• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

game opnames berken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luppie

Bekend gezicht
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
171
Waarderingsscore
0
Ik ben op zoek naar een programma waar mee ik makkelijk stukjes uit een opgenomen gameplay filmpje kan knippen en die stukjes bewaren om later samen te voegen. Nu maak ik zelf gebruik van Windows moviemaker maar daar kan ik geen stukjes tussen een filmpje weg halen om later samen te voegen. Wat ik zou willen zien is een programma waar bij je met de muis een gedeelte film kan selecteren en dan knippen en bewaren om erna al die stukjes aan elkaar te plakken.

Ik neem de games op met Nvidia Shadowplay maar weet zo niet welk bestand er word gemaakt...

Tips voor programma's zijn welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de link en info.

Complete name : F:\Dying Light\Dying Light 02.25.2015 - 19.12.58.14.mp4
Format : MPEG-4
Format profile : Base Media / Version 2
Codec ID : mp42
File size : 2.15 GiB
Duration : 6mn 10s
Overall bit rate : 49.8 Mbps

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.2
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 1 frame
Format settings, GOP : M=1, N=30
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Duration : 6mn 10s
Source duration : 6mn 10s
Bit rate : 49.8 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Variable
Frame rate : 60.000 fps
Minimum frame rate : 10.493 fps
Maximum frame rate : 63.830 fps
Standard : PAL
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.401
Stream size : 2.15 GiB (100%)
Source stream size : 2.15 GiB (100%)
Color primaries : BT.601 NTSC
Transfer characteristics : BT.470 System M
Matrix coefficients : BT.601
Color range : Limited
mdhd_Duration : 370777
 
Converteren naar mkv werkt goed en erna het knippen ook, alleen nu nog een tool om de geknipte bestanden samen te voegen, dit kan namelijk niet met moviemaker.
 
Gewoon achter elkaar plakken kan wel met mkvmerge.

Die video heeft met 49.8 Mbps trouwens wel een krankzinnig hoge bitrate. Voor HD video kan 3.5Mbps ook wel, of hooguit 5 of 6 als er erg veel beweging is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeerde net met MMG de 2 losse files aan elkaar te plakken maar als output komt alleen de eerste file telkens uit ipv de 2 files samengevoegd, net ook als Admin het programma geopend maar dat werkte ook niet.

Die bitrate kan ik zelf nog wel wat aanpassen in Shadowplay, standaard staat het op 50Mbps voor de beste kwaliteit maar kan tot 120Mbps en ik kan ook nog voor 30fps kiezen.
 
Heb je de tweede file wel met append gedaan?

50Mbps is bluray kwaliteit. Probeer het eens met 10Mbps. Denk dat je maar bar weinig verschil ziet. Lager kan ook, maar dan moet je wel variabele bitrate toepassen, en ik weet niet of dat wel goed gaat met direct opnemen. Je kunt de filmpjes eerst ook maken en bewerken, en daarna recoden naar een lagere bitrate. Je kunt je ook afvragen of het wel per se HD moet zijn; 720p, 540p of 480p kan ook en levert ook nog best een kijkbare kwaliteit op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knipsel.JPG

Ik weet niet precies wat je bedoeld met append?

Ik merkte indd dat 10Mbps indd meer dan voldoende is, het is misschien iets minder vloeiend maar dat is nauwelijks te zien, en bij youtube zal het nog wel lager worden die bitrate
 
Je hebt nederlands ingesteld, in het engels is het append. Op dezelfde plaats zit daar bij jou bijvoegen. Als je toevoegen/add gebruikt, komen de video's naast elkaar te staan. Wat niet zoveel nut heeft. Met bijvoegen/append komen ze achter elkaar te staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toppie bedankt, het werkt als een trein. Ik vind het trouwens best apart dat die bitrate ook de grote van het bestandje bepaald, nu blijven de bestandjes lekker klein op 10Mbps en dat komt goed uit want de beeldkwaliteit gaat er niet op achteruit zoals de scherpte.
 
Och, het is niet meer dan logisch. De bitrate is het aantal bits per seconde. Vermenigvuldigd met de duur van de video, levert dat de bestandsgrootte op. Probeer nog eens wat lager. Zoals ik al zei, meestal is 3.5Mbps meestal wel genoeg, soms wat meer. Er is gewoon een ondergrens, waarbij meer bits geen betere beeldkwaliteit geven. Voor geluidskwaliteit geldt overigens hetzelfde. Stereo aac heeft meestal aan 64 kbps al wel voldoende.
 
Mmm, ik heb zo in eens problemen met Muxing, Muxing werkt niet meer na dat ik handmatig de omzet naar MKV stopte. Opnieuw genstalleerd maar dat helpt niet.
 
Leeg je temp map eens?
 
Zojuist gedaan via %temp% command maar heeft niet geholpen helaas.
 
Heb je de pc intussen al eens opnieuw opgestart? Kan zijn dat mkvmerge commandline nog loopt.
 
Ja dat ook, kom er ook achter dat er ergens een log achter blijft van wat ik allemaal heb gedaan met het programma maar waar die bestanden staan is mij een raadsel? Het probleem dat het omzetten niet start is er nog steeds, en iedere keer dat ik het probeer staat het in zo'n log onder job queue ondanks dat ik het programma er voor heb verwijderd, dar logje blijft bestaan.

--- Update ---

Ik wou mijn berricht bewerken maar dat kan niet meer.
Ik heb de oplossing al gevonden door de hele job list leeg te maken, erna werkt het weer gelukkig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan