• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

stalgije

Junior lid
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wou graag een gaming pc samenstellen en heb hierbij eigenlijk hulp van jullie nodig.

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 1300 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) beeldscherm,speakers,muis,headset,toetsenbord
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...) gaming
- Welke software/games ga je erop gebruiken? watch dogs, gta V, fifa 14, crysis
- Ben je van plan te gaan overklokken? misschien
- Heb je verder 'speciale' eisen: ssd hardeschijf 120 gig, hardeschijf 1tb, dvd brander, 16 gig ram

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)geen
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?1920x1080

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt ge?nstalleerd? nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? geen voorkeur zolang het maar betrouwbaar is,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Alvast bedankt,

---------- Bericht toegevoegd op 17:48 ---------- Vorige bericht was op 18:26 ----------

Ik heb uiteindelijk zelf masr iets proberen samen te stellen en dit is eruit gekomen

Servicekosten
1 x Assemblage, Installatie, Testen en Garantie. € 50,00
Behuizing
1 x Aerocool X-Warrior € 10,00
Case Modding
1 x 2x Rood case LED € 15,00
Case Koeling
1 x 2x Corsair SP 120 Quiet Edition € 35,00
Processor
1 x AMD FX-8350 4.0GHz € 80,00
Overclocken
1 x Standaard € 0,00
Processor Koeler
1 x CM Hyper 212 Evo € 35,00
Moederbord
1 x MSI 990FXA-GD65 € 40,00
RAM Geheugen
1 x Crucial 16 GB DDR3-1600 € 75,00
Harde Schijf
1 x Seagate 1000Gb € 70,00
SSD
1 x Samsung 840 120GB € 110,00
Extra SSD
1 x Geen SSD € 0,00
Geluidskaart
1 x Creative Sound Audigy € 35,00
Netwerk
1 x Onboard LAN kaart € 0,00
DVD / Bluray Lezer
1 x Samsung DVD Rewriter € 15,00
Besturingsysteem
1 x Geen Windows € 0,00
Card Reader
1 x Geen Cardreader € 0,00
Voeding
1 x Corsair CX750 € 60,00
Videokaart
1 x AMD Radeon HD 7970 € 350,00

Ik heb dit samen gesteld op www.overdrivegamingsystems.nl iemand die weet of dit betrouwbaar is? Verder zou ik graag wat tips willen horen van jullie misschien weet je iets beters voor dit geld of een goedkopere (betrouwbare) site. Ik hoor alle op en aanmerkingen graag
 
Een fx-8350 voor 80 euro?
Ljjkt me sterk...

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Nee de bedragen zijn gebasseerd op de standaard hardware dus de standaard processor kost bijv 220 en dus voor 80 euro meer kost het 300 vandaar die +80. Alles bij elkaar kost de pc 1310 euro
 
Haha oke.. ik denk dat het misschien beter is als je via azerty doet. Goedkoper debk ik ook..


Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Verder niemand tips over de samenstelling? Ik heb namelijk hard gewerkt on dit te kunnen betalen en wil dan ook het meeste eruit halen

---------- Bericht toegevoegd op 22:57 ---------- Vorige bericht was op 19:15 ----------

Wat betreft azerty snap eigenlijk weinig van die site misschien dat iemand deze samenstelling of een betere voor ongeveer 1300 voor mij kan samen stellen via Azerty, je zou me hier blij mee maken
 
Zal morgen even voor je kijken. Ondanks dat ik AMD een ontzettend goed bedrijf vind, kan ik je vast vertellen dat je in jou prijsklasse moet gaan kijken naar Intel. AMD is leuk als je een budget van €750 of lager hebt.
 
Ok alvast bedankt en ik zal even wachten op je reactie.
 
Met deze samenstelling zou je toch echt een heel eind moeten komen.
Ik zal er wel meteen bijzeggen dat dit systeem is niet geschikt voor overclocken. Ik denk dat het zonde van je geld is om je systeem daar nog op aan te gaan passen. Er moet dan een duurdere processor in, een duurder moederbord en ook nog een duurdere koeler.

Bij de kast heb ik vooral gelet op de functionaliteit. Het is een strakke kast, zonder lichtjes en al dat gedoe (hou daar zelf niet zo van).
Als je liever een kast hebt die opvalt moet je het gewoon zeggen dat vervang ik hem. De videokaart is een GTX 770. Deze kaart kan Crysis 3 op Very High nog steeds draaien met meer dan 30 fps, wat echt een hele prestatie is. De processor (Intel I5 4440) is snel genoeg om dit bij te houden, maar is dus niet geschikt om over te clocken. Verder heb ik met al je eisen rekening gehouden (16 GB Ram, SSD, 1TB HD). En als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, een voeding die het allemaal draaiende kan houden ;)

Ik zit 150,- onder je maximum budget, dus misschien zien mensen nog verbeterpuntjes. Niet meteen bestellen dus!

Benchmark GPU: Klik
Benchmark (vergelijkbare) CPU: Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je hulp! Is deze nou beter als die ik heb samen gesteld dan? Of valt het mee?
 
Ja, deze samenstelling is wel een stuk sterker. Hier vergelijk ik de processors, en hier vergelijk ik de videokaarten van jou en mijn samenstelling. Bovendien ben je ook nog een stuk goedkoper uit.

En bijna vergeten! In plaats van een 120 GB SSD heb je nu een 250 GB SSD.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok heel erg bedankt. Nu wou ik eigenlijk alleen vragen of je de kast wou veranderen in iets met het liefst rode verlichting erin. Blauwag ook, ik hou namelijk wel van eem beetje verlichting in de pc
 
Misschien de k380 / k350 of de cm storm 2 advanced

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Die cm storm 2 vind ik mooi maar die is helaas niet op voorraad!
Iemand nog meer suggesties?
 
Ehm,, cooler master cm 690 ii (advanced)

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app

---------- Bericht toegevoegd op 16:25 ---------- Vorige bericht was op 16:25 ----------

Cooler master haf plus

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Deze zullen er denk ik wel bij zitten, dit is meestal bij behuizingen. Anders kijk je even een unbox video op Youtube.


Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
550 zou voldoende moeten zijn, maar om echt save te zitten is het misschien inderdaad handig om een 600 watt te nemen vooral als je gaat overklokken. Een goede voeding is de cx600m van corsair. Deze is modulair dus zou het een stuk mooier moeten dan zijn een niet-modulaire voeding.

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app

---------- Bericht toegevoegd op 17:48 ---------- Vorige bericht was op 17:47 ----------

Ook zou ik hem bij azerty kopen, scheelt toch weer20 euro.

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
De voeding is prima, het is wel een echte budget voeding dus ik vraag me of de fan echt stil zou zijn. 600 watt zou ook voldoende moeten zijn

Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app

---------- Bericht toegevoegd op 21:19 ---------- Vorige bericht was op 21:18 ----------

Hoezo 16 ram? 8 is voor gaming voldoende!


Sent from my LG-P760 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan