• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurens_

Nieuw lid
Lid geworden
17 jan 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen.
Mijn vriend's PC werkte gewoon normaal, hij had het samen met mij 1 jaar geleden gebouwd en hij had er geen problemen mee sinds gisteren. Hij was een spel aan het spelen maar toen ging hij wat drinken en dus zette hij zijn computer uit en ging hij er van door. Daarna, toen hij terug kwam probeerde hij hem weer aan te zetten, maar hoewel de ventilators draaiden kwam er geen beeld. Het beeld zegt "No display", niet eens een zwart scherm. Ook zien we geen BIOS scherm, er is gewoon compleet geen beeld.
Deze dingen hebben we geprobeerd:
1. Gekeken met een andere PC of de HDMI kabel of de monitor defect was, maar hij werkte prima.
2. Gekeken of de HDMI kabel in de GPU zat en niet in het moederboord. Hij zat in de GPU.
3. De positie van de RAM-modules geswitcht en ook met 1 RAM-module geprobeerd (we hebben dus beide ook 1 keer apart geprobeerd)
4. We hebben de CMOS-batterij verwijdert, daarna de aan-knop ingedrukt gehouden voor 20 seconden en daarna wachtten we nog 5 minuten. Daarna deden we hem er weer in.
5. Ik heb een GPU uit mijn oude PC gehaald en in zijn PC gedaan. Zelfde resultaat.
6. Opnieuw de GPU erin en eruit gedaan en ook de CPU-kabel en moederbord kabel opnieuw aangesloten.
7. We hebben DisplayPort geprobeerd inplaats van HDMI.
8. We hebben de Wi-Fi kaart eruit gehaald.
Specs:
AMD Ryzen 5 3600
ASRock B450M Pro4
Gigabyte GTX 1650 OC 4G
be quiet! Pure Base 500
Asus PCE-N15
Seasonic Focus GX-550
Kingston A2000 500GB
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2666mHz C1

Hier komen we gewoon niet uit en ik heb ook geen idee wat we zouden kunnen doen. Ik denk zelf dat het iets met de PSU of moederbord is maar ik weet het niet zeker. Dus ik vraag om jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Laurens
 
Hier ook bezig.
 
Al eens met een andere voeding geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan