

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Zo hierbij het logbestand
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    1,8 KB · Weergaven: 3
Train Sim World draait heerlijk, heel af en toe nog is een FPS drop maar draait perfect soepel. Was vandaag een nieuwe add-on uitgekomen kan er dadelijk tegenaan, bedankt Abraham54 voor de hulp. Zelf ook gamer misschien ?
 
Nee hoor, dan zou ik hier en op mijn eigen forum weinig aanwezig kunnen zijn.

Heb je verder nog vragen of zijn er andere probleempjes met de computer?
 
Moest ik ooit mijn computer formatteren moet ik dan deze handelingen ook terug toepassen ?
 
Op welke handelingen doel jij?

 
Neen - fixit is het vervolg op de beide logs van FRST.

Wanneer jij Windows opnieuw installeert, moet het wel heel raar lopen dat je dan vrijwel meteen weer groepsbeleid restricties krijgt.
 
Dank je voor de info, alles werkt perfect moesten er nog vragen zijn dan geef ik wel een seintje
 
We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

5c8f56929c0a7-Delfix.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.

Maak daarna desgewenst een nieuw herstelpunt aan.
Overigens zal Windows normaal gesproken dit na de herstart ook gedaan hebben.
 
Mooi zo.
Ik heb ook jou graag geholpen en wens je weer veel plezier met jouw Windows. Happy Surfing.
Dit topic zal ik sluiten en op Opgelost zetten.
59c653a6037c7-p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan