• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gaming PC speciaal voor Total War

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1994

Nieuw lid
Lid geworden
4 apr 2017
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen op het forum.

Ik kijk regelmatig op dit forum en ik had een vraag aan jullie omdat ik een gaming pc wil bouwen om specifiek Total War games te spelen. Deze spellen zijn vooral CPU afhankelijk heb ik gezien bij de benchmarks. Ik twijfel tussen een i7 en de i5 6600. Aan jullie de vraag welke het beste bij mijn doel past. Ik ben niet van plan om te overlocken.

Het budget dat ik heb is 1100 euro. Dit is alleen voor de gehele desktop dus zonder speakers, muis, scherm enz.

Als jullie nog goedkope, goede monitors weten dan hoor ik dat uiteraard graag! (<200 euro)

Hebben jullie enig idee welke samenstelling goed bij mijn doel past? Ik zie door de mogelijkheden, het overzicht niet meer :).

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd!!!

P.S. Als je zoekt naar benchmarks total war warhammer dan zie je de benchmarks die ik bedoel!
 
Wat ik zo tegenkom zijn vrij lage systeemeisen. Core i5 wordt wel aangeraden, maar dat kan ook een 7400 zijn. Videokaarten ook relatief licht, denk dat je met een gtx150ti of rx470 al ruim bemeten bent. Je hoeft dus beslist geen 1100 euro uit te geven. Kan uiteraard wel. Voor 200 euro heb je de monitoren ook voor het uitzoeken, tenminste zolang je geen uhd wilt of zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja zelf zat ik te denken aan: i5 6600, MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G, Fractal Design Node 202, Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15, Cryorig C7, Corsair SF450, Crucial MX300 2,5" 525GB.

De keuze vind ik alleen lastig omdat ik via de vergelijkingsbeelden een meer vloeiende gameplay zie bij de i7. Het liefst doe ik namelijk alle settings op max bij Total war games en dan zo smooth mogelijk.
 
Lijkt me compleet overkill, maar dat is aan jou. Core i7 is alleen zinvol als het spel gebruik maakt van hyperthreading, en dat doet vrijwel geen enkele game. Je processor is vorige generatie, neem dan een 7600. Weet je overigens zeker, dat die videokaart in de kast past? Ik zie oko nog geen moederbord, zou itx, B250 gebaseerd moeten zijn.

Dit lijkt overigens verdacht veel op jouw setup. :)
https://tweakers.net/reviews/5253/2/desktop-best-buy-guide-maart-2017-high-end-compacte-game-pc.html
Kost ook beduidend meer dan 1100 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excuus dat ik op de verkeerde thread heb gepost admin, my apologies!

Wat vindt jij van deze build:

Intel Core i5-7600 Boxed
MSI B250 PC Mate
GTX 1060 6gb
WD Blue WD10EZEX, 1TB
Fractal Design Define S - Window
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16
Corsair RM550x
Crucial MX300 2,5" 275GB

Ik vind het lastig om de 'computer taal' van een benchmark te vertalen naar wat ik nodig heb voor mijn build, qua warhammer games. Dus alsnog bedankt voor het 'geduld hebben' :)
 
Je vraag is verplaatst van Hardware Problemen naar Aanschaf en Advies.
 
Met die build is weinig mis, mogelijk alleen het moederbord wat budget (maar wel ok).
Even snel opgeteld zou het ook onder de 1100 euro moeten blijven.
Wat voor monitor had je in gedachten, qua resolutie/refreshrate/formaat?
 
Ja precies! Het lijkt mij ook een zeer nette build alleen twijfel ik nog tussen de Fractal Design Define S - Window en de Phanteks Eclipse P400S...wat vindt jij weballey?

Een monitor met 144Hz monitor dat G-Sync support is belangrijk volgens mij toch? En qua pixels denk ik 2560x1440? Ik vind het oprecht echt lastig met alle vakjargon om een goede monitor te vinden.

Een formaat van 24 inch lijkt mij meer dan prima. Heb jij nog goede suggesties?
 
Met die specs is er maar weinig keuze: https://tweakers.net/pricewatch/564425/aoc-agon-ag241qg-rood-zwart.html

Denk dat ik zelf eerder gewoon HD zou nemen, minder kritisch met deze videokaart, en wat minder priegelige tekst. G-sync is minder belangrijk bij een hoge refreshrate. Doe je dat, dan scheelt dat de helft in prijs, bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/322233/asus-vg248qe-zwart.html

De kasten zijn beide goed, lijkt mij dus meer persoonlijke smaak. De fractal design is nog net even wat strakker.
 
Ja ik heb alleen even opgezocht welke instellingen voor mij het beste zouden zijn. Als jij denkt van dit of dat zou beter passen voor jouw doeleinden dan hoor ik het uiteraard graag!

Ik = leerling, jij = meester hahaha. In ieder geval, jouw expertise is sowieso beter dus als je betere monitors kan vinden naar jouw inzien onder de 200,230 euro dan hoor ik het graag :)
 
Erg veel goedkoper wordt het niet, maar ik zie nog wel een redelijk 144Hz/1ms scherm voor ca. 215 euro: https://tweakers.net/pricewatch/391243/aoc-g2460fq-zwart.html
Een van de reviewers heeft het over ghosting, maar dat is mogelijk een foutief ingestelde overdrive.

Och, meester, eerder gewoon een iets beter genformeerde leek. :)
 
Super, dankjewel weballey!

Ik hoor trouwens van een vriend dat ik beter kan wachter op een ryzen 5 omdat je bij total war games meer gebaat bent met meer cores. Hier maakt die ryzen 1600 dus gebruik van. Wat vindt jij hiervan? Lariekoek of een goede overweging ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
@weballey ik wou je nog even bedanken voor alle tips, info want het is helemaal gelukt en alles komt als het goed is deze week binnen. Echt top deze hulp, thanks man!!!! :) Ik zie je ergens op het forum wel weer! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan