• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gaming pc...?

juniz1

Nieuw lid
Lid geworden
4 mrt 2025
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben op zoek naar een gaming PC, ik heb werkelijkwaar geen idee wat ik moet kopen, speel zelf op consoles. Ben niet handig dus ga ook niet zelf bouwen.
Nu kwam ik op een forum de link naar Azerty tegen. Hier vond ik gebouwd exemplaar.

Specificaties:
-AMD Ryzen 5 5600 processor, 6 cores/12 threads
-AMD Wraith Stealth processorkoeler
-Gigabyte B550M-DS3H moederbord
-32 GB Corsair Vengeance 3600 Mhz DDR4 geheugen (2x 16 GB)
-Gigabyte Radeon RX 7600 XT Windforce videokaart, 16 GB VRAM
-1 Tb Kingston NV3 m.2 ssd
-Deepcool CH370 behuizing
-750 Watt Gigabyte 80+ Gold voeding
-Microsoft Windows 11 Home

Maar ben dus even benieuwd of dit een pc waar een jongen van 14 lekker op kan gamen. CoD, GTA zal straks met name gespeeld worden.

Eigenlijk zoek ik dus wat advies hieromtrent, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Grt
Jeroen

Ik lees inmiddels ook dat je eigenlijk een RTX 4070 moet hebben dus dan kan de optie al niet.
Is er nog iemand die kan helpen

Nee een 4070 gaat binnen die optie niet werken.
Maar DDR4 is ook al weer verouderd.

Misschien is deze computer (klik) iets? Als het AMD moet zijn, tenminste ook met modern DDR5 geheugen. Dit is precies op 1 euro na 1300 euro... maar oke verzendkosten dan nog.
Er staan er meer op die site, dan kun je ook een wat goedkopere nemen en dan 32 GB geheugen in plaats van 16.
Kunt ook nog zelf wijzigen. Loont zich in elk geval om eens te gaan kijken.
Megekko heeft ook regelmatig leuke aanbiedingen.

En als ik naar 1500 euro ga qua besteding?

Bijna....
Het hebt perse die 4070 nodig?

Nou ja eerlijk gezegd heb ik echt geen idee, hij wil graag 4070 gebaseerd op wat beelden die hij heeft gezien van een bepaald spel 'Elden Ring' op YouTube. Ik denk alleen maar er moet ook een wifi kaart in en dat is bijna nergens standaard. Ook bij de mediamarkt kan je diverse gaming pc kopen, uit Duitsland de meeste en die zien er voor mij als leek ook prima uit. Maar dan zie ik een reactie dat DDR4 verouderd is, ik vind dat er erg veel keuzes zijn.. en dan zonder enige vorm van kennis is het ingewikkeld om een keuze te maken op korte termijn.

En als ik naar 1500 euro ga qua besteding?
Ik neem aan dat je zelf ook wel op genoemde sites kunt rondkijken. ;)
Wifi kaart? Nja die zijn relatief goedkoop te krijgen. Maar wat moet je met een super goede kaart als je op Wifi wilt gaan gamen.
Nu kan dat heel goed gaan maar je kunt ook pech hebben. Het beste blijft nog altijd met gamen om dat bekabeld te doen.

DDR4 ligt nu op het wisselpunt, d.w.z. alle nieuwe systemen worden eigenlijk met DDR5 gedaan dus 4 is verouderd. Dan kan het lastig zijn als je later wat wilt bijbestellen, daarnaast is DDR5 sneller, ook een lagere latency en daarmee ook ideaal voor gamen.

In Duitsland kon je vroeger PC's ook goedkoper krijgen met hetzelfde er in.
Ik weet je woonplaats niet maar als dat in het zuiden is zou ik eens op de site van HIQ computers kijken. Of daar zelf samenstellen.
Die gasten zijn ook erg hulpbereid als je zelf iets wilt bouwen om je advies te geven en bijv. te zeggen als je beter iets anders kunt nemen, ook als dat ietwat goedkoper is.
Die van de link is met een 4060Ti daar zit wel wat verschil in met een 4070 maar niet echt die 200 euro verschil waard.

Lidl systemen zijn goed voor de doorsnee thuisgebruiker en kleine gamer, ik heb daar nog nooit een echt goede game pc gezien met beetje fatsoenlijke vga kaart.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan