• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Gebeurtenis 41 (Kernel-Power): PC loopt vast en herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Samsung magician gebruikt om te testen of mn desktop correct op de AHCI modus was komen te staan na 't installeren van de SSD. Daarna niet meer gebruikt. Vanwaar de vraag?
 
Het tool geeft o.a. aan of de SSD nog gezond is, heb je genoeg werkgeheugen, kan je de rapidmode activeren.

Via Startmenu > Windows systeembeheer >> Stations defragmenteren en optimaliseren
kan je de dagelijkse trim opschoning instellen.
 
Heb Samsung Magician weer geïnstalleerd. Drive condition staat nog steeds op 'Good', Firmware op 'Latest'. Interface op SATA 6.0 Gb/s en AHCI mode is activated. All good lijkt me zo?

De RAPID mode heb ik uitgeschakeld laten staan. Een snelle Google lijkt erop te wijzen dat hier de SSD zelf niet sneller van wordt. De hogere snelheden uit benchmarks komen doordat RAM gebruikt/gemeten wordt in aanvulling op de SSD.

Ik schakel liever niet dit soort aanvullende versnellende opties in op dit moment, aangezien op zoek ben naar de oorzaak van mijn crashes. Hoe minder programma's met extra opties er draaien, hoe minder kans er is op (aanvullende) problemen en crashes. Lijkt me althans.
 
Een paar weken verder: De pc is in de tussentijd niet meer vastgelopen. Misschien was het inderdaad een softwareprobleem?

Zolang hij het blijft doen zoals het hoort laat ik hem zo staan.

Bedankt voor de adviezen!
 
Hoi, vraagje ik loop tegen het zelfde probleem aan. Heb je specifiek gevonden waar het probleem lag?
 
@Kevinb : Het probleem is zover ik weet niét opgelost. Een tijdje na mijn vorige post begon de pc toch weer uit te vallen. Alles doorgemeten en geprobeerd wat ik kon bedenken: Kreeg niet gevonden waar het probleem zou kunnen liggen.

Heb daarna mijn pc in zijn geheel vervangen. De irritatie werd te groot, en ik was zo langzamerhand toch aan een upgrade toe (CPU en moederbord waren inmiddels 7,5 jaar oud).
Kan je dus niet echt adviseren op welke component je zou kunnen kijken in jouw geval.

Wat je zou kunnen checken:
Na het vervangen van mijn pc heb ik de SSD uit mijn oude pc geschroefd en in een ander apparaat overgezet. Daarbij viel me op dat de SATA-kabel beschadigd was, dus de datakabel waarmee de SSD in mijn oude pc was aangesloten. Het was zo'n 'haakse' SATA-kabel, waarbij de zwaartekracht de haakse connector een beetje had losgetrokken van de rest van de kabel.

Ik verwacht niet dat dat het probleem was, maar je zou het even bij jou kunnen nakijken.
 
Als een PC ouder is dan een jaar of 8, en je krijgt problemen die niet makkelijk op te lossen zijn, zou ik even een andere voeding proberen. Maar die moet je wel hebben liggen natuurlijk. Je mag rustig voor korte tijd een wat lager vermogen proberen, als je maar geen zware video gebruikt of veel schijven aangesloten hebt.

Edit: ik zie dat dit origineel al een oude post is.
 
Dag Erik,

bedankt voor je reactie. Heb toentertijd inderdaad al de voeding vervangen en andere voedingen geprobeerd. Dat was helaas niet de oplossing.
 
Goed dat je dat zegt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan