• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Het wordt tegenwoordig overal afgeraden. Maar ik persoonlijk blijf het essentieel vinden voor een website:
Een stuk ruimte, bv. bovenaan je website (een 'header', of zo...), die blijft staan, als je scrolled door je website.
Op welke pagina en zo je ook van je website zit ? Die 'header' (met in mijn geval een klein [horizontaal] keuzemenu erin), blijft, op welke pagina je zit, dat ook rotsvast in beeld.

Met Frontpage, Sharepoint en Microsoft Expression web, kon- en kan dat.
Nu maakt het mij op zich niet uit, of dat punt, bereikt wordt met WYSIWYG webdesing en frames- of op welke manier dan ook. Maar leidend (voor mij) is dat dat vaste blok, in beeld blijft, blijft staan, waar je je ook op de site bevindt.
Met welke moderne webdesign kan dat nog- en als dat niet met een WYSIWYG frame kan... hoe dan ?

Het mooiste zou zijn dat hier gratis webdesign voor is.
Maarrrrrrr... ik ben ook wel bereid iets te betalen, als het webdesign programma goed is- en ik er dus mee kan doen wat ik wil (o.a. zoiets als een: 'frame', vast blok neerzetten dus).
 
Wat jij bedoelt is zoals de navigatiebalk in dit forum ook werkt, altijd in beeld.
Dat heet tegenwoordig sticky
 
Juist, Abraham54. Dat is precies wat ik bedoel.
Hier blijft de 'navigatie', balk ook vast staan bovenin, met daarop: 'Forums', 'What's new', 'Members', 'Stel hier jouw vraag', enzovoorts.
Zoiets bedoel ik dus precies.
 

 
Ik gebruik al een aantal jaar voor allerlei webdesign het gratis ontwikkelprogramma Visual Studio Community. Te downloaden bij Microsoft. Hierbinnen maak ik gebruik van het ASP.NET Web Application template.

Je kunt daarmee naar wens ook data integreren via het gratis SQL Server. Ik beveel dan aan om binnen de HTML-pagina Ajax-calls te maken in jQuery en vanuit hier te koppelen naar de data-omgeving met behulp van .asmx-webservices. Heel makkelijk is het niet, maar voor wie het eenmaal door heeft wel.

Frames worden al tientallen jaren nauwelijks meer gebruikt. In plaats daarvan worden divs gebruikt. Deze worden gestyled d.m.v. CSS.

Op het web - bijv. op StackOverflow - zijn talloze voorbeelden te vinden over hoe je divs en andere HTML elementen kunt stylen en arrangeren. Hiermee is het bijvoorbeeld mogelijk om responsive en mobile designs te maken.

Er zijn diverse (betaalde) opties wat ASP.NET-webhosting betreft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kleine verbetering toegevoegd omdat in de code die @Abraham54 liet zien de variabelen die de navigatiebalk en de hoogte toewijzen direct in het script zijn waardoor het globale variabelen zijn. Gebruik je het let keyword en zet je de code tussen haakjes, dan kun je de code kopiëren voor een ander sticky element. Ook kan een kleine slagschaduw de navigatiebalk iets interessanter uit laten zien.
 
Frames .... Het wordt tegenwoordig overal afgeraden.
Een achterliggende reden is het volgende. Google ziet in de navigatie pagina (gelinkt aan het navigatie frame) welke pagina's er geïndexeerd moeten worden. Die pagina's worden door Google geïndexeerd. Tot zover gaat het goed. Maar als iemand op een Google zoekresultaat klikt en naar die pagina wordt geleid dan zal niet de frameset worden getoond. Op dat moment wordt alleen de pagina inhoud zonder navigatie getoond.

Er zijn diverse (betaalde) opties wat ASP.NET-webhosting betreft.
Linux of Windows platform is eigenlijk een aparte discussie ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan