• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Games runnen niet smooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreas622002

Nieuw lid
Lid geworden
5 mei 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Beste allemaal,
Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop met een 4k scherm. Wanneer ik deze gebruik om Rocket League op te spelen (in 1920 x 1080) voelt de game minder smooth aan terwijl hij wel ruim 60 fps haalt. Ligt dit aan het display (omdat het native 4k is) en zou dit verholpen worden wanneer ik een fhd display zou hebben? Het betreft de Asus Zenbook 15 UX534-FTC UHD (4K versie) met 16GB 2133mhz ram, gtx 1650 max q ontwerp en core i7 10e generatie (4 cores).
Dit is erg jammer omdat het een dure laptop is en ik verwacht had dat deze beter zou werken met games. Wanneer ik Rocket League op mijn oude PC speel (core 2 duo, 8gb ram en generic videokaart op 800 X 600, speelt dit smoother.) Aan de FPS ligt het niet, beide schermen halen 60FPS en via de ingame performance graph staat een maximum van 60FPS. Hoewel beide systemen dus 60FPS halen, speelt de ene meer smooth dan de ander. Het lijkt alsof het beeld van de game op mijn 4k laptop trager loopt.

Alvast bedankt voor uw reactie en met vriendelijke groeten,
Andreas
 
Beste allemaal,
Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop met een 4k scherm. Wanneer ik deze gebruik om Rocket League op te spelen (in 1920 x 1080) voelt de game minder smooth aan terwijl hij wel ruim 60 fps haalt. Ligt dit aan het display (omdat het native 4k is) en zou dit verholpen worden wanneer ik een fhd display zou hebben? Het betreft de Asus Zenbook 15 UX534-FTC UHD (4K versie) met 16GB 2133mhz ram, gtx 1650 max q ontwerp en core i7 10e generatie (4 cores).
Dit is erg jammer omdat het een dure laptop is en ik verwacht had dat deze beter zou werken met games. Wanneer ik Rocket League op mijn oude PC speel (core 2 duo, 8gb ram en generic videokaart op 800 X 600, speelt dit smoother.) Aan de FPS ligt het niet, beide schermen halen 60FPS en via de ingame performance graph staat een maximum van 60FPS. Hoewel beide systemen dus 60FPS halen, speelt de ene meer smooth dan de ander. Het lijkt alsof het beeld van de game op mijn 4k laptop trager loopt.

Alvast bedankt voor uw reactie en met vriendelijke groeten,
Andreas

Maintain display ratio aanzetten schijnt het redelijk op te lossen. Zou een FHD monitor via HDMI verbinden ook betere video performance geven?
 
Ik heb een vraag aan jou.
Er zit in dat notebook van jou een Intel Graka en een G-Force.

Als jij de snelkoppeling van een spel met rechts aanklikt, krijg je dan in het uitklapmenu de mogelijkheid de game op te starten met de geavanceerde grafische kaart?

Zoja, doe dat dan eens en wacht af, want normaal zullen de games door de Intel grafische kaart worden weergegeven.
 
Ik heb een vraag aan jou.
Er zit in dat notebook van jou een Intel Graka en een G-Force.

Als jij de snelkoppeling van een spel met rechts aanklikt, krijg je dan in het uitklapmenu de mogelijkheid de game op te starten met de geavanceerde grafische kaart?

Zoja, doe dat dan eens en wacht af, want normaal zullen de games door de Intel grafische kaart worden weergegeven.

Bedankt! Heb Steam via de Nvidia kaart geopend en nu kan ik met rond de 90 fps Rocket League en andere titles op 4k Kwaliteit spelen!
 
Fijn dat de tip werkte, ik heb dit topic op opgelost gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan