• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen audio meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxterrier

Vaak hier
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
864
Waarderingsscore
0
Goedemorgen. Windows 10. Na de automatische update heb ik geen audio geluid meer. Dacht dat ik iets verkeerd heb gedaan en ga mijn nieuwste back-up terug zetten. Heb mijn audio weer terug. Windows gaat weer updaten en weg is de audio weer. Wie kan mij helpen wat te doen? Alvast mijn dank.
 
Blijkbaar is er een update waardoor je audio verdwijnt Wanneer nu Windows in problemen komt na het installeren van een update kun je met behulp van de "Show and Hide Updates" tool een update verbergen.

Dubbelklik wushowhide.diagcab om de tool te starten en klik op Next.
Geef vervolgens aan wat je wit.
blockupdates4.png


 
Begrijp je niet goed.
......met behulp van de "Show and Hide Updates" tool een update verbergen.

Dubbelklik wushowhide.diagcab om de tool te starten en klik op Next.
Geef vervolgens aan wat je wit.

Hoe kom ik daar?
 
Goedemorgen. Windows 10. Na de automatische update heb ik geen audio geluid meer. Dacht dat ik iets verkeerd heb gedaan en ga mijn nieuwste back-up terug zetten. Heb mijn audio weer terug. Windows gaat weer updaten en weg is de audio weer. Wie kan mij helpen wat te doen? Alvast mijn dank.

Wat gebeurd er als jij na de update, jou stuurprogramma van het geluid via apparaat beheerverwijderd en herinstalleert?
 
In het apparaatbeheer staan twee bestandjes met High Defenition Audio-besturing onder elkaar met een geel driehoekje met een uitroepteken. Bij aanklikken krijg ik deze tekst:
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Het opgegeven kopiebestand heeft niet de juiste indeling. De eerste MZ ontbreekt.

Weet niet wat mijn stuurprogramma is en waar ik die kan vinden.

Ik weet niet wat te doen, ben niet kundig genoeg.
 
Een geel driehoekje betekent een beschadigd stuurprogramma.
Verwijderd die vanuit apparaat beheer via rechter muis knop en als je de computer opnieuw opstart komt er een nieuwe terug.
 
Stap 2: De stuurprogramma's verwijderen en opnieuw installeren
  1. Klik op Start
  2. typ Apparaatbeheer in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.
  3. Klik op Doorgaan. Hier wordt het dialoogvenster Apparaatbeheer weergegeven.
    Als u naar een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Doorgaan.
  4. Klik in de lijst met apparaattypes op het soort apparaat en zoek vervolgens het specifieke apparaat dat niet werkt.
  5. Klik met de rechtermuisknop op het apparaat en vervolgens op Eigenschappen.
  6. Klik op het tabblad Stuurprogramma.
  7. Klik op Verwijderen.
  8. Klik op OK.
  9. Klik in het dialoogvenster Apparaatbeheer op het menu Actie en vervolgens op Zoeken naar gewijzigde apparaten.
    • U ontvangt mogelijk een bericht waarin wordt vermeld dat Windows stuurprogramma's moet installeren voor het onbekende apparaat. Als u dit bericht ontvangt, klikt u op Stuurprogramma's zoeken en installeren (aanbevolen).
    • Het is eveneens mogelijk dat u een bericht ontvangt waarin wordt gemeld dat er een hardwareapparaat wordt geïnstalleerd en dat het verwijderde apparaat nu aanwezig is in Apparaatbeheer.
    Opmerking Als u geen enkel bericht ontvangt of het hardwareapparaat is niet geïnstalleerd, gaat u naar stap 3, "Gebruik Windows Update om een stuurprogramma te vinden."
Als het apparaat correct is geïnstalleerd en goed werkt, hebt u het probleem opgelost en bent u klaar. Als het apparaat is geïnstalleerd, maar nog steeds niet goed lijkt te werken, gaat u naar de sectie "Volgende stappen".
 
@ Arie 25;
Heb gedaan wat je voorstelde "verwijderen twee bestandjes"
Dan actie uitvoeren en ik krijg weer die twee bestandjes met High Defenition Audio-besturing onder elkaar met een geel driehoekje met een uitroepteken terug in de lijst.
Wat nu?
 
Probeer het volgende:

Download
597401c5e959b-SDI.png
SDI Lite en *pak het uit naar de map C:\Program Files\SDI
Dubbelklik SDI_auto.bat om het programma te openen.
Klik in het welkomstscherm op Download indexes only.
Klik dan op de paarse balk, kies Indexes en Ok
Zoek nu in de lijst van hardware het stuurprogramma van jouw probleemhardware en houd de muis stil bij deze regel. Je ziet dan welke versie van je stuurprogramma is geïnstalleerd en welke versie beschikbaar is.
Klik rechtsbovenin in het programma op de groene knop om de nieuwe versie te installeren.

*Kijk hier hoe je kunt in- en uitpakken.
 
Vreemd dat dit niet werkt, dan moet je kijken of er nieuwere stuurprogramma zijn. Dit kan ook via apparaat beheer. Maar probeer het eerst maar zoals Dorado hier boven uitlegt.
 
@ arie25, heb ik gedaan. 12 verouderde stuurprogramma's geupdate. computer uitgeschakeld euvel blijft; Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
 
Ik heb dit topic meermaals gelezen.
Goed geholpen kan je niet worden indien we helemaal niets over hoe jouw computer in elkaar zit.

Doe daarom onderstaande nu eerst, dan krijegen we opsomming van hoe jouw PC er van binnen uitziet.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Heb (Code 39) opgezocht en gelezen:
Hoe Code 39 (Error 39) te repareren
Dit wordt mij toch te moeilijk allemaal.
Bedankt voor jullie hulp, maar ik kom niet verder ook omdat de kennis ontbreekt.
Zal een andere weg gaan zoeken.
 
@ Abraham54
programma geeft ook aan dat er geen audio kaart is. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Die moet aanwezig zijn.
 
Heb (Code 39) opgezocht en gelezen:
Hoe Code 39 (Error 39) te repareren
Dit wordt mij toch te moeilijk allemaal.
Bedankt voor jullie hulp, maar ik kom niet verder ook omdat de kennis ontbreekt.
Zal een andere weg gaan zoeken.

1 van de oplossingen gegeven in jou link, kun jij ook uitvoeren, dat kan iedereen.
Maar doe eerst eens wat Abraham vraagt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
@ Abraham54
programma geeft ook aan dat er geen audio kaart is. Nu snap ik er helemaal niets meer van. Die moet aanwezig zijn.

Kan die niet stuk zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan