• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Game pc rond de 1400

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxv

Junior lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
37
Waarderingsscore
2
Hallo.
ik wil graag een pc aanschaffen die de meesten games op goede kwaliteit aankan en streams op HD kwaliteit, ik weet zelf niets van computers en daarom hoop ik dat het forum mij wat hulp kan bieden. Het probleem wat ik met mijn huidige pc heb is dat hij soms freezed. als mijn pc er niet veel duurder van word zal ik graag 2 beeldschermen erop willen aansluitn heb ik hier nog extra software voor nodig en zo ja is dit lasting te downloaden?

Bij voorbaat dank!

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 1400.-
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) muis,toetsenboord,headset
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...) gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements) Dota 2,Tf2,minecraft
- Ben je van plan te gaan overklokken? nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...) Beeldscherm
- Heb je hiervoor ook een apart budget? 300,-
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) windows
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? -

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt ge�nstalleerd? nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? liever de goedkoopste
 
Hallo maxv

Allereerst :welkom: op het nationaalcomputerforum!!

Ik heb aan de hand van je wensen een samenstelling gemaakt bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Antec GX700
Dit is een basiskast met een goede airflow. Bovenaan bevinden zich twee grote 140mm ventilatoren en aan de achterkant een 120mm. De snelheid van de ventilatoren kan je makkelijk regelen met de fancontrollers. In de kast kunnen tot 5 harde schijven/SSD's worden ge?nstalleerd. De harde schijven kunnen vrij gemonteerd worden zonder gebruik van schroevendraaier. Ze zijn makkelijk in en uit de kast te schuiven en worden met een kliksysteem vast gezet. Er zijn vooraan twee USB 3.0, twee USB 2.0 en twee audio aansluitingen beschikbaar. Meer info vind je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4150...voor-de-strijd

Voeding: Corsair System Builder CX600M
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden (incl. voorgestelde upgrades). Hij is aanvaardbaar stil en komt kwa geluid niet boven alles uit. Het meeste van dit vermogen zal gebruikt worden wanneer de videokaart actief wordt gebruikt. Deze voeding is modulair, wat betekend dat overbodige kabels kunnen worden afgekoppeld.

Moederbord: ASRock H87 Pro4
Dit bord heeft een goede onboard geluidskaart dewelke tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord ondersteund tot maximaal 64Gb aan geheugen verdeeld over 4 geheugensloten. Er zijn voldoende uitbreidingsopties dankzij de extra sloten voor bijvoorbeeld een extra netwerkkaart. Het bord heeft SATA600 en USB 3.0 aansluitingen.

Processor: Intel Core i5 4570
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,2 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie ten opzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overklokt kan worden wanneer alle processorcores actief zijn.

Bij Kick down kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overklokt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

Meer info en benchmarks vind je in deze review: http://nl.hardware.info/reviews/4435...haswell-getest

Processorkoeling: Gelid Tranquillo Rev. 2
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Op die manier blijven kick down en turbo modus uitgeschakeld. Deze koeling is een stuk beter en bovendien ook stiller.

Geheugen: Crucial Ballistix Sport PC12800 1600MHz 8Gb
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken. Er zijn nog twee vrije sloten die je in de toekomst evtl. nog kan vullen met geheugen (max. 2x8Gb extra).

Videokaart: Nvidia Palit Geforce GTX 770 2Gb Jetstream
De kaart ondersteund ook DirectX 11.1, 3D Vision, PCI Express 3.0 en zet zeer goede performance resultaten neer voor de hedendaagse gaming. Op deze kaart kan je tot maximaal 3 monitoren aansluiten die via de software aangestuurd worden. Je hoeft hiervoor niets extra's te downloaden of te installeren. Bij aansluiten zal een tweede monitor automatisch gedetecteerd worden en de procedure voor installatie/configuratie starten. Met deze kaart zou je genoemde games prima op high/ultra settings moeten kunnen spelen.

Check deze review voor meer info en benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/4625...i-en-3-way-sli

SSD: Samsung 840 Series 250Gb
Deze SSD haalt snelheden tot 550mb/s en is voor professioneel gebruik een prima keuze. Later kan je evtl. nog tot 5 harde schijven toevoegen in het systeem. Na installatie van het besturingssysteem en drivers blijft nog zo'n 220Gb beschikbaar voor software installaties en data voor je doeleinde (gamen).

Harde schijf: Toshiba DT01ACA100 1Tb
Deze schijf heeft een zeer snelle verwerkingssnelheid en haalt snelheden van 130mb/s. Hij wordt aangesloten via de nieuwe SATA600 standaard op je moederbord. Mocht je na verloop van (veel) tijd toch te weinig ruimte hebben. Dan kan je altijd extra schijven toevoegen (maximaal 5).

Dvd brander: Samsung SH-224DB
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

Besturingssysteem: Microsoft Windows 8 64bit Nederlands

Beeldschermen: Samsung SyncMaster S24B350H
Deze monitor heeft een bijzonder goede reactietijd. Hij ondersteund HD en heeft hierbij een maximale resolutie van 1920*1080. Dit maakt hem voor gaming en erg geschikt. Ook de beeldkwaliteit zelf is prima (kleurbereik en contrast) wat hem ook voor fotobewerking en andere allround taken zeer geschikt maakt. Check ook deze review voor meer info: http://nl.hardware.info/reviews/3059...-is-de-snelste

Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog het bijgeleverde Windows 7 Home Premium 64bit besturingssysteem installeren. Dit is niet zo moeilijk, het schijfje in de desk en de installatieprocedure doorlopen. Daarna ook alle drivers en stuurprogramma's installeren. Hoop en al is dit een uurtje werk.

Je kan Windows installatie ook door Azerty laten doen, men vraagt hiervoor een extra vergoeding van 36 euro (KLIK).

Op de assemblage heb je 1 jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal 2 jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
Verder geef ik je ook graag nog deze onopvallende tip mee.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat dan gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Dave


Heel erg bedankt voor je reactie!

ik heb 1 vraag: Is er nog extra software nodig om 2 beeldschermen aan te sluiten op 1 computer?

Nogmaals bedankt

maxv
 
Nee, die wordt meegeleverd. De laatste nieuwe versie is steeds gratis te downloaden via de website van Nvidia.
 
Beste Dave

sorry voor deze late reactie want ik moest nog even er over na denken of ik wel zo veel geld wou uitgeven.
Ik heb nog 1 laatste vraag mijn broer adviseert mij dit beeldscherm: http://tweakers.net/pricewatch/322759/asus-vn247h-zwart.html is dit een beter beeldscherm dan degene die jij mij adviseerde of maakt het niet zo veel uit?

Bedankt voor je hulp tot nu toe

Groetjes,
Max
 
Hallo Max :)

Dat is moeilijk te zeggen omdat ik zelf geen ervaring heb met die monitor of vergelijkende review kan vinden. Uit ervaring weet ik wel dat geen enkele fabrikant juiste specificaties voor hun monitor gebruiken. Daar kunnen we dus niet vanuit gaan. Als je broer goede ervaringen heeft met die monitor, wie ben ik dan om er tegenin te gaan.

Groetjes,

Dave
 
Oke harstikke bedankt voor je hulp dan ga ik voor het beeldscherm van mijn broer aangezien die er goed uit ziet.Dan ga ik ergens deze week de pc bestellen, hartstikke bedankt voor het samenstellen van mijn pc en al je hulp verder!

Groetjes,
Max
 
Hallo Max :)

Graag gedaan hoor! Laat je nog even weten hoe die gaat als je'm een tijdje in huis hebt? Op die manier weten we waarvoor we het allemaal doen... En natuurlijk waar mogelijk een foto is ook erg leuk!!

Groetjes en alvast veel plezier met je nieuwe beest! ;)
 
Beste Dave,

Ik heb de PC gister besteld (het duurde wat langer om hem te bestellen omdat mijn vader niet thuis was) nu blijkt dat de Samsung SSD kaart niet meer leverbaar is, Is er een evengoed alternatief produkt om deze SSD te vervangen?

Nogmaals bedankt voor al je hulp,
Groetjes Max
 
De computer doet het geweldig! Toen hij geleverd werd was er iets stuk maar dit is prima opgelost door Azerty, nogmaals bedankt voor het samenstellen van mijn pc

Hartelijk bedankt,
Max
 
Hallo Max :D

Dat is geweldig nieuws! (Y) (Y) Fijn dat je nog wat hebt laten weten, veel gameplezier met je nieuwe aankoop...

Groetjes,

Dave
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan