• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citizan

Bekend gezicht
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Hallo NCF

Toch maar even hier navragen of de pc die ik heb samengesteld goed zal functioneren. Op de screenshot staan alle onderdelen.

picture.php


Werkt dit allemaal goed samen? hebben jullie nog suggesties of betere (zelfgemaakte) pc's in deze prijsklasse, niet meer dan 650 euro. Doeleinden zijn vooral fps spellen, geen zware moviemake programma's etc.

mvg,

Thomas v.S.
 
Hoi Thomas :)

De door jou gekozen kaart past niet in je kast. In de Antec Three Hundred passen kaarten van maximaal 23,5cm en de HD4890 is 24,1cm, te lang dus.
Een HD5770 zou evtl. wel kunnen, dan heb je ook meteen ondersteuning voor DirectX 11 en een mooie optie voor Crossfire. Ofwel dien je een andere kast te nemen; CoolerMaster CM 690 is dan een aanrader.

In welke webshop is dit systeem samengesteld, of maakt je dat niets uit? Dan kan ik eens kijken of ik evtl. een i5 samengesteld krijg...

Verder nog wat andere vraagjes voor de samenstelling:
- Wil je overclocken?
- Welke monitor ga je gebruiken?
- Moet ie geassembleerd (door de webshop in elkaar gezet) worden?

Groetjes,

Dave
 
Oftewel: vul dit even in. :)
 
bedankt voor de reacties, nog even wat feiten

ik heb ongeveer dezelfde pc hier staan, waar ik nu op speel. diegene die ik net gepost heb wordt voor een vriend van me

de hd4890 heb ik hier nu in mijn kast zitten, en hij past er (net) in. heb hier bij mijn aankoop niet op gelet :O

Nog even een vraagje, is de hd5770 met prestaties te vergeljken met de hd4890, want ik wil qua prestaties geen mindere kaart

en de computer heb ik samengesteld op www.cool-prices.net
een i5 zou ook een optie zijn, al dacht ik dat amd beter voor fps games was?

monitor heeft mn vriend al liggen, en hij wil hem ook laten assembleren (niet veel verstand van pc's) en overclocken is ook niet aan de orde ;)
 
Waar heb jij gelezen dat er slechts kaarten van 23,5 cm in een Antec 300 passen Dave? Dit is namelijk niet waar hoor, er passen prima langere kaarten in.. Bijvoorbeeld een HD4870, de HD4890 en een HD5850. Die zijn allemaal 24 cm lang, wellicht past er dan niet direct een HDD meer achter, maar daar is genoeg ruimte voor onderin de rekken. Trouwens, als zo'n kaart niet zou passen, dan past een standaard ATX moederbord ook niet :p

'k heb zelfs een HD3870X2 in zo'n kast gezien en die is veel langer.. Op verschillende fora (o.a. TechPowerUp) heb ik ook mensen zien posten die een HD5870 er in hebben gezet en dat is n van de langste kaarten op de markt tegenwoordig, met bijna 28 cm in lengte metend.

Kortom, de Antec 300 is een prima keus...
 
Ook vul ik ter verduidelijking dit even in:

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
De absolute max is 650 euro exlcuslief monitor, muis, toetsenbord etc.
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
Monitor, muis en toetsenbord, geen randapparatuur nodig dus
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Als hij goed werkt voor 3D games ben ik blij ;)
- Ben je van plan te gaan overclocken?
Nee, vanwege het feit dat mijn vriend niet veel verstand van computers heeft en 250 fps op de spellen die wij spelen moet met dit budget te doen zijn
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
Dat ga ik nog even navragen, misschien is een venster of wat verlichting wel leuk, vraag ik na!

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Ga ik ook navragen, richt je puur tot de hardware van de pc
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
Ga ik navragen

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
Het liefst wel, assembleren en het installeren van het OS
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
ik had www.cool-prices.nl in gedachte, goede (online) service en goedkope winkel

bvd
 
Hoi Thomas :)

De door jou gekozen kaart past niet in je kast. In de Antec Three Hundred passen kaarten van maximaal 23,5cm en de HD4890 is 24,1cm, te lang dus.
Een HD5770 zou evtl. wel kunnen, dan heb je ook meteen ondersteuning voor DirectX 11 en een mooie optie voor Crossfire. Ofwel dien je een andere kast te nemen; CoolerMaster CM 690 is dan een aanrader.

In welke webshop is dit systeem samengesteld, of maakt je dat niets uit? Dan kan ik eens kijken of ik evtl. een i5 samengesteld krijg...

Verder nog wat andere vraagjes voor de samenstelling:
- Wil je overclocken?
- Welke monitor ga je gebruiken?
- Moet ie geassembleerd (door de webshop in elkaar gezet) worden?

Groetjes,

Dave

Sorry maar ik heb een Antec 300 met een GTX 260 sonic en die is 26,7 cm lang en die past er prima inen die extra fan kun je je sparen omdat er al 3 fans in zitten.
 
Waar heb jij gelezen dat er slechts kaarten van 23,5 cm in een Antec 300 passen Dave?
Dat staat in het nieuwe HWI magazine van deze maand...
Sorry was niet mijn bedoeling je op een verkeerd been te zetten ofzo :unknown: en gezien de reactie van de anderen zal de kast geen probleem zijn. :)
Heb dan verder ook geen opmerkingen over dit systeem. ;-)
 
Nog even een vraagje, is de hd5770 met prestaties te vergeljken met de hd4890, want ik wil qua prestaties geen mindere kaart

Nog even antwoord op deze vraag:
De hd 5770 is eigenlijk de opvolger van de Hd 4870, ze presteren dus ook nagenoeg gelijk. De had 4890 is circa 10% sneller dan de Hd 4870. Dus ja de Hd 4890 is een stukje sterker;)
 
Beetje vreemd dat HWI een verkeerde waarde opgeeft idd....:wink:
 
Zlfs HWI maakt fouten....... :)
 
Even kleine rechtzetting ivm mijn reactie hierboven;
Blijkbaar betreft het toch een lees- en interpretatiefout van mezelf. Exact beschreven staat er
"Tevens passen ook hier geen grote videokaarten, de uiterste lengte in combinatie met harde schijven ligt op een kleine 23cm"
Als je dus de harde schijf bays niet allemaal bezet houdt kan je de harde schijf makkelijk naar onder verplaatsen en komt er zo wel meer ruimte vrij.
Nogmaals mijn excuses voor de verwarring. ;)
 
Is niet erg iedereen kan een foutje maken;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan