• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Games runnen steeds op de verkeerde GPU??

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornHettema

Bekend gezicht
Lid geworden
9 nov 2015
Berichten
178
Waarderingsscore
0
Hoi,
ik heb sinds een tijdje een gamelaptop erbij aangeschaft, en er zit oa een Geforce GTX 1050m videokaart in. nou heb ik wat games geinstalleerd zoals Rainbow six Siege, en zodra ik het opende merkte ik dat het verrassend moeizaam runde. toen ik bij de ingame settings keek zag ik tot mijn verbazing dat hij ipv op de 1050, hij op INTEL INTEGRATED GRAPHICS LIEP. na lang gezeur en gezeik en vele dingen proberen als Bios, en de hele integrated gpu uitschakelen in Devmgmt ben ik nog steeds niet in staat om dit probleem op te lossen.
ik hoop dat jullie hiermee raad weten,
mvg,
Bjorn
 
Ik meen dat soms de discrete gpu alleen gebruikt wordt bij aanwezige netspanning. Dus: heb je de stekker in het stopcontact zitten?
 
Kijk eens bij de instellingen voor energiebeheer, mogelijk staat daar iets verkeerd?
Stel daar ook eens "maximale prestaties" in, wat gebeurt er dan?
 
Kijk eens bij de instellingen voor energiebeheer, mogelijk staat daar iets verkeerd?
Stel daar ook eens "maximale prestaties" in, wat gebeurt er dan?
Heeft niet geholpen.

wat ik nog vergeten te vermelden ben is dat ik wél dus eens die integrated gpu heb weten uit te schakelen in de Devmgmt, en dan gebruikt ie wel de Gtx 1050. het enige probleem dat ik dan wel heb is dat ik dan mijn schermhelderheid niet kan aanpassen, dus k zou het geen optimale oplossing noemen. maar dat sluit iniedergeval sws uit dat ie niet werkt.
 
Klik de snelkoppeling van de Games met rechts aan en kies voor dedicated videokaart.
 
De snelkoppeling met recht aankliklikken en in het menu op Spelen met dedicated videokaart klikken.
 
De snelkoppeling met recht aankliklikken en in het menu op Spelen met dedicated videokaart klikken.
Again, het staat er niet bij helaas. was het maar zo makkelijk


Wat lange Pier betreft,
Ik heb een iets andere interface als op die website, maar waar het op neer komt is dat alle instellingen op de Intel Hd panel op Maximale Prestaties staat, en dat op die Nvidia configuratiescherm alles op de 1050 staat. ook al opnieuw opgestart, en alweer geen resultaat.
 
dat heb ik al eens aangepast, heb gpu-adapter oid aangepast van 0 naar 1 bij R6 Siege
en daar heb je het!
ik heb voordat ik de Prioriteit aangepast heb van de GPU`s, dus de Adapter van 0 naar 1 aangepast in de INI, maar daarna niet meer terug verandert, dus nu wilt ie JUIST met de Integrated graphics spelen. ik ben weer een beetje dom geweest ;)

nouja, bedankt voor alle hulp, maar volgensmij zijn nu alle problemen weg!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan