• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Front panel aansluiting moederbord Gigabyte Designare Z390

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny g

Junior lid
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
79
Waarderingsscore
2
Wil hier aanvang nemen met het aansluiten van de frontpanel aansluitingen van een Gigabyte Designare Z390 moederbord.
Nu blijken er echter op het moederbord 2 aansluitingen voorzien te zijn voor een "Power led". Namelijk : een 2 pins z.g.n. : PLED aansluiting en tevens ook nog een 3 pins aansluiting genaamd : PWR_LED met 2 maal een - aansluiting en 1 maal een + aansluiting. In de user's manual vind ik eerlijk gezegd geen duidelijke uitleg hierover. Kan iemand toelichten waarom de 3 pins aansluiting dient ?

Bij mijn oude computer was het tevens zo dat wanneer deze in slaap mode stond de power led knipperde. Bij dit moederbord is deze optie blijkbaar spijtig genoeg niet meer voorzien. Is er echter alsnog een mogelijkheid om dit te verwezenlijken ?

Front panel aansluiting Gigabyte Designare.JPG
 
Bericht aan de moderatoren :

Ik had dit bericht hier eerst (verkeerdelijk) geplaatst in : "Overig, algemeen" toch het leek me beter op zijn plaats in : "hardwareprobleem". Heb daar dan ook ditzelfde bericht nogmaals geplaatst.
Weet (kan) echter niet zelf hoe dit bericht hier te verwijderen.
Dit mag mijns inziens dus gebeuren bij deze.
 
Je vergeet het merk en type kast op te geven, zit er een 2 polige pwr led aansluiting of een 3 polige?
 
4U kast, bedoeld voor een server mobo.
Je hebt dan geen aansluitingen voor de S1 en S2 leds.
Wordt dan alleen de 2p pwr led aansluiten en geen S status geel/oranje led.
 
Dat is geen erg hoor. Ik ga die led's aansluiten op de 5 en de 12V , zo heb ik ook een beetje extra controle op mijn voeding en ze zijn dan tevens in gebruik. Dat is een onbelangrijke bagatel.
 
Wat ik echter nog wel graag zou hebben als opietje is één van de front panel led's (die ik nog vrij heb) te gebruiken om aan te geven dat mijn PC in slaapstand stand (voor alle duidelijkheid , de optie waarbij je even de muis of toetsenbord aanraakt en de PC vrijwel direct weer opstart).
Persoonlijk had ik gedacht om de aansluiting achteraan voor bedraad muis en keyboard te gebruiken, die als ik het juist heb tenminste, ook in de slaapstand nog een spanning afgeeft om muis en keyboard nog in dienst te laten staan (zal 5V zijn vermoed ik) en deze dan terug naar binnen in de behuizing te leiden en zo een frontpanel led aan te sturen. Als de PC gewoon in dienst is zal ze ook aan zijn maar dat maakt niet uit. Gaat de PC echter in slaapstand zal deze echter nog alléén maar branden. Ik gebruik een draadloze muis en keyboard dus de aansluiting heb ik niet echt nodig.
 

Bijlagen

  • Keybord muis aansluiting Designare.JPG
    Keybord muis aansluiting Designare.JPG
    10,4 KB · Weergaven: 1
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan