• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Galaxy A (2018) vergrendeld en kan niet uitschakelen ivm veegcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvdV

Nieuw lid
Lid geworden
31 jan 2023
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo, mijn Galaxy A8 is vergrendeld met veegcode (9 punten in vierkant 3,3,3) en deze veegcode ben ik kwijt.
Ik zie op deze site verschillende oplossingen en die zijn er steeds op gebaseerd dat je de telefoon helemaal uitschakelt en dan via tegelijk indrukken 3 knoppen opstart.
Maar ik kan de telefoon niet uitzetten. daarvoor moet ik de veegcode hebben. inmiddels tientallen keren een verkeerde veegcode geprobeerd maar ik krijg steeds dezelfde melding: over 29 seconden opnieuw proberen. Ik krijg geen melding van 'code vergeten'
Is er een andere oplossing voor een harde recovery?

groet Mari
 

Hier lees ik deze optie.
Verschijnt de optie voor ‘Patroon vergeten’ niet in beeld? Dan kan het zijn dat je eerst je accu moet opladen. Op sommige toestellen kun je pas aan de slag als je accu minstens 50 procent vol zit. Soms moet je tussentijds een paar keer een halve minuut wachten, maar na tien tot twintig pogingen verschijnt de optie vaak alsnog in beeld.
 
Patroon komt wel in beeld, accu 100%, nu inmiddels steeds de melding, probeer na 59 sec opnieuw
Dus 30 sec langere wachttijd
 
Soms valt er, als je goed kijkt, een vingerspoor op het scherm te ontdekken. Mss frist dat je geheugen op.
Alternatief is wachten tot de accu leeg is. Dan gaat hij vanzelf wel uit.
 
Mocht het niet lukken dan blijft een hard reset over
Helaas verwijder je dan wel alle foto's en bestanden.
Dus hopelijk backup je regelmatig.
 
Als je voorheen al ingesteld had dat je met je computer ook kunt whatsappen kan je dat vanuit pc met de helpdesk van Samsung. Andere optie is met een andere smartphone appen. Op de website is ook wel een email te vinden. Nog een mogelijkheid is naar de winkel waar je het toestel kocht. Met Samsung en met de KPN heb ik veelal positief resultaat gehad.
 
Hoi, allemaal dank voor de suggesties.
Omdat ik de veegcode nodig had om toestel uit te schakelen lukte dat niet.
Enigste optie was uiteindelijk batterij helemaal leeg laten lopen (lamp en scherm aan dan ging het sneller)
daarna opgestart via harde reset zoals aangegeven (3 knoppen ingedrukt houden enz) en toe is het gelukt!
Nu mijn code beter onthouden ;-)
 
Jammer dat het met een hard reset moest, maar gelukkig is het wel opgelost.
 
Jammer dat het niet op een andere manier gelukt is, maar telefoon in ieder geval weer bruikbaar nu.
Je kunt i.pv. een veegcode een pincode instellen of 2 soorten. Vinger, gezicht, pincode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan