1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FTP server probleem op Windows 2003 server

Discussie in 'Netwerk' gestart door Pascal, 11 sep 2011.

Discussie FTP server probleem op Windows 2003 server in het Netwerk forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Pascal

Pascal Guest

Hallo,

Het is een nogal frustrerend probleem waar ik mee zit en ik kan er maar geen oplossing voor vinden.

Ik heb een machine daar draait Windows 2003 server op met ftp. En dat werkt allemaal. Helemaal geconfigureerd, ingesteld etc. De router staat netjes op port forwarding van poortje 21. Nu is het zo dat als ik vanaf binnen het netwerk de ftp op ga dus: ftp://192.168 etc. dan wordt er gevraagd om een inlogscherm. Nou dat gaat allemaal harstikke goed. ik kan gewoon inloggen. Maar de mensen die de ftp server van buitenaf proberen te bereiken, dus ftp://85 etc. krijgen wel gewoon netjes het inlogscherm. Maar zodra ze inloggen wordt de volgende foutmelding naar voren gebracht.

Wat doe ik toch fout? Ik kom er echt niet uit.
    Hier nog de port forward instellingen:

Weet iemand raad?

Alvast bedankt :)

2. Gollem

Gollem Guest

Doe poort 20 er eens bij...

3. Pascal

Pascal Guest

Poort 20? oke bedankt. Ik ga het vanavond eens proberen.

4. Pascal

Pascal Guest

En dat was de oplossing. Het werkt nu helemaal goed.

Bedankt!

5. Gollem

Gollem Guest

Mooi dat het gelukt is!

6. Pascal

Pascal Guest

Er heeft zich een nieuw probleem ontwikkeld.

Mensen die van buitenaf kunnen nu wel gewoon de index van de FTP server zien en bekijken wat de inhoud is. Maar als ze iets willen downloaden komt de melding dat de website niet beschikbaar is.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt.

7. Gollem

Gollem Guest

Hoe staan de rechten op de bestanden in de ftp-map?

8. Pascal

Pascal Guest

Bedoel je map ftproot of echt individueel de bestanden zelf?

9. Gollem

Gollem Guest

Individueel de bestanden. Hoeft niet allemaal, maar bij voorkeur n van de bestanden die niet gedownload kunnen worden.

10. Pascal

Pascal Guest

Oke, een van de bestanden die niet kan worden gedownload is een .rar archief. De rechten hiervoor zijn als volgt:

11. Gollem

Gollem Guest

En de FTP-gebruiker is lid van de groep DIJSSEL\Users?

12. Pascal

Pascal Guest

Dat klopt.

Deel Deze Pagina