• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Free music

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Waarderingsscore
34
Hallo, bestaan er muziek sites waar je gratis muziek mag van gebruiken om in montages te zetten, die je kan uploaden naar youtube zonder dat de filmpjes geweigerd worden?
Héél soms zet ik een filmpje op internet voor mijn club leden, deze zijn dus niet voor commercieel gebruik bedoeld.
catmen.

Voor zo ver mijn Duits reikt is het een program om alle muziek van internet te downloaden, ok, maar als je die gebruikt in een montage en op youtube zet word die herkend en dus geblokkeerd, ik heb cd's met lounge muziek van jaaaaren geleden en toch word je film geblokkeerd.

Op muziek zit copyright (auteursrecht). Het auteursrecht op een werk eindigt 70 jaar na de dood van de maker, te rekenen vanaf de eerste januari, volgende op het jaar waarin de maker is overleden. Dat verklaart waarom zoveel klassieke muziek vrij is van auteursrecht. Het is immers al veel langer dan 70 jaar geleden dat Mozart en Bach zijn overleden.

Muziek waarop auteursrecht rust, mag je niet gebruiken in een video die je op YouTube zet. Dan wordt je film geblokkeerd, zoals je al gemerkt hebt.
Er bestaat wel rechtenvrije muziek. Die mag je dus wel gebruiken in zo'n video.
Hier voorbeelden van websites waar je rechtenvrije muziek kunt downloaden: https://nl.wix.com/blog/post/de-10-...is-rechtenvrije-muziek-voor-video-s-te-vinden

Een van de daar genoemde voorbeelden is de audiobibliotheek van YouTube Studio. Hier lees je er meer over: https://support.google.com/youtube/answer/3376882?hl=nl

Voor zo ver mijn Duits reikt is het een program om alle muziek van internet te downloaden, ok, maar als je die gebruikt in een montage en op youtube zet word die herkend en dus geblokkeerd, ik heb cd's met lounge muziek van jaaaaren geleden en toch word je film geblokkeerd.
Maar hoe doen andere YouTubers dat dan?
Bankzitters e.d. gooiden in het verleden enorm veel korte fragmenten van uit andere videos in hun eigen video incl geluid e.d.
en er zijn meer youtube kanalen die in mijn ogen dat doen, snap niet dat dat dan wel mag… dan zou je ook geen video’s over hoe je een pc of programma kan kraken er op zetten, dat is ook strafbaar

Ok bedankt, dat je muziek zomaar niet mag gebruiken lijkt me logisch en dus ook voor amateurtjes zoals ik, daar leg ik me dan ook probleemloos bij neer, maar hoopte toch een zekere keuze te hebben in rechten vrije, recente muziek soms kan dat wel met een hoop reclame bij, iemand (op een andere site) antwoordde dat er een programma bestaat om eender welke muziek van internet te capteren, dat zal wel maar het ging om het gebruik ervan dan in een montage, hij begreep vermoedelijk de vraag niet.
Maar hoe doen andere YouTubers dat dan?
Bankzitters e.d. gooiden in het verleden enorm veel korte fragmenten van uit andere videos in hun eigen video incl geluid e.d.
en er zijn meer youtube kanalen die in mijn ogen dat doen, snap niet dat dat dan wel mag… dan zou je ook geen video’s over hoe je een pc of programma kan kraken er op zetten, dat is ook strafbaar
dat weet ik niet, betalen ze misschien? Ik maakte eens een filmpje met muziek van een cd en bij uploaden kreeg ik al direct de melding dat ik auteurs rechterlijke beschermde muziek gebruikte en het filmpje werd niet vertoond Of aanvaard, meer kan ik er niet over zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan