• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gebruiker met beperkte toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvantoren

Gevestigd lid
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
359
Waarderingsscore
4
Een standaard gebruiker aangemaakt. Als ik wil inloggen als die standaard gebruiker meld hij zich onmiddeld af.
Ik wil hem uit 5 programma's laten kiezen.
Windows 10 Home
 
Kan je wat duidelijker zijn in je vraagstelling. Hoe bedoel je meld hij zich onmiddeld af?? En wat bedoel je met "ik wil hem uit 5 programma's laten kiezen"?
 
Ik meld me aan met de betreffende gebruiker en zie na maar heel even afmelden tevoorschijn komen waarbij gebruiker afgemeld wordt.
Deze gebruiker mag maar 5 programma's uitvoeren.
 
ik heb de berichten van jvantoren 10x gelezen en denkt eerder dat hij dus een gebruiker heeft aangemaakt met beperkte rechten ...best dat hij deze verwijderd en opnieuw de gebruiker aanmaakt maar er op let dat deze dus géén beperkte rechten krijgt toegewezen ..
 
Hallo Emi,
Gebruiker is via instellingen aangemaakt eerst als gebruiker, later verwijdert en nogmaals als administrator.
Na aanmelding zie ik direct afmelden en kan hem dus niet gebruiken zowel als gebruiker of als administrator.

best dat hij deze verwijderd en opnieuw de gebruiker aanmaakt maar er op let dat deze dus géén beperkte rechten krijgt toegewezen ..
Hoe doe ik dat dan?
 
werd deze als familie lid toegevoegd of eerder als een andere gebruiker ....
*zelf kan ik hier dit niet nagaan daar ik dus geen 2de gebruiker wens toe te voegen (dit doe ik ook niet op een virtuele Windows 10 ) aangezien men enkel een familie lid kan toevoegen indien men het Microsoft account gebruikt wat ik NIET gebruikt ..
 
Via Instellingen / Accounts / Gezin en andere personen / Andere personen / Geen aanmeldgegevens / Zonder microsoft account.
 
dus je heb een gebruiker zonder Microsoft account toegevoegd..

**om een 2de account te verwijderen dien je onder je eigen account aangemeld te zijn ...
vervolgens ga je naar account en je klikt deze 2de gebruiker aan en je zou vervolgens 2 opties moeten zien ..
de 1ste optie is accounttype wijzigen
de 2de optie is verwijderen
 
Klopt, zo is het ook gegaan
 
wat is dan het probleem ..werd deze soms niet verwijderd !
 
Helaas begrijp ik er nog steeds niets van. Kan je proberen de berichten duidelijker te schrijven? Gebruik volledige zinnen en leestekens.
 
Hallo Rubensky,
Ik wil een 2e gebruiker op mijn PC toelaten, maar die mag maar 5 programma's gebruiken.
Ik heb de gebruiker via instellingen aangemaakt en als ik me dan onder die naam aanmeld zie ik afmelden op het scherm en verder kom ik niet.
 
Aha nu wordt het al wat duidelijker.

Als ik het goed begrijp is de gebruiker nu dus te beperkt? (Nu kan hij echt niets meer). Dan wil ik graag van je weten hoe je die beperkingen hebt ingesteld.
 
Die heb ik helemaal niet ingesteld. Op de normale manier, via instellingen is de gebruiker aangemaakt. Nadat ik hem als standaard gebruiker niet kon aanmelden heb ik er Administrator van gemaakt en toen ging het nog niet.
 
ik heb je eerder al vermeld dat als je een nieuwe gebruiker aanmaakt dat er aangegeven dient te worden wat deze kan en mag doen ...
stel dat ik u hier toevoegt als een 2de gebruiker ...
599e9c1ac5ebe-Ashampoo_Snap_2017.08.23_11h41m27s_002_.png

dan word er automatisch gevraagd wat ik deze 2de gebruiker wilt toestaan ...
599e9c8de0970-Ashampoo_Snap_2017.08.23_11h46m52s_003_.png


**eerder in een vorig bericht van me vroeg ik u wat dan het probleem was ...kun je deze 2de gebruiker verwijderen of niet om deze daarna opnieuw aan te maken ....
 
Dat heb ik allemaal gedaan zoals aangegeven, maar ik kan geen app kiezen..
De gebruiker verwijdert en opnieuw aangemaakt met hetzelfde resultaat.
Maar bij nader onderzoek zag ik dat er resten in het register achterbleven, wat de oorzaak zou kunnen zijn, toen ik de gebruiker voor de 2e keer aanmaakte.
 
krijg je dan de keuze niet "kies een app"

vermeld ook eens welke 5 apps jij dan aan dit account wilt koppelen
 
Krijg wel die keuze, maar als ik erop click komt er niets.
Het zijn speciale apps van tennis.tv, toernooi.nl
 
Maak anders eens even een printscreen van de plek waar je vastloopt en plaats deze hier. Dan wordt het misschien duidelijker.
 
Zie de reactie van Emi,
Zie wel staan kies een app, maar als ik erop klik gebeurt er niets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan