• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen cast gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiecher

Junior lid
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Hallo allen

Ik heb hier een laptop met windows 10 home en een google chromecast.
Als ik wil casten gaat dat prima met bijv vlc player of met mijn mobieltje, maar met google chrome kan hij niet casten. (Geen apparaten gevonden)
Ik heb google chrome al eens verwijderd en op fabrieks instellingen gedaan maar niets helpt. Zowel de chromecast als mijn laptop zitten op dezelfde netwerk.
 
Loop de dingen eens na.
Je ziet dat cast pictogram niet?
 
Cast pictogram komt tevoorschijn maar dan staat er Geen apparaten gevonden
 
Ook al geprobeerd maar helaas werkt het nog steeds niet.
 
Welke anti virus gebruik jij?

Van sommige antivirus-apps is bekend dat ze problemen veroorzaken met het vinden van Chromecast-apparaten.

  1. Zorg ervoor dat uw antivirussoftware up-to-date is door alle updates van de fabrikant te installeren.
  2. Als u AVG gebruikt, worden de problemen met het Chromecast-apparaat opgelost met de nieuwste updates. Klik in oudere versies op Options > Advanced Settings > Web Browsing Protection > Online Shield > Expert Settings. Schakel de instelling 'Web Browsing Protection' uit. Start Chrome opnieuw na het wijzigen van deze instelling.
  3. Als u Kaspersky gebruikt, schakelt u 'Scan Encrypted Connections' onder 'Network Settings' uit. Nadat u deze wijziging heeft aangebracht, kunt u meteen apparaten vinden.
  4. Zoek in andere antivirussoftware naar opties die zijn gerelateerd aan SSL, TLS of scannen naar versleutelde verbindingen. U kunt ook proberen de antivirussoftware tijdelijk uit te schakelen of te verwijderen om te controleren of die de oorzaak van het probleem is.
 
Ook al geprobeerd (ik gebruik Eset Nod32 antivirus) uit te zetten maar ook niets .............
Als ik met vlc player muziek of een film ga kijken kan ik het wel casten naar de tv.
Dus zou het in google chrome browser moeten zitten toch ?
 
Zou via Google Home moeten, weird.
 
Dus zou het in google chrome browser moeten zitten toch ?

Heb jij na het verwijderen van Chrome de computer wel herstart?
Want dan wordt alles verwijderd.
Maar je zou eens kunnen kijken of het helpt om Chrome te reseten.
Klik in Chrome rechtsboven op de 3 puntjes-instellingen-geavanceerd-Resetten en opruimen-instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden
 
Dat heb ik allemaal ook al gedaan. Ik heb zelfs de laptop helemaal opnieuw met fabrieksinstellingen al gedaan.
 
Lees die link, Chrome ondersteund niet meer een Chromecast.
 
Ik heb even de tekst laten vertalen, Google Chrome kun je dus helaas daarvoor niet meer gebruiken.
Dan zou je Google Home eens kunnen proberen, die via Mobiel zou het wel moeten werken.

Google laat Chromcast-gebruikers hun apparaten niet meer instellen met een pc. In plaats daarvan zouden gebruikers de Google Home-app (beschikbaar op Android-apparaten en iOS) moeten gebruiken om hun apparaten in te stellen.

Op de Help-pagina van Google Chomecast staat nu: We ondersteunen de Chromecast-installatie niet meer op een computer. Gebruik een mobiel apparaat om uw Chromecast in te stellen.

Dit is dezelfde manier waarop Google aanbeveelt uw Google Home-apparaten in te stellen. Het lijkt erop dat het bedrijf simpelweg redundantie en verwarring vermindert en het aantal manieren stroomlijnt waarop gebruikers Chrome-apparaten moeten instellen. Nadat u deze via deze apps heeft ingesteld, kunt u nog steeds uw Chrome-apparaten gebruiken om audio en video te ontvangen van tabbladen en apps zoals altijd op uw pc te casten,

Hoewel de Chrome-browser je nog steeds handmatig naar de cast-instellingspagina in Chrome 71 laat navigeren, verwijdert Google deze functie in januari volledig uit Chrome met de release van Chrome 72.
 
Ok jammer dat het niet meer gaat werken via de laptop dan.
Ik kan in Google Home niets vinden om dit alsnog werkend te krijgen helaas.
 
Ik zie dat je dan wel een Google Home speaker moet hebben.

Een apparaat linken
  1. Stel de Google Home in.
  2. Zorg dat je Chromecast Audio of speaker met Chromecast ingebouwd is ingesteld en is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als de Google Home.
  3. Open de Google Home-app
    Google Home-app
    .
  4. Tik in de rechterbenedenhoek van het startscherm op Account
    kXjY3zzcEC1II4w0yIvcuUIm6TcBqdVybuCPgqre7h6Gxw6Z8P-Wje0Nhm-R2zvbr5M=w20
    .
  5. Controleer of het vermelde Google-account het account is dat aan de Google Home is gekoppeld. Als je van account wilt wisselen, klik je op het driehoekje rechts van de accountnaam.
  6. Tik op Instellingen.
  7. Tik bij SERVICES op Tv's en speakers
    TVs and speakers
    . Er wordt een lijst met alle gekoppelde apparaten weergegeven.
  8. Als je een nieuwe Chromecast Audio of speaker met Chromecast ingebouwd wilt koppelen, tik je rechtsonder in het scherm op
    hCJlN2gpuilprjR3J2uWSOsv3RxX73oChO1Z3BpaD2iUZOx5UYerwq-aTi3tWn25b0I=w17
    .
  9. De Google Home-app zoekt naar speakers met spraakondersteuning die zijn verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als je Google Home. Opmerking: Je ziet mogelijk een lijst met apparaten zonder spraakondersteuning. Deze apparaten kunnen momenteel niet aan de Google Home worden gelinkt, maar dit is binnenkort wel mogelijk.
  10. Als je een apparaat wilt toevoegen, tik je op het selectievakje naast de apparaatnaam. Je kunt meerdere apparaten selecteren. Tik op Toevoegen.
  11. Je ziet al je apparaten in het gedeelte Tv's en speakers
    TVs and speakers
    van de Google Home-app
    Google Home-app
    .
 
Zoals ik het begrijp komt dat binnenkort wel weer beschikbaar, want ik heb geen speaker ?
 
https://google_chrome.nl.downloadastro.com/old_versions/
Oude versie gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan